۱+۵ آقازاده منفورجهان

بیژن صف سری
بیژن صف سری

صدها قصه و حکایت ازپسران حکام و پادشاهان ظالم ومستبد درتاریخ وجود دارد که گاه روایتی است دلنشین از شاهزاد گان دلاورو آزاده ای که با ایستادن در کنار ملت جان به لب رسیده از ظلم، بر علیه حکومت ظالمانه پدران زور گوی خود شوریده وبا بر چیدن بساط ظلم، نام نیک از خود بجای نهاده اند؛ و گاه روایتی است ملال انگیز از شقاوت و بد کرداری فرزندان ذکور پادشاهانی ظالم که در سخت گیری و ظلم از پدران جبار خود پیشی گرفته اند. و این حکایت همچنان باقی است با این تفاوت که دیگر نسل شاهزاد گان آزادیخواه طرفدار حق ور افتاده و یافت نمی شود تا قصه ای دلنشین برای خواب آیندگان باشند، بلکه هر چه هست روایت ظلم و جور آقازاده های دیکتاتورهاست.

الغرض در جهان امروز نام شش تن از فرزندان رهبران کشورهای جهان به دلیل ارتکاب جرایم وظلمی که به ملت و همنوعان خود روا داشته اند بر سر زبان ها است، خاصه که نام پنج تن از این آقازاده ها پیش از این در سال ۲۰۰۹ بعنوان منفور ترین شاهزاده های جهان درمجله آمریکایی “فارین پالسی” منتشر شد اما امروز با همه آنچه تا کنون از مجتبی خامنه ای فرزند رهبر جمهوری اسلامی در بین ایرانیان مشهور است، بی گمان نه تنها نام این آقا زاده رهبر نظام ولایی ایران در کنارآن پنج شاهزاده منفور جهانیان قرار می گیرد بلکه اعمال و رفتار مجرمانه این آقا زاده در مقایسه با جرایم آن پنج تن هم سلف اش، در راس لیست یاد شده قرار خواهد گرفت. و تا نگوئید به کدام نشانه،در پی به اختصار به شرح چرایی نفرت انگیز بودن هر یک از این شش تن آقازاده های منفور جهان خواهم پرداخت و قضاوت آن با شما.

۱ - اولین شاهزاده و یا آقازاده‌ای که به نظرمجله آمریکایی “فارین پالسی” درسال ۲۰۰۹ به دلیل اتکا به قدرت وحکومت تحت سلطه خاندانش بعنوان منفور‌ترین شاهزاده جهان برگزیده شد شیخ عیسی فرزند زید بن سلطان آل نهیان، رهبر فقید ابوظبی و رئیس‌جمهوری امارات متحد عربی است، چرا که به دلیل یک خطا نه تنها مورد خشم هم وطنانش قرار گرفت بلکه لکه ننگی در خاندان آل نهیان شد. او در نیمه شبی درسال ۲۰۰۴ در بیابانهای اطراف ابوظبی به همراه گروهی از دوستانش، تاجری افغانی را که متهم به کلاهبرداری بود شکنجه می‌کنند، اما در آوریل ۲۰۰۹ شبکه خبری‌ای بی‌سی با پخش تصاویری از این شکنجه، شیخ عیسی را به منفور‌ترین و بی‌رحم‌ترین شاهزاده آل نهیان مبدل ساخت. در فیلم منتشر شده، دست و پای قربانی، که تاجر حبوبات اهل افغانستان بود بسته است، و پس از ضرب و شتم او بر زخم‌های‌هایش نمک می‌پاشند وسپس شیخ عیسی با اتومبیل خود از روی بدن قربانی می‌گذرد. این فیلم به دستور خود شیخ عیسی توسط یکی از یاران او گرفته شد، چرا که این شاهزاده به دیدن تصاویر شکنجه علاقه زیادی داشت.

۲- کیم جونگ نام، دومین برگزیده مجله “فارین پالسی” درسال ۲۰۰۹ است اوهم اکنون ۴۰ سال دارد و پسر رهبرپیشین کره‌شمالی، کیم جونگ ایل است‌‌ همان کسی که همچون سید علی خامنه‌ای تشنه توجه و دستیابی به تسلیحات هسته‌ای بود، این آقا‌زاده هم در سال ۲۰۰۴ به عشق دیدن مرکز دیسنی لند توکیو، قصد ورود غیر قانونی به ژاپن را می‌کند اما در فرودگاه ژاپن او و همسر و فرزندش را بازداشت می‌کنند و بر روی نام پاسپورت جعلی‌اش می‌نویسند “خرس چاق”. همین هوس نابجا، رویای او را برای جانشینی پدر به کابوسی مبدل ساخت، تا بدانجا که همه اصحاب قدرت در کره شمالی خواهان تبعید او شدند اما او درواکنش به انزجارملت کره از خود، در مصاحبه‌ای مطبوعاتی گفت برایش اهمیتی ندارد چه کسی به جای پدر قدرت را در دست ‌گیرد و از خیر جانشینی پدر گذشت و امروز برادر کوچک‌تر ازاو جانشین پدر شده است.

۳ - هو هایفنگ، پسر، هو جین تائوف، رئیس‌جمهوری چین، سومین آقازاده منفور جهان است. او هم ۴۰ ساله است، رئیس بزرگ‌ترین شرکت تولید کننده اسکنرهای صنعتی، با اتکا به قدرت پدر قراردادهای کلان با شرکت‌های هوایی چین برای فروش اسکنرهای امنیتی دارد، اما از زمانی که دادستانی کشوری در آفریقای غربی به نام نامیبیا علیه شرکت تحت اختیار اواقامه دعوی کرد، در مظان اتهام فساد مالی قرار گرفت. اگر چه نامی از او در این فساد مالی برده نشده ولی همینقدر که نام او و شرکت تحت مدیریتش در لیست واژه‌هایی قرار دارد که جستجوی آن در اینترنت ممنوع است خود نشانی ازواقعیتی دارد که حکومت چین در پی لا پوشانی آن است.

۴ - چهارمین آقازاده منفور جهان هانیبال قذافی، فرزند معمر قذافی، رهبرساقط شده لیبی است، برخی او راکشته شده دردرگیری‌های منطقه “فصر بن غشیر” طرابلس می‌دانند وبرخی هم او را متواری در الجزایر. می‌گویند بزرگ‌ترین مانع پدرش برای دوستی با غرب و عادی سازی روابط با سایر کشور‌ها، اعمال خشونت باراین آقازاده بود، چرا که در شقاوت و بی‌رحمی، پدر را پشت سر نهاده بود، در بی‌بند و باری و اعمال خشونت صد‌ها پرونده در پاریس، کپنهاک، سوئیس و… داشت، اما هربارپدر دیکتاتور به فریادش رسید و عاقبت با کشته شدن ناجی همیشگی خود، او هم به سزای اعمالش می‌رسد.

۵ - مارک تاچرفرزند مارگارت تاچر منشی مخصوص وینستون چرچیل ونخست وزیر سابق بریتانیا، پنجمین آقازاده ای است که درسال ۲۰۰۹ از نظر مجله “فارین پالسی” درلیست منفور ترین آقازاده ها قرار می گیرد. اما نام مارک با نام کشور گینه استوایی گره خورده است. در سال ۲۰۰۴ میلادی پلیس آفریقای جنوبی مارک را به اتهام دخالت در کودتا در گینه استوایی بازداشت می‌کند. اوبه جرم کمک مالی به کودتاچیان ۵۰۰ هزار دلار جریمه می شود و او را از آفریقای جنوبی بیرون می کنند. پس از خروج از آفریقای جنوبی، حتی ایالات متحده آمریکا هم به مارک اجازه ورود نمی دهد و جالب تر آنکه موناکو هم که محل اسکان بسیاری از تبعیدی‌ها است به پسر تاچر اجازه نداد در این کشورپناه بگیرد.

۶ - و اما مجتبی خامنه ای فرزند دوم رهبربی سئوال نظام ولایی ایران، که بی شک اگر مجله “فارین پالسی” امروز بار دیگر برای انتخاب منفورترین آقازاده جهان همت دوباره ای می داشت این آقازاده را در راس لیست خود می نشاند.

بر خلاف آنچه از سوی عوامل رژیم سعی در القا عدم دخالت مجتبی خامنه ای در امور کشور می شود این آقازاده در همه امور، ازکشوری و نظامی، تجارت تا تعیین احکام زندانیان سیاسی دخالت دارد و دراز دستی می کند. می گویند شورای فرماندهان سپاه تشکیل نمی شود مگر درحضوراو باشد؛ از همین رو، در مخیله اش هیچ رویای جز جانشینی پدر نمی گنجد. آن هم به صرف روابط نزدیکی که با سران سپاه دارد، امروز کمتر کسی است که نقش او را در قالب کردن احمدی نژاد به پدر خود، آن هم بعنوان رئیس جمهور بی خطرآگاه نباشد. همچنین بزرگترین شاهکاراین آقازاده را مهندسی تقلب در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری می دانند که نتیجه اش وضعیت نا بسامان امروز است.

بنا بر گفته همه ولایتمداران بریده شده از نظام که دیگر دستی در قدرت نداشته ولی کماکان در تکاپوی راهیابی دوباره به سیکل قدرت هستند، هیچ دیدارو ملاقاتی با رهبری صورت نمی گیرد الا به اذن و اجازه این آقازاده افراطی تر ازپدرش، چرا که نور عین(چشم) رهبر مسلمین جهان بوده و چنان عزیز کرده است که مدتی همه فکرذکر “آقا” اجازه اجتهاد گرفتن از علما برای جانشینی او بود.
می گویند “آقا” تا کنون دوبار در ارتباط با این فرزند عزیز کرده اش بی تاب  ومجبور به شدت عمل در مقابل دشمنان نظام گردیدند.
 اولین بار زمانی بود که مردم جان به لب رسیده ازظلم از پی کشف ماجرای ولیعهدی آقا مجتبی و جانشین پدر شدن، به خشم آمدند و شعار “مجتبی بمیری، رهبری رو نبینی” را سر دادند غافل که “آقا” عنان از دست می دهند و امریه صادر می کنند تا هر چه زود تر منشا این شعار(مجتبی بمیری، رهبری رو نبینی) شناسایی شود که گویا قرعه فال به نام شیر مردی بنام تاج زاده زده می شود.
اما بار دوم وقتی بود که دولت انگلیس از پی فشارو پیگیر‌یهای اتحادیه اروپا یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار از دارایی‌های ایران را مسدود می کند، و”آقا” باز هم عنان از دست می دهند و بر خلاف همه سکوتی که تا کنون از ضبط اموال ملت ایران توسط دول خارجه داشته اند،این بار به نشانه اعتراض سفیر انگلیس را احضار می کنند و بنا بر گزارش روزنامه معتبر گاردین، مسدود کردن این مبلغ را خلاف قانون می دانند چرا که این مبلغ متعلق به نور چشم ایشان بوده و نه ملت ایران که مسدود شود.

و اما امروز که از پی بنجل در آمدن رئیس جمهوربرگزیده آقا مجتبی، وایضا ناکام ماندن “هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه”، که از سوی رهبری تشکیل شد، این آقا زاده دراز دست هر جا می نشیند وضعیت موجود را “دقیقا خلاف خواسته رهبر معظم انقلاب” توصیف می کند و می گوید “آقا نگرانند که در این ماه های باقیمانده تا انتخابات ریاست جمهوری تشنج بالا بگیرد.”(1) و این در حالی است که همه می دانند چنین بلایی توسط همین آقا زاده بر نظام تحمیل شد و حالا قصد کمرنگ کردن این انتخاب تحمیلی را دارد.

حال با توجه به شمه ای از آنچه از نفوذ و درازدستی آقا زاده ای به نام مجتبی خامنه ای گفته شد آیا سزاوار است که نام این آقا زاده در راس منفورترین آقا زاده های جهان قرار نگیرد؟ آیا هیچ یک ازجرایم و اعمال خلاف بشریت پنج آقا زاده منفوری که شرح حالشان گفته شد در مقایسه با آقا زاده آقای خامنه ای قابل قیاس هستند؟

و کلام آخر اینکه هیچ ملتی وجود چنین جرثومه ای که با اتکا به قدرت، سرزمینی چون ایران را تیول خود ساخته و از عوامل شور بختی امروزایرانیان است، تحمل می کند که ما پذیرفته ایم و دم نمی زنیم؟ و تنها منتظر نشسته ایم که باز هم سرنوشت ملتی توسط این آقازاده با جنگ و ویرانی رقم زده شود؟ قضاوت با شماست.

 

پانوشت

(1) به نقل از مقاله آقای جواد اکبرین