عادت‌های عجیب ۱۰ سیاستمدار جهان

نویسنده

عادت های عجیب شخصیت های مشهور جهان که هر روز آن ها را در تلویزیون و رسانه ها می بینیم ، جذاب است.

 

آنگلا مرکل: احتکار غذا

آنگلا مرکل ، صدر اعظم آلمان، سی و پنج سال از عمر خود را در آلمان شرقی کمونیستی بود. یعنی جایی که کمبود کالا باعث به وجود آمدن صف های طولانی و کمبودهای متعدد می شد و مردم هر جنسی که می دیدند را بدون هیچ فکری می خریدند. مانند همه کسانی که در آن دوران زندگی می کردند، خانم مرکل هنوز عادت احتکار غذا را با خودش دارد.

  وی طی مصاحبه ای با نشریه سوپریلو به خرید کردن بدون فکر قبلی اشاره کرده و می گوید: من هنوز عادت دارم که هر چیزی را به محض اینکه می بینم می خرم بدون آنکه فکر کنم که به آن واقعا نیاز دارم یا خیر. این یک عادت قدیمی است و مربوط به دوره ای بوده که شرایط اقتصادی بد و همه چیز کمیاب بود و شما می بایست هر چیزی را هر کجا و هر زمان می دیدید، می خریدید و از آنِ خودت می کردی و این عادت به این علت ریشه دوانده و عمیق شده است.

الگو های مصرفی او هنوز نشان از تعلیم او در سنین کودکی اش دارد و اینکه او ترجیح می دهد غذاهای اروپای شرقی را استفاده کند مثل: سولیانکا (سوپ گوشت و سبزیجات ) و لتچو (تاس کباب سبزیجات مجارستانی) و شیشلیک ( تکه های کباب تند ) و همچنین عادت هایی مثل استفاده از برندهای آلمان شرقی حتی برای مایع هایی که برای شستشو از آنها استفاده می کند. زمان بسیار زیادی طول کشید تا او با زندگی مدرن و ویژگی های مدرنیته آلمان خو بگیرد.

 

نخست وزیر نیوزیلند: کشیدن مو

در سال ۲۰۱۵ نخست وزیر نیوزیلند آقای جان کی به مشکلی عجیب برخورد, چرا که یک پیشخدمت خانم در رستورانی در اکلند در وبلاگش بارها شکایت کرد که آقای جان کی بارها موهای دم اسبی مرا کشیده است!

کی با خندیدن به این قضیه سعی کرد که به موضوع خاتمه ببخشد و در توضیح گفت: ما بازی ها و سرگرمی های زیادی آنجا داریم و جوک های خیلی خوبی داریم که آن ها باعث صمیمی شدن و گرم تر شدن روابط هستند ولی اگر الآن نگاه کنیم درکش نمی کنیم. وقتی که متوجه شدم آن دختر از این رفتار رنجیده است خیلی سریع برگشتم و به او نوشیدنی دادم و عذرخواهی کردم و گفتم که واقعا متاسفم … و این یک بخشی از کلیات یک شوخی بود که در آنجا حاکم بود و این کاملا واضح است. من خیلی زود همانجا از او عذرخواهی کردم و او از من تشکر کرد و گفت همه چیز خوب است و جای ناراحتی نیست.

جان کی بعد از این توضیحات باز هم به کافه برگشت و با همسرش و بقیه همراه شد. آن پیشخدمت گفته بود که در ابتدا با این قضیه (کشیدن دم اسبی اش) کنار آمده اما بعد از چند ماه که این کار ادامه دار شد کاملا واضح شد که او از این آقای نخست وزیر و رفتارش گله مند شده است. کی از مدیر کافه پرسید که: آیا واقعا این دختر دوست ندارد که من به موهایش دست بزنم؟

مدیر کافه هم جواب داد که : خوب…نه!!

و در نهایت همسرش مداخله کرد و به او گفت که: دست از سرِ این دختر بیچاره بردار.کی بعد از این ماجرا از سوی دو صنف یعنی کار و اقتصاد به شدت نقد شد و همگی آن ها گفتند که کی عجیب و غریب و غیر قابل پیش بینی است.

 

نخست وزیر استرالیا: تبدیل وبلاگ دولت به وبلاگ سگ هایش

مالکولم ترن نخست وزیر نسبتا جدید استرالیا که تونی ابوتِ مضحک را از نخست وزیری برکنار کرد، داستان جالبی دارد. او مدل مجله ای مردانه به نام جی کیو و همچنین یکی از موسسان ارائه دهنده اینترنت اُ زد بود. ترن بول همچنان حضور بسیار قوی ای در اینترنت داشت که عجیب ترین قسمت آن اختصاص دادن وبلاگ رسمی دولت به سگ هایش بوده است. این وبلاگ به طور صریح و مقتصدانه ای نامش وبلاگ سگ ها است. با اینکه پست هایش بسیار کم هستند اما بیشتر آن ها از دیدگاه و زبان سگ های ترن بول نوشته شده اند که در مورد سیاست های خاص دولت نظر می دهند!

 

نخست وزیر هند: فشن، مد و عشق سلفی

نخست وزیر هند ، نارندرا مُدی ، با خیلی از پیشینیانش متفاوت است چرا که علاقه زیادی به فشن و مُد دارد و اینکه همیشه اصرار دارد که نشان دهد لباس هایش صاف و اتو کشیده است. کورتای (پیراهن های یقه سنتی هندی) آستین کوتاه او با مارک تجاری خودش است. این شرکت استایل و مدلی از کورتایی که او می پوشد را کورتای مُدی نامگذاری کرده است که با توجه به خواسته های منحصر به فرد او پایه گذاری شده است.این یک تغییر بزرگ در سیاست هند است. رسانه های هندی مشتاقانه انتخابهای به جا و خوب لباس های او را دنبال می کنند. مُدی برای تغییر ظاهرش در جلسات خارجی هم بسیار معروف است چرا که او وقتی با کشور های همسایه اش مانند نپال یا بوتان قرار ملاقات و جلسه دارد سعی می کند لباس های اقلیم و فرهنگ خودش را بپوشد ولی وقتی با کشورهای غربی مانند آمریکا یا آلمان و یا حتی ژاپن  قرارهای دولتی دارد سعی می کند لباس هایش را اندکی مدرن انتخاب کند. در اولانباتور هم او لباس های مغولی می پوشد.

انعکاس علاقه او به مُد و فشن را در میل شدیدش به سلفی مشاهده می کنیم. در سال ۲۰۱۵ مُدی یک عکس به همراه نخست وزیر چین در معبد بهشت در پکن را در توئیتر به نمایش گذاشت که در روزنامه وال استریت به عنوان قوی ترین سلفی در تاریخ معرفی شد.

شیفتگی مُدی به آپلود سلفی هایش در توییتر که ۱۲میلیون فالوور دارد به خوبی قابل درک است. او عکس خود را با هنرپیشه ای آمریکایی به نام کال پن و یک هنرپیشه هندی به نام سونام کاپور نشان داده است.

 

پاپ فرانسیس: تانگو

تعداد زیادی از عادات در پاپ فرانسیس دیده می شود که بسیار عجیب و جالب است مثل علاقه شدیدش به فوتبال یا شکستن رژیم غذایی نسخه پزشک با خوردن بستنی و پیتزا. اما شاید عجیب ترینش علاقه او به تانگو باشد.

در سال ۲۰۱۰ وقتی که پاپ هنوز به جورج ماریو برگوگلیو شناخته شده بود، علاقه اش را به رقص تانگو در مقدمه کتابی نشان داد. اطلاعات وی در زمینه این مدل رقص بسیار زیاد است و او یکی از طرفداران تانگو است.

وقتی که در کتابش از او درباره تبحرش در رقص تانگو سوال شد، پاپ خجالت کشید و گفت: بله من وقتی جوان بودم تانگو می رقصیدم با اینکه میلونگا را ترجیح می دادم (رقصی که پیش تر از تانگو مد بوده )

با توجه بیشتر به بیوگرافی اش متوجه می شویم که او ممکن است که سازی را هم بنوازد.آنا کولونا که دوست هم محله ای او بود به یاد دارد که جورج لباس رسمی می پوشید و از دختران می خواست که با وی یک چرخی در رقص داشته باشند. کولونا جورج را خیلی معاشرتی و با ملاحظه توصیف می کند و می گوید که رقص مورد علاقه اش تانگو بوده و اینکه جورج یک رقصنده ماهر تانگو بود و تانگو را بسیار دوست می داشت.

علاقه او به تانگو در جشن تولد ۷۸ سالگی اش نشان داده شد وقتی که هزاران نفر در میدان خیابان پیتر تانگو می رقصیدند.

 

بیل گیتس:دست چپش که همیشه در جیبش است

وقتی که بیل گیتس ، بنیانگذار مایکروسافت با رئیس جمهور کره جنوبی پارگ گون های در سال ۲۰۱۳ ملاقات داشت جنجالی در بین کره ای ها به راه افتاد. چرا که زمانی که داشت با رئیس جمهورشان دست می داد دست چپش در جیبش بود. این قضیه در غرب بحث بر انگیز نشده بود و برای اولین بار ژست او در کره جنوبی ایجاد بحث و ستیز کرد. چرا که اهانت آمیز و نشان دهنده حس برتری بر فرد مقابل می باشد. با توجه به ملاحظات سیاسی, عده ای از رسانه ها این قضیه را سانسور کردند اما برخی دیگر آن را بیشتر مورد توجه قرار دادند. دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی مجبور شد که این جمله را متذکر شود که بیل گیتس همان ژستی را که ۵ سال پیش برای عکس با رئیس جمهور لی میونگ باک گرفته بود را تکرار کرد و فقط فکر می کنیم که این مدل احوال پرسی و سلام گفتن مختص ِآمریکایی هاست.

رسانه های آمریکایی متذکر شدند که این مدل خوشامد گویی گیتس حتی برای ما آمریکایی ها هم عجیب است و خیلی زود تعداد زیادی از عکس های دیگرش به همین شکل نمایش داده شد.

ساده است که این موضوع یکی از ویژگی های اخلاقی گیتس محسوب می شود و با افراد دیگر هم همین پوزیشن و ژست را تکرار کرده است برای مثال با نیکلاس سارکوزی رئیس جمهور سابق فرانسه و همچنین با رئیس جمهور سابق آفریقای جنوبی .

این کار او چه با فردی مهم مانند رییس جمهور و یا شخصی دیگر باشد فرقی برایش ندارد و او دست چپ خود را که دست غالب او نیز هست را معمولا در جیبش می گذارد مگر آنکه مجبور باشد دسته ای از کاغذ ها یا یک لیوان را در دستش نگه دارد.

 

دالایی لاما: ساعت ها

دالایی لاما تنزین گیاتسو علاقه زیادی به علم و فناوری و تکنولوژی داشته و یکبار گفته است که اگر او راهب نمی شد حتما یک مهندس می شد. علاقه او به علم و مهندسی وقتی که او مردی جوان در صومعه بود ایجاد شد. او به تیک تاکِ یک ساعت مکانیکی حساس شده بود وآن را باز کرد و قطعاتش را بدون هیچ راهنمایی ای توانست دوباره با موفقیت سر هم آورد.

در سن هفت سالگی دالایی لاما اولین ساعتش را به عنوان هدیه از جانب رئیس جمهور فرانکلین روزولت دریافت کرد. این ساعت مکانیکی طلا به همراه یک نامه که در آن نوشته شده بود که آمریکا مایل به رابطه با پادشاهی هیمالیا می باشد وجود داشت. اما دالایی لامای جوان بیشتر از نامه به ساعت علاقه مند شد و آن نامه را گم کرد تا زمانی که از آقای اوباما عین همان نامه را در سال ۲۰۱۵ دریافت کرد. دالایی لاما از ساعتش به خوبی مراقبت کرد. ساعت او یک نمونه کمیاب است که به تقویم همیشگی مجهز بوده و روزهای هفته و ماه را نمایش می دهد. او هنوز هم از این ساعتش استفاده می کند. او حتی ساعتش را با خودش هنگامی که به دلیل حمله چینی ها فرار می کرد همراه داشت.

در یک مصاحبه، دالایی لاما گفت: یک بار مجبور بودم که ساعتم را در جیبم نگه دارم و همان موقع یک آهنربای قوی هم همراهم بود. داشتم با  یک پروژکتور تلویزیونی کار می کردم که ساعت دوباره آسیب دید و ساعتم دوباره برای تعمیر رفت.

او یک پایه و اساس مذهبی برای عشقش به ساعت داشت و طی یک مصاحبه با آنلاین استار می گوید : من ساعت ها را دوست دارم و نمی دانم چرا ! شاید به این دلیل که من تجدید حیات یافته دالایی لامای ۱۳ اُم هستم. گفته بودم که او عاشق ساعت های جیبی، تسبیح و اسب بود اما من از اسب ها متنفرم.

 

ملکه الیزابت دوم: جمع آوری خفاش!

طبق گفته شرح حال نویس غیر رسمی برایان هوی ، ملکه الیزابت دوم علاوه بر علاقه مشهور و شناخته شده اش به مالکیت سگ های پا کوتاه, علاقه به حیوانات دیگری هم دارد. علاوه بر اینکه او حق مالکیت تمام قوهای انگلستان را دارد، او تعهد داده است که به افزایش جمعیت گونه سنجاب قرمز در قلعه قرمز نیز کمک کند.

او همچنین مراقبت و توجه ویژه خود را به گونه ای از خفاش های مهاجر در سالنِ میان قلعه نشان داده است و کارمندانش حق ورود به حریم خفاش ها را ندارند.

برایان هوی طی یک مصاحبه با ای بی سی گفته :حقیقت این است که ملکه هر روز بعد از ظهر به جمع آوری خفاش هایی که در سالن قلعه گیر افتاده اند مشغول می شود و با تور مخصوص جمع آوری پروانه آن هایی را که خیلی بالا هستند را پایین می آورد. البته  در انگلستان خفاش ها گونه هایی محافظت شده هستند به همین دلیل او آن ها را آزاد می کند و از آنجایی که آنها حیوان هایی شبانه هستند در نتیجه آنها هر شب بر می گردند و او هر روز این کار را تکرار می کند!

دیوید راکفلر: سوسک ها

بر طبق آمار در سال ۲۰۱۵ مسن ترین میلیاردر جهان، دیوید راکفلر است. کسی که در سن ۱۰۰ سالگی اموالش بالای ۳ میلیارد دلار است. او همچنین یک کلکسیونر پرشور در جمع آوری سوسک است. در سال ۱۹۲۲ وقتی که او ۷ ساله بود برای اولین بار این شخصیت و علاقه در او نمایان شد. او یک سوسک بزرگ قهوه ای را برداشت و  با خود به خانه برد و در یک قوطی گذاشت. امروزه مجموعه شخصی راکفلر به نام کلوئوپاترا بیش از ۹۰۰۰۰ سوسک را شامل می شود که در نور طبیعی و جعبه هایی چوبی نگهداری می شوند.

این علاقه او تبدیل شد به علاقه مندی کل زندگی اش به طوری که در دانشگاه هاروارد تنها نمره خوبی که کسب کرد مربوط به درس حشره شناسی بود. وقتی که برای جنگ با الجزایر اعزام شده بود باز هم به جمع آوری سوسک مشغول بود. او بعدها اسپانسر وارد کردن تعدادی سوسک از آمریکای جنوب غربی ، مکزیک و قسمت های دیگر آمریکای لاتین شد.

در مجموعه ی شخصی راکفلر سوسک هایی که او شخصا وارد کرده است از کشورهایی است مانند : الجزایر ، اتریش ،برزیل ، اکوادور ، فرانسه ،غرب هند ، یونان ، هند ، اسرائیل ، ایتالیا ،کنیا ، لیبریا ، پرو ،مکزیک ، آفریقای جنوبی ،اسپانیا ،تانزانیا ، ترینیداد و توباگو ، تونس ، آمریکا ، ونزوئلا و زیمباوه ..

دلایل او برای علاقه به جمع آوری سوسک قابل درک به نظر می رسد. طبق گفته راکفلر به مجله فوربس : بیشتر از هر گونه حیوانی، سوسک وجود دارد. جمع آوری آن ها به دلیل پوسته سخت و محکمی که دارند، آسان است و می توانند به آسانی نگه داری شوند. او همچنین گفته که هر زمان هر جایی مسافرت برود با خود قوطی ای به همراه می برد تا سوسک جمع آوری کند چون آن ها همه جا هستند غیر از قطب جنوب .

 

ولادیمیر پوتین:عادات ویژه روزانه

به نوشته نیوزویک ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ، عادات روزانه ویژه سرسخت و دقیقی دارد. پوتین دوست دارد که شب ها تا دیر وقت کار کند و در نتیجه صبحها قبل از ظهر بیدار شود. او برای صبحانه پنیر روستایی ، فرنی و یا املت می خورد. او همچنین تخم بلدرچین و آب میوه را دوست دارد. غذای او همیشه تازه است و هر روز از مناطقی که رهبر مذهبی روس ها یعنی کیریل پاتریارک اعزام می شود, فرستاده می شود.

این صبحانه همرا با قهوه و دو ساعت شنا کردن, ورزش با وزنه و حمام های سرد و گرم است.

درباریان او عادت دارند که  بیشتر از چهار ساعت منتظر پوتین بمانند تا او لباس ویژه اش را بپوشد و برای رفتن به کار آماده شود. پس از آن او اخبار روز را با تیم نخبگان داخلی اف اس بی و سپس تیم نخبگان خارجی اس وی آر و جزئیات محرمانه اف اس اُ چک می کند.

بعد از آن روزنامه های مهم کثیرالانتشار و همچنین روزنامه های خارجی را می خواند. پوتین می تواند زبان  آلمانی را هم بخواند اما بقیه روزنامه های خارجی معمولا برای او ترجمه می شوند. پوتین از سیستم اطلاع رسانی مدرن خوشش نمی آید اما  گاهی لینک های ویدئو هایی را که همراهانش از تلفن های هوشمندشان برایش می فرستند، می بیند و نهایتا او به فرودگاه برای مسافرت های داخلی اش به شهرهای روسیه یا به کاخ کرملین برای جلساتش با مقامات خارجی می رود که واقعا این کار برایش منفور است. پوتین پس از استالین  سخت کوش ترین رهبر در تاریخ روسیه شناخته شده است.

سرگرمی های پوتین هاکی روی یخ و خواندن زبان انگلیسی است. همچنین از شکار کردن لذت می برد.