پدیده جدیده و دیازپام 10

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

po_nabavi_01.jpg

من نمی فهمم اینها چرا زور می گویند. البته در اینکه چرا زور می گویند، مشکلی ندارم. هم می فهمم چرا، هم احساس می کنم چرا، اما مشکلم این است که چرا این جوری زور می گویند؟ یک زمانی یک نفر را می گرفتند که تروریست بود. آن قدر او را می زدند تا اعلام می کرد که من دیگر ترور نمی کنم. در صدر اسلام هم این مومنان محترم، وقتی می دیدند یکی کفر می گوید، آن قدر او را می زدند، آی می زدند ها، بدجوری می زدند، این قدر می زدند تا اعلام می کرد که مسلمان هستم و شهادتین خودش را جاری می کرد، حالا بعدش می بریدند یا نمی بریدند، من خبر ندارم. حالا قضیه برعکس شده، به جای شما یک روزنامه درمی آورند و به جای شما به کسانی اهانت می کنند، بعد شما را دستگیر می کنند، بعد وقتی می گوئید من این کار را نکردم، می زنند و می گویند نه، تو باید این کار را بکنی. تو باید اهانت کنی، ما این همه بازجوی بیکار داریم که هیچ کسی نمانده تا اینها بازجویی اش کنند، پس ما برویم از خارج یکی را بیاوریم که به مقدسات ما اهانت کند؟ اعضای دفتر تحکیم وحدت رسما اعلام کردند که « ما نشریات را انتشار ندادیم.» با این وجود قاضی حداد هشت نفر از آنها را دستگیر کرد و اعلام کرد تا زمانی که دفتر تحکیم به مقدسات اهانت نکند، این افراد را آزاد نمی کند. امروز هم اعلام شد که چهل نفر دیگر از دانشجویان پلی تکنیک احضار شده اند. قرار شد که اگر تعداد احضار شده ها بیشتر شود، از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف برای احضارهای جدید استفاده شود. آیت الله کروبی هم که با دانشجویان تحکیم ملاقات کرده بود، به آنها گفت: « عده ای سعی دارند فضای دانشگاه را متشنج کنند.» آگاهان برای آقای کروبی توضیح دادند که « عده ای سعی دارند» غلط است ، « عده ای سعی داشتند» درست است، چون الآن دانشگاه متشنج است. از طرف دیگر آیت الله منتظری هم در دیدار با اعضای تحکیم گفت: « در برابر فشارهای ناحق استقامت کنید.» اما فشارهای ناحق اعلام کردند که به دادن فشار ادامه خواهند داد. از طرف دیگر دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه شیراز هم به نصب دوربین مداربسته در دانشگاه اعتراض کردند، اما مسوولان دانشگاه اعلام کردند که دوربین هایی که در راهروها نصب شده فقط برای کنترل سرعت مجاز و بستن کمربند ایمنی است و ربطی به مسائل سیاسی ندارد.

جزایر سه گانه حق مسلم ماست

امروز رئیس جمهور عزیز و تمیز و شیک و پیک مملکت مان سفر امارات را تمام کرد و به عمان رفت. احمدی نژاد در امارات مشغول حرف زدن بود که یکهو شنید دو نفر از مقامات امارات هی به هم می گویند« مبارک، مبارک» ظاهرا داشتند تعارف تکه پاره می کردند. احمدی نژاد هم یادش افتاد که مبارک رئیس جمهور مصر است و بطور کاملا « سرزده» تصمیم گرفت همانطور که مشکل بیمه ایران را در عرض سه دقیقه حل کرد، مشکل ایران و مصر را همین دیروز صبح تا پایان وقت اداری حل کند و گفت: « ما به شکل قاطع در پی تجدید رابطه با مصر هستیم و اگر دولت مصر اعلام آمادگی کند، تا پایان وقت اداری همین امروز سفارت ایران را در قاهره برپا می کنیم.» ظاهرا احمدی نژاد که خودش می داند که رابطه ایران و مصر از سوی ایران قطع شده است، فکر کرده بود که سفارت برپاکردن هم مثل چادر برپا کردن است، اوچ ثانیه، بچه ها همگی حمله، یکی این ور یکی اون ور، چادر برپا. الحمدالله ساختمان سفارت که هست، سفیر هم که توی جوب های ارادان ریخته، هواپیمای اختصاصی هم که داریم، یک سری هم می رویم و آن مثلث های مصر را که در آن فرعونان زمان دفن هستند، می بینیم. در همین سفر گروهی از ایرانیان که اگر با آن حجاب ها در تهران بودند حالا دستگیر شده بودند، به دیدار احمدی نژاد رفتند و شعار دادند: « جزایر سه گانه حق مسلم ماست» اما وزیر خارجه امارات که در این دیدار حضور داشت، گفت: « جزایر سه گانه مال ماست» احمدی نژاد هم گفت: « جدا می خواین شون یا دارین تعارف می کنین؟ چون من قبلا ده خسرو شیرین رو دادم به آباده، خیلی خوشحال شدند، الآن اگر اینها رو می خواین بگین، همین جا بدیم، بالاخره برادری باید یک جایی به کار بیاد.» اما وزیر خارجه امارات گفت: « نه، محمود جان! این قضیه خطرناکه، شما در جریان نیستی، شما برو تهران، با بزرگترها یک صحبتی بکن، بعد اگر راضی شدن به ما زنگ بزن.» متعاقب این دیدارها، احمدی نژاد ابوظبی را به قصد عمان ترک کرد و در دیدار با پادشاه عمان گفت: « ایران و عمان در برقراری صلح و آرامش در منطقه پیشقدم شوند.» پادشاه عمان نیز فکری کرد و گفت: « حالا چرا این چیزها رو به من می گی؟ من که حرفی ندارم، شما خودت باید پیشقدم بشی.» ولی احمدی نژاد گفت: نه، رفیق! ما با کسی که نون و نمک خوردیم دیگه تا تهش هستیم، اگر می آی باهم پیشقدم بشیم، اگرنه، می خوای با هم بریم بجنگیم، هر جور شما بگی.

عظمت و مرجعیت آمریکا

مشکل صلح ایران و آمریکا هم حل شد. در حالی که دیک چنی در دیدار با پادشاه اردن اعلام می کرد که: « مناقشه ایران و آمریکا از طریق صلح آمیز حل شود.» احمدی نژاد گفت: « ایران حمله آمریکا را تلافی می کند.» وزیر دفاع هم متعاقبا از راه دور جوش آورد و گفت: « آمریکا نگران عظمت اسلام و پایان مرجعیت خویش است.» از آن طرف، آقای ترقی از طرف موتلفه گفت: « مذاکره با آمریکا طبیعی است.» آگاهان در همین راستا یک توضیحاتی در مورد مذاکره و طبیعی بودن آن و گذشته و مهاجرانی و غلط کردن و لونه جاسوسی و این چیزها دادند که ما نفهمیدیم منظورشان چیست.

چراغ افروغ فروغ دارد یا نه؟

بالاخره این فراکسیون اصولگرایان مستقل تشکیل شد و امروز انتخاب دبیر موقت و سخنگوی این فراکسیون انجام گرفت. فعلا دکتر محمود محمدی دبیر موقت کمیسیون اصولگرایان مستقل و محمدهادی ربانی نماینده شیراز سخنگوی این فراکسیون شد.هسته اصلی این فراکسیون عبارتند از عماد افروغ، محمد خوش چهره، حسن سبحانی، سعید ابوطالب، سید محمود مدنی بجستانی، محمود محمدی و محمد هادی ربانی. من فکر می کنم این فراکسیون دو فرض جلوی راه خودش دارد، یا باید از همین ابتدای کار تلاش خودش را برای کنترل دولت نشان بدهد، مهم نیست که موفق بشود یا نه، بلکه باید تلاشش را بکند. اما اگر قرار است این فراکسیون وقت کشی کند و فقط موضوعی برای جدا کردن خرج گروهی از نمایندگان از دولت، برای انتخابات آینده باشد، آنوقت چراغ افروغ هم بی فروغ می شود، البته به نظرم قضیه جدی است. باید ببینیم فرشیدی تا یکی دو هفته دیگر هنوز وزیر آموزش و پرورش هست یا نه.

محموده احمد آوا در باکو ظهور کرد

به نوشته روزنامه گوندلیگ آذربایجان چاپ باکو یک خانم محترم به نام نوشابه مصطفی‌اوا کارشناس زیست شناسی جمهوری آذربایجان اخیرا ادعای پیامبری کرده است. این خانم محترم در جمع خبرنگاران باکو ادعا کرد که از استعداد و قدرت ذاتی و خدادادی برای هدایت و اداره کردن جهان برخوردار است. وی سران کشورهای جهان و همچنین دبیرکل سازمان ملل متحد را به گفت‌وگو درباره پیشرفت جهان فرا خواند. یکی از اطرافیان وی گفت که نوشابه خانم یک سال است که هر روز به نطق های احمدی نژاد گوش می دهد و مدتی است که دائما درباره رفتن به نیویورک حرف می زند. در پی ادعای پیامبر مذکور، منابع خبری در قم با استاد مصباح گفتگو کردند. استاد مصباح گفت: « من پیامبر بودن ایشان را تکذیب می کنم، ما او را نفرستادیم.»

فرار گیسوها

مبارزه با بدحجابی که تا خشتک آقایان هم ادامه یافته و فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرده است که شلوار فاق کوتاه مردان نیز یکی از مصادیق براندازی نرم است، با شدت تمام تا فرودگاههای کشور، منظور فعلا فرودگاه مهرآباد است، ادامه یافت و از پرواز پنجاه بانوی محترم نیز جلوگیری شد. آگاهان اعلام کردند که علت این اقدام این است که نیروی انتظامی تا آخرین لحظه ای که یک نفر در ایران هست، چنان با او رفتار کند که وقتی رفت دیگر برنگردد.

هکروا و هکروالله والله خیر الهاکرین

به فاصله یک روز از انتشار مقاله ای در مورد استاد مصباح در وب سایت انتخاب که طبیعتا باعث شد ملت شهیدپرور نظراتی در این مورد صادر کنند، یکی از گروههای هکری از قم که در کلیه علوم و فنون و مسائل رسانه ای جهان، فقط به همین هک کردن علاقه وافری دارند، به انتخاب حمله کرده و دو ساعتی سایت را زمین زدند، فعلا سایت قدیمی روی آدرس است. خدا به برادران منتخب رحم کند. این آقای فقیهی هم از وقتی یک کارهای بامزه ای می کند، مثل اینکه وارد فهرست شده است.

پس چرا هست؟

فرض کنید که شما یک قانونی داشته باشید که مثلا اگر چهار نفر گواهی بدهند که کسی در دستشویی به مدت نیم ساعت پشت سر هم جیش کند و این عمل بدون لحظه ای توقف ادامه داشته باشد و در این مدت، این چهار نفر چشم هم نزنند و ساعت شان را هم کنترل کنند که کمتر از سی دقیقه نشود، در آن صورت فرد متجاش( جیش کننده) باید دو ماه زندان برود و در طول تاریخ چنین اتفاقی نیفتد و چنین رکوردی هم در کتاب گینس ثبت نشود، چه مرضی است که این قانون را جزو قوانین اعلام کنیم و هرکسی هم با آن مخالف بود، پدرش را دربیاوریم. آخر این شد کار معقول؟ این ها همه به کنار. آیت الله صانعی گفت: « راه اثبات سنگسار هیچ گاه تحقق پیدا نمی کند.»

ترانه دیازپام 10

آقا! عجب موجود اسیدی بود این کار محسن نامجو، حال کردیم سنگینگ! کلی نوآوری داشت، از موسیقی ایرانی استفاده بسیار خوبی کرده بود، از کلمه ها برای ساختن ریتم بسیار نیکو استفاده کرده بود و شعر و موضوع و بقیه که جای خودش. اسم این آدم محسن نامجوست، اسم ترانه دیازپام ده، حتما گوش کنید و یادتان نرود. آقا! کشف بود!