چرا این دانشجونماهای هماهنگ را تقبیح نکردید؟

لیلا طیری
لیلا طیری

» نامه سیزدهم محمد نوری زاد به آیت الله خامنه ای

همزمان با روزهای عزاداری محرم و دو روز بعد از حمله بسیجی ها به سفارت بریتانیا در تهران محمد نوری زاد، نویسنده و مستند ساز در نامه دیگری به رهبر جمهوری اسلامی ، با مقایسه واقعه عاشورا و وضعیت فعلی ایران  از آیت الله خامنه ای خواسته است کربلای سال شصت و یک هجری را رها کند و به کربلای ایران بنگرد.

او توضیح داده است: کربلا اینجاست. شمر اینجاست . خولی اینجاست. سرهای به نیزه شده اینجاست. اسیراینجاست. زنان وطفلان پای برهنه و گریزان اینجایند. اشقیا اینجایند. آری اشقیا اینجایند. کجا؟ پاکان سپاه به کنار، یک نگاهی به چهره ی پاسداران فربه از مال حرام بیاندازید، پاسدارانی که نفس زنان از بالا کشیدن اموال مردم به نزد شما شتاب می کنند، اشقیا اینانند. کسانی که یک روز در صف مردم بودند و امروز به برکت دلارهای نفتی و اسکله های قاچاق وپیمانهای بدون مناقصه و سهام مخابرات و هزار فرصت اقتصادی و سیاسی واطلاعاتی، خنده کنان به فوج اسرا می نگرند و شلاق به دست، قهقهه سرمی دهند و اسلحه به دست، مراقب اند اسیری از صفِ اسارت خروج نکند.

این سیزدهمین نامه آقای نوری زاد به رهبر است. نامه هایی که تاکنون بی پاسخ مانده اما  نویسنده اعلام کرده تا انتخابات آتی مجلس که در اسفند ماه برگزار خواهد شد، هر هفته یک نامه به رهبری خواهد نوشت.

او خطاب به آیت الله خامنه ای نوشته که اگر پی اشقیای تاریخ میگردد یک نگاهی به دزدان  اطلاعات بکند: “اشقیا اینانند. کسانی که سربه اموال مردم و به حریم خصوصی مردم فرو برده اند و برای هر ایرانی پرونده ای از شنودها و رفت و آمدها برآورده اند. مأمورانی که نفس نمایندگان مجلس را بریده اند و نای یک اعتراض ساده را از آنان ستانده اند. مأمورانی که اسرای بی گناه خود را می زنند تا به هرآنچه که آنان می خواهند اعتراف کنند. چشم از اسرای سال شصت و یک هجری بگردانید. اسیراینجاست. درسلول های انفرادی وزارت اطلاعات. آیا بازجویی سربازان امام زمان از همسر سعید امامی را دیده اید؟ کدام شمرو خولی با زنان و دختران امام حسین آن کردند که اشقیای وزارت اطلاعات با زنان و دختران ما کرده و می کنند؟ بله، اسیر اینجاست. زن، مرد، پیر، جوان، کودک، نوزاد. به کجا چشم برده اید آقا”؟

آقای نوری زاد که پس از سومین نامه اش به رهبر جمهوری اسلامی بازداشت شده بود  و مدتی است از زندان آزاد شده در ادامه خطاب به آیت الله خامنه ای نوشته است: ما کلاهبرداریم. آری کلاهبردار. ما با مردممان عهدی بستیم و همان عهد را ناجوانمردانه و یکطرفه گسستیم. کلاهبرداری همه فن حریف شده ایم که زیرکانه به خودمان قرض می دهیم و از خودمان باج می کشیم. بوالعجبی کم نظیر شده ایم. عین دامادی شده ایم که همه چیز دارد الا جوانی. و همه را با همان جوانی ای که نداریم میخکوب دامادیِ خود کرده ایم.

او سپس از آیت الله خامنه ای پرسیده: چرا اشک می ریزید آقا جان؟ برای غارت اموال امام حسین گریه می کنید؟

و در ادامه این پرسش اش توضیح داده: غارت اینجاست. به پول هایی که سپاه بالا کشیده و می کشد، به پول هایی که رییس دولت و اعوانش بالا کشیده و می کشند، به پول هایی که از جیب مردم به جیب بشاراسد قاتل سرازیر می شود بنگرید غارت اینجاست. پیش چشم ما وشما، درکربلای ایران. می بینم از پریشان حالی اسرا می سوزید؟ ای عزیز، پریشانی اینجاست. یک نگاهی به صورت مردم بیاندازید. چرا برصورت این مردم یک لبخند، آری یک لبخند صادقانه نمی بینید؟ چرا باید این مردم  غارت شده بخندند؟ به شمر و خولی نفرین می کنید؟ وقتی ما جوان مردم را می کشیم و به آنان اجازه نمی دهیم برای جوان از دست رفته شان یک مجلس ساده ی ترحیم بپا کنند، این مردم، برای چه ما را شمرو خولی ندانند؟

آقای نوری زاد همچنین به حمله روز سه شنبه به سفارت انگلیس در تهران اشاره کرده و خطاب به رهبر جمهوری اسلامی نوشته است: چرا با شتاب، با همان شتابی که به آقای احمدی نژاد تبریک گفتید و پیروزی اش را برهمگان مسجّل فرمودید، در تقبیحِ رفتارِ این دانشجونماهای هماهنگ، برنیاشفتید؟ یا اگر با رفتارشان موافقید، کارشان را تأیید نکردید؟ شما رهبر این مردمید. تسخیر و تخریب یک سفارتخانه ی بی پناه، قرار است کدام بخش از مردانگی و قلچماقیِ ما را به رخِ جهانیان بکشد؟ شمایی که در جزییات امور دخالت می فرمایید، چرا به تقبیح این فاجعه ی آسیب زا نپرداختید؟ چرا مردم فلک زده ی ما و نسل های بعدی ما باید هزینه ی جماعتی را بپردازند که از عقل تهی اند؟

متن کامل سیزدهمین نامه آقای نوری زاد به رهبر جمهوری اسلامی در وب سایت این نویسنده و مستند ساز منتشر شده است.