احمدی امویی 15 خرداد دادگاهی می شود

نویسنده

ahmadiamoee455.jpg

مریم دستگیر

بهمن احمدی امویی، روزنامه نگار برجسته ایرانی، به دادگاه انقلاب حاضر شد تا در خصوص حضور خود دراجتماع مسالمت آمیز زنان در22 خرداد سال گذشته توضیح دهد.

احمدی امویی، که همسر ژیلابنی یعقوب دیگر خبرنگارمطرح در حوزه مسائل اجتماعی و زنان است، سال گذشته برای پوشش خبرهای این تجمع درمیدان هفتم تیرحاضرشد که پس ازدخالت ماموران نیروی انتظامی ودستگیری نزدیک به هفتاد نفر، یک هفته را دربند عمومی زندان اوین گذراند و پس ازآن با قرارکفالت آزاد شد.

قراراست دادگاه رسیدگی به اتهامات بهمن احمدی امویی، شانزدهم خردادماه برگزار می شود. او طی روزهای گذشته با دریافت احضاریه کتبی به شعبه ۱۳ داگاه انقلاب فراخوانده شد. اتهامی که علیه وی اقامه شده اقدام علیه امنیت ملی از طریق تبلیغ بر ضد نظام جمهوری اسلامی و شرکت در تجمع غیر قانونی در تهران است.

احمدی امویی اسفند ماه گذشته در شعبه ۱۳ دادگاه انقلاب حاضر شد تا در جلسه رسیدگی به اتهامات خود شرکت کند، اما مسئولان دادگاه به او که به همراه فریده غیرت وکیلش در دادگاه حاضر شده بود، پس از ساعتی انتظار گفتند که به دلیل غیبت نماینده دادستان، جلسه دادرسی برگزار نمی شود و به وقت دیگری موکول می شود.

طی روزهای گذشته دادگاه برخی ازفعالان حوزه زنان درخصوص حضور درتجمع 22 خرداد سال گذشته نیزبرگزار شد که طی آن فریبا داوودی مهاجر به چهارسال زندان محکوم شد. محمد شریف وکیل وی پس ازدادگاه گفت: “بر اساس حکم ابلاغی، داودی مهاجر به استناد ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی راجع به اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرمبه تحمل چهار سال حبس محکوم شده است که سه سال آن به مدت پنج سال معلق شده است.”

(عکس: آرش آشوری نیا، وب سایت کسوف)