وجود نام ۱۰ نماینده در لیست بورسیه‌های غیرقانونی

نویسنده

حامد قادرمرزی٬ نایب رییس فراکسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با روزنامه‌ شرق از وجود نام ۱۰ نماینده‌ فعلی در لیست «بورسیه‌های غیرقانونی» دوره احمدی‌نژاد خبر داد.

وی در این باره گفت: «تا جایی که اطلاع داریم نام ۱۰نماینده مجلس در میان فهرست سه‌هزار بورسیه غیرقانونی است که وزیر علوم به‌تازگی آن را افشا کرده و جالب‌تر اینکه بدانید برخی از همین نمایندگان پای نامه استیضاح وزیر را امضا نکرده‌اند و از وزارت علوم قول گرفته‌اند تا در صورت افشای اسامی، نامی از آنها برده نشود. یعنی یکجور مصالحه، چراکه اگر ماجرای استیضاح به جای باریک کشیده شود، بدون‌شک وزارت علوم هم ناگزیر از خواندن برخی اسامی خواهد شد».

طبق اظهارات قادرمرزی این نمایندگان ابتدا در خارج از کشور بورسیه شده‌اند اما آن را به داخل تغییر داده‌اند.

نایب رییس فراکسیون دانشگاهیان مجلس توضیح داد: «شکل بهره‌مندی برخی نمایندگان متخلف از بورسیه به این ترتیب بوده که به خارج بورس شدند و بعد تبدیل به داخل کردند، این در حالی است که هیچ اثری از پذیرش اینها در دانشگاه‌های خارج از کشور وجود ندارد. سازمان بازرسی گفته جزییات پرونده محرمانه است اما دیر یا زود مقام‌های مسوول باید به افکارعمومی درباره خیانت علمی صورت‌گرفته در سال‌های گذشته اطلاع‌رسانی کنند».

قادرمرزی دلیل اصلی استیضاح رضا فرجی‌دانا٬ وزیر علوم را «بورسیه‌های غیرقانونی» عنوان کرد.