جرم؛ انتقاد از رییس فدراسیون

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» محرومیت وجریمه نقدی

ورزش سه گانه که شامل سه رشته شنا، دوچرخه سواری و دوی نیمه استقامت است، چندی پیش به علت حضور یک خانم ۲۴ ساله ایرانی ساکن لندن در مسابقه بین المللی در هایدپارک خبرساز شد. این بار اما خبر از تهران می آید:انتقاد از رئیس این فدراسیون هم جرم تلقی می شود و جریمه دارد.

 

روز سه شنبه ایرنا در گزارشی تحت عنوان “جریمه و محرومیت ملی پوش سابق ورزش سه گانه” گزارش می دهد که بهزاد نوبری پور به دلیل مصاحبه تلویزیونی و رسانه ای در انتقاد از عملکرد فدراسیون ورزشهای سه گانه، به یک سال حبس تعلیقی، محرومیت و  پرداخت جریمه ۵۰۰ هزار تومانی محکوم شده است. جریمه نیم میلیون تومانی در شرایطی تحمیل شده است که ورزشکاران این رشته آماتور هستند و از این ورزش درآمدی ندارند.

 

کمیته انضباطی فدراسیون ورزش های سه گانه،علت این محکومیت را انتقادهای خلاف واقع نوبری پور و تهمت به مسئولان اجرایی فدراسیون پس از پایان مرحله اول باشگاه های ایران در خزر آباد عنوان کرده است.

 

در گزارش این کمیته همچنین آمده : کمیته انضباطی برای بررسی این موضوع، با حضور نمایندگان وزارت ورزش و جوانان، مسوولان فدراسیون سه گانه و بهزاد نوبری پور متهم پرونده تشکیل جلسه داد و پس از شنیدن نظرات وی، رای خود را صادر کرد.
نکته قابل توجه این است که اعضای کمیته انضباطی پس از مشاهده تصاویر این ورزشکار که در شبکه های مختلف خبری پخش شد و شنیدن دفاعیات او یاد آور شده اند که این ملی پوش “متهم” از گفته های خود اظهار ندامت و پشیمانی کرده است. اما ایرنا در خبری از قول بهزاد نوبری پور نوشته است: پس از اینکه مقام دوم مرحله نخست لیگ ورزش سه گانه را در سال جاری کسب کردم، به همراه نفرات اول وسوم رقابت ها درپاسخ به پرسش خبرنگار یکی از رسانه ها، مطالبی را در خصوص وضعیت نامطلوب رقابت ها و ضعف مدیریتی در فدراسیون بیان کردیم. من حدود شش سال عضو تیم ملی بوده ام و وظیفه دارم واقعیت ها را بیان کنیم تا مسئولان و مردم در جریان وضع موجود قرار گیرند. بهتر است مسئولان فدراسیون ورزش سه گانه به جای احضار ورزشکار به کمیته انضباطی، پاسخگوی انتقادها باشند تا واقعیت ها روشن شود!