کشف خطر بزرگ از سوی خامنه ای

نویسنده
فیروزه متین

» اعلام آماده باش حداد عادل به بسیج دانشجویی

همزمان با انتشار گزارش هایی مبنی بر افزایش تحرک نیروهای امنیتی در اطراف محیط های دانشجویی از جمله کوی دانشگاه تهران و دانشگاه بهشتی و استیضاح رضافرجی دانا، حداد عادل، نماینده مجلس در دیدار با عوامل بسیج دانشجویی از “کشف یک خطر بزرگ” از سوی رهبر جمهوری اسلامی خبر داده و به عوامل این نیروی شبه نظامی توصیه کرده که برای جلوگیری از بر هم خوردن جو دانشگاه ها در “آماده باش” باشند.

بنا به نوشته سایت انتخاب، غلامعلی حداد که در برنامه ای موسوم به “طرح ولایت” و در جمع عوامل تشکل شبه نظامی بسیج دانشجویی سخن می گفت، افزوده: “مقام معظم رهبری مدتی است که متوجه یک خطر بزرگ برای انقلاب اسلامی شده‌اند. ایشان نکات زیادی را در این زمینه به مسئولان کشور گوشزد کردند؛ عده‌ای قصد دارند پیروزی انقلاب اسلامی را حادثه‌ای جلوه دهند که در ۳۶ سال پیش رخ داده است”.

او در ادامه گفته: “اکنون بسیج دانشجویی باید آماده باشد و از احتمال اینکه اگر دشمن بخواهد حرکتی را شروع کند، پیش‌گیری کند تا آن‌ها آرامش دانشگاه‌ها را به هم نریزند”.

حداد که برخی به دلیل نسبت فامیلی او با رهبر جمهوری اسلامی، او را رابط غیر رسمی بیت با مجلس می دانند، افزوده: “زمانی شمار انجمن‌های اسلامی و تشکل‌های دانشجویی مذهبی و سیاسی در دانشگاه‌ها چندان زیاد نبود؛ اما امروز ممکن است ده‌‌ها انجمن یا تشکل دانشجویی با سلیقه‌های مختلف در دانشگاه‌ها وجود داشته باشد. برخی انجمن‌های دانشجویی در دوران اصلاحات بیانیه و اطلاعیه صادر می‌کردند و مدعی بودند در مسائل مختلف، حکومت اسلامی باید چگونه برخورد و امور را هدایت کند و امروز باید دانست که بسیج دانشجویی، در حقیقت روح دانشگاه‌ها محسوب می‌شود. بسیج یک حقیقت ناب است که هر روز باید بیشتر تقویت شود و امروز همه ما باید قدر انقلاب اسلامی را بدانیم که فضایی را مهیا ساخت تا دانشجویان در چنین تشکل‌هایی بتوانند فعالیت کنند. دانشجویان فکر نکنند که مبارزه در راه انقلاب اسلامی تمام شده و اکنون دشمن با وسایل مختلف قصد حمله به انقلاب اسلامی را دارد. عده‌ای بر این باورند که دشمنی وجود ندارد.باید با چشمی باز دید که آن‌ها در جهان اسلام چه می‌کنند و هر جا که مشاهده می‌کنید، می‌بینید دشمنی آن‌ها بیداد می‌کند”.

انتقال نگرانی سید علی خامنه ای به بسیجیها در دانشگاه در حالی در آستانه استیضاح وزیر علوم صورت گرفته که محمد مهدی زاهدی،‌وزیر علوم دولت اول محمود احمدی نژاد و رئیس کنونی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم از ورود ۱۴۰ تن، که او آنها را “متهمان امنیتی” خوانده، به دانشگاه ها خبر داده است.

به نوشته خبرگزاری فارس، زاهدی گفته: “بیش از ۱۴۰ نفر از آنها در حال حاضر بازگردانده شد‌ه‌اند و امروز بحث درباره کسانی است که با اینکه رد صلاحیت شده بودند و نمی‌توانستند وارد دانشگاه‌ها شوند و پرونده آنها مشکل داشت با تعهد یا تکمیل پرونده وارد دانشگاه‌ها می‌شوند. امروز صحبت از کسانی است که ورود به دوره ارشد و دکترا داشته‌اند در حالی که بخاطر وابستگی به گروهک منافقین، خلق عرب و سایر گروه‌های معاند نظام که بعضاً علیه نظام سلاح به دست گرفته‌اند و از این حیث رد صلاحیت شده بودند. هیچ کشوری این کار را نمی‌کند که افراد مسلح ضد انقلاب علیه خودش را به این راحتی وارد سیستم کند. اما جای تعجب دارد که چرا وزارت علوم این کار را انجام داده است .در واقع مشکل افرادی هستند که با وجود رد صلاحیت شدن و فعالیت مسلحانه علیه نظام به دانشگاه بازگردانده شدند و این علامت سوال برایمان وجود دارد که با کدام حجت شرعی این افراد وارد دانشگاه می‌شوند؛ لذا آقای وزیر علوم در جلسه استیضاح مجلس باید به این سئوالات پاسخ بدهند”.

در همین حال و همزمان با این تحرکات، خبرگزاری ایسنا هم در گزارشی با عنوان “حال و هوای کوی دانشگاه در روزهای استیضاح”، گزارش های میدانی خبرنگاران اش از این محل را منتشر کرد.

در این گزارش، خبرنکار ایسنا از جو ضد استیضاح در کوی دانشگاه خبر داده و اعلام کرده اکثر دانشجویانی که با او همکلام شده اند از این استیضاح ناراضی بودند.

این خبرگزاری در عین حال با اعلام مکرر “جو کوی دانشگاه در شب های تابستان آرام است” به اخبار منتشر شده درباره افزایش تحرکات امنیتی در اطراف کوی دانشگاه واکنش نشان داده است.

اما از دید رجا نیوز اصلاح طلبان در تلاش اند تا با برهم زدن جو دانشگاه “فتنه جدیدی” راه بیاندازند.

این سایت، در گفت و گویی با امام جمعه اهواز،به نقل از وی نوشت: “امت حزب‌الله باید در این برهه هوشیاری بیش از پیش داشته باشد زیرا این مقدمه‌‌ای برای ایجاد فتنه جدید در دانشگاه‌هاست. اصلاح‌طلبان تندرو برای برهم زدن آرامش دانشگاه و رسیدن به مطامع سیاسی و حزبی خود توطئه‌هایی در سر دارند و دیدار جمعی از اساتید دانشگاه خوزستان با سران فتنه سرآغاز این فتنه‌ها است. این افراد، در فتنه‌های سال های ۸۸ و ۷۸ به خوبی امتحان خود را پس داده‌اند؛ در فتنه ۷۸ عده‌ای از اینان در دانشگاه‌ها آشوب به پا کردند و سعی داشتند نظام را نابود کنند. یا در ۸ ماه فتنه ۸۸ به خاطر بی بصیرتی، همگام با همه دشمنان نظام، به مردم و کشور لطمات و آسیب‌های جبران ناپذیری وارد کردند”.

فضاسازی و نگرانی راست گرایان درباره احتمال بروز ناآرامی در دانشگاه در حالیست که وزیر کشور دولت حسن روحانی که از نزدیکان علی لاریجانی است، دیروز گفت: “من به عنوان وزیر کشور از بعد امنیتی و سیاسی مطرح می کنم که در یکسال گذشته ما در دانشگاه ها، هیچ مساله سیاسی تنش زا و موضوع امنیتی نداشتیم که این نشان از مدیریت مطلوب دانشگاه در حوزه سیاسی و امنیتی است. وزارت کشور مسئول ارزیابی قضیه است یعنی اگر کسی بگوید در یکسال گذشته در دانشگاه ها مسایل سیاسی تنش زاده بوده، چنین چیزی صحت ندارد. بالاخره اگر جابجایی و انتصابی بوده، این انتصاب می توانست در بیرون چهره خود را در قالب رفتارهای سیاسی نشان دهد و ما باید ارزیابی می کردیم که واقعا چیزی نبوده است. ما ۱۶ آذر سال قبل را باشکوهتر از همه سال ها در تمام دانشگاه ها برگزار کردیم. هم دانشگاه ها و هم گروه های سیاسی ما به بلوغ سیاسی رسیده اند و هم مدیریت دانشگاه ها و وزارت علوم خوب قضایا را مدیریت کرده است”.