مهدی هاشمی ۱۰ سال زندان

نویسنده

مهدی هاشمی، از اتهام جاسوسی تبرئه و بابت دیگر اتهامات خود به ۱۰ سال زندان محکوم شد. او بعد از فائزه هاشمی دومین فرزند هاشمی رفسنجانی است که روانه زندان می شود.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه، اعلام کرد:” حکم بدوی پرونده مهدی هاشمی، تائید شده‌است و بالاترین حکم مجازات که تحمل ۱۰ سال زندان است در مورد او اجرا خواهدشد. جرایم مهدی هاشمی اختلاس، ارتشاء و مسائل امنیتی است. مهدی هاشمی از بابت پرونده اتهامات خود به تحمل ۲۵ سال حبس محکوم شده بود که با رعایت ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، بالاترین حکم یعنی ۱۰ سال حبس در مورد او اجرایی خواهدشد.    

مهدی هاشمی رد خصوص جاسوسی تبرئه شد، اما برخی مسائل امنیتی مانند اختلاس و ارتشاء را دادگاه بدوی حکم داد و دادگاه تجدیدنظر با رعایت ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی تائیدکرد.

شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به عنوان دادگاه بدوی بررسی‌کننده اتهامات مهدی هاشمی او را در اسفندماه سال ۹۳ به حبس، رد مال، جزای نقدی و انفصال از مشاغل دولتی محکوم کرده بود. 

خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه نوشت: « قوه قضائیه در رسیدگی و صدور حکم این پرونده امتحان خوبی پس داد و سربلند شد.تابوی رسیدگی به جرائم و محاکمه آقازاده ها و صدور حکم متناسب با جرم برای چندمین بار شکست.»