دو نفر آزاد، 13 نفر زندانی

نویسنده

» دانشجویان مازندران و بابل همچنان گرفتارند

با وجود آزادی رضاعرب وعلیرضاکیانی، هنوز سیزده تن از دانشجویان دانشگاه های مازندران و صنعتی بابل در زندان به سر می برند.

ظهر روز یکشنبه ۲۱  تیر ماه رضا عرب دبیر تشکیلات و علیرضا کیانی دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه مازندران پس از گذشت سه هفته بازداشت در بازداشت گاه اطلاعات شهر بابلسر و زندان مرکزی شهر بابل  با تودیع قرار تامینی کفالت آزاد شدند.  علیرضا کیانی دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه مازندران در اعتراضات دانشجویی این دانشگاه به نتایج انتخابات، روز23  خرداد همراه بابیش از ۱۰۰  تن دیگر از دانشجویان این دانشگاه بازداشت شد. رضا عرب دبیر تشکیلات این تشکل هم در روز ۸  تیر ماه و در حالی که بیش از چند ساعت از ورود او به بابلسر نمی گذشت توسط نیروهای امنیتی در داخل ساختمان سازمان مرکزی دانشگاه مازندران بازداشت شد.

گفتنی است رضا عرب ، عضو شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت ، سال گذشته نیز در آستانه هجدهم تیر ماه  همراه ۲۰ تن دیگر از فعالین دانشجویی شهر مشهد توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد و مدت دو هفته در بازداشتگاه اطلاعات مشهد زندانی بود.

 هم اکنون پس از گذشت ۲۵  روز از بازداشت اشکان ذهابیان عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی شهر مشهد که به صورت مهمان در دانشگاه مازندران مشغول به تحصیل بود ، وی همچنان در بازداشت به سر میبرد. همکلاسی های آقای ذهابیان گفته اند وی به علت ضرب و شتم شدید توسط نیروهای لباس شخصی و انتظامی بی هوش و سپس بازداشت شده و مدت 5 روز در حالت بسیار نا مناسب در سلول انفرادی بوده است.

 گفتنی است مازیار یزدانی و شوانه مریخی دو دانشجوی دیگر دانشگاه مازندران و 10 دانشجوی دانشگاه بابل همچنان در مکان نامعلومی زندانی هستند.