آیت‌الله خامنه‌ای: برای رد یا تصویب توافق در مجلس توصیه‌ای ندارم

نویسنده

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، می‌گوید نباید مجلس از بررسی توافق هسته‌ای کنار گذاشته شود، اما افزوده که برای نحوه بررسی این توافق در مجلس و اینکه آیا باید مجلس آن را رد یا تایید کند توصیه‌ای به نمایندگان نکرده است.

آقای خامنه‌ای همچنین گفته است اگر تحریم‌ها معلق شوند اما چارچوب آنها باقی بماند، ایران هم تنها برخی فعالیت‌های خود را به تعلیق درمی‌آورد.

رهبر جمهوری اسلامی امروز، پنجشنبه ۱۲ شهریور، در جلسه‌ای با اعضای مجلس خبرگان گفت: “من معتقدم و به آقای رئیس جمهور هم گفته‌ام که مصلحت نیست، مجلس شورای اسلامی از موضوع بررسی برجام کنار گذاشته شود.”

او در عین حال افزوده است: “من در مورد نحوه‌ بررسی و اینکه آن را رد کنند یا تصویب کنند هیچ توصیه‌ای به مجلس ندارم و این، نمایندگان ملت هستند که باید تصمیم بگیرند.”

چگونگی نهایی شدن و اجرای توافق هسته‌ای ایران و کشورهای ۱+۵، که از آن به عنوان برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) نیز یاد می‌شود، در میان جناح‌های سیاسی ایران و آمریکا اختلاف‌هایی را پدید آورده است.

رهبر ایران گفته “برای اطلاع نمایندگان مجلس خبرگان و همه‌ مردم” مسائلی را که پیشتر درباره توافق به مقام‌های دولت حسن روحانی گفته است به طور عمومی بیان می‌کند.

بی بی سی