دستگیری ۱۰ نفر در عربستان به جرم جاسوسی

نویسنده

» گزارش عرب نیوز

یک سخنگوی رسمی دولت عربستان سعودی دستگیری ۱۰ نفر مرتبط با سلول جاسوسی ایران را تایید کرده است.

این عملیات امنیتی در ادامه تلاش‌های موفق قبلی در خنثی کردن فعالیت‌های جاسوسی انجام گرفته است.

یک سخنگوی امنیتی تایید کرد که در این سلول هشت سعودی و افراد لبنانی و ترک حضور داشته‌اند. فرد لبنانی که در ارتباط با سلول اولیه بازداشت شده بود به دلیل کافی نبودن مدرک، که او را به باقی مظنونان ارتباط دهد، آزاد شد.

در مجموع ۲۷ مظنون شامل ۲۴ تبعه سعودی، یک ایرانی، یک ترک و یک لبنانی بازداشت شده‌اند که همگی ساکن این پادشاهی هستند و در انتظار اقدامات قانونی و دولتی هستند.

ماه گذشته، ستوان منصور الترکی، سخنگوی امنیتی وزارت کشور تایید کرد که شواهد دور مقدماتی تحقیقات، نشان از دست داشتن مظنونان و ارتباط آنها با سازمان‌های اطلاعاتی ایران دارد.

تحقیقات بیشتر نشان داد که متهمان به جاسوسی در ازای اطلاعات در مورد مکان‌های استراتژیک برای فعالیت‌های جاسوسی پول دریافت می‌کردند.

مسئولان این کشور به بازجویی‌های خود ادامه می‌دهند. مشخص شده است یکی از جاسوسان که متعلق به یک سلول ۱۸ نفره شامل ۱۶ سعودی، یک ایرانی و یک لبنانی است، به طور مرتب به ایران سفر می‌کرده است.

این متهم به جاسوسی در دانشگاه قم در دوره دکترای وحدت اسلامی درس می‌خوانده است.

منابع نزدیک به وی به خبرنگاران گفته‌اند که او در مقالات خود علاقمند به مطالعه ایدئولوژی میانه‌رو بود اما او را فردی درون‌گرا توصیف کرده‌اند که با دیگر محصلان جوشش چندانی نداشت.

منبع: عرب نیوز - 22 مه 2013