چرا فقط زندانیان 2الف اعتراف می کنند؟

نویسنده
نادر کرمی

» عضو شورای مرکزی ادوارتحکیم در گفتگو با روز:

مهدی امینی زاده،عضو شورای مرکزی سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) که عبدالله مومنی سخنگوی آن روز گذشته در دادگاه متهمان حوادث پس از انتخابات حاضر شد، به روز گفت: “این سوال جدی مطرح است که چرا تنها زندانیان بازداشتگاه 2 الف در صفحه تلویزیون ظاهر می شوند و ابراز ندامت می کنند”.

مهدی امینی زاده که او نیز همزمان با عبدالله مومنی در شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت در ابتدای دهه هشتاد عضویت داشته در رابطه با محاکمه مومنی می گوید: “امروز عبدالله مومنی در حالی در دادگاه حاضر شد که هیچ نشانه ای مبنی بر یک محاکمه عادلانه دیده نمی شود. ایشان حتی از حق داشتن وکیل هم محروم شده و گفته شده است که خود وی به دفاع از خود خواهد پرداخت؛ این در حالی است که مومنی در اظهاراتی که نتیجه القائات نزدیک به سه ماه زندان انفرادی و فشارهای بازجویی است هیچ دفاعی از خود نکرد و تنها همانند سایر قربانیان زندان 2 الف کارنامه سیاسی خود را در اظهاراتی کلی نفی کرد”.

دبیر تشکیلات سازمان ادوار تحکیم وحدت افزود: “برگزاری اینگونه دادگاه ها مسلما هیچ تاثیری بر دیدگاه افکار عمومی درمورد آقای مومنی و سایر قربانیان این زندان نخواهد داشت و تنها به افزایش وجهه سیاسی و اجتماعی ایشان منجر خواهد شد”.

امینی زاده با اشاره به مسبوق به سابقه بودن اخذ اعترافات از زندانیان سیاسی می گوید: “عبدالله مومنی نخستین فردی نیست که مجبور به اعترافات تحت فشار می گردد؛ تجربه سایر قربانیان این روشهای غیر انسانی نشان می دهد که همه آنها پس از آزادی از زندان شرح وقایعی را که منجر به اعترافات انها شده است نوشته و گفته اند و به این دلیل ماهیت این گونه روشها کاملا آشکار است”.

وی می افزاید: “اما اگر می خواهید به صحت و سقم مطالب اظهار شده در دادگاه پی ببرید تنها به این بخش از

اظهارات این مبارز صادق و فداکار جنبش دموکراسی خواهی ایران به نقل از خبرگزاری فارس توجه کنید که می گوید:  (ع.م.ر) در خصوص سفر خود به آلمان برای آموزش براندازی نرم همراه با سه فعال دانشجویی دیگر توضیح داد با تعدادی از اعضای شورای مرکزی ادوار تحکیم با هدف شرکت در کلاس‌های آموزشی به مدت یک هفته به آلمان رفتیم که همه هزینه آن توسط آمریکا و تحت پوشش یک نهاد حقوق بشری تامین شده بود. این در حالی است که مومنی  هرگز به چنین سفری نرفته است و من به عنوان کسی که در ده سال اخیر همواره درکنار عبدالله مومنی بوده ام حاضرم این مطلب را در هر کجا که لازم باشد ثابت نمایم”.

عضو شورای مرکزی سازمان دانش آموختگان ایران با تاکید بر کم سابقه بودن فشارهای وارده به زندانیان در این دوره تاریخی می گوید: “ طبیعی است زمانی که فرزند صادق جنبش دموکراسی خواهی ایران مجبور به اعتراف به سفری می گردد که هرگز اتفاق نیفتاده،در مورد سایر اظهارات او در دادگاه نیز وضعیت کاملاً روشن است”.

وی همچنین با اشاره به زندان محل نگهداری عبدالله مومنی که خود نیز در سال 82 تجربه بازداشت در آن را دارد اظهار می دارد: “ نکته دیگری که دراینجا باید بدان توجه کرد این است که ما هم اکنون دو دسته متهم در زندانها داریم عده ای که در بند 2 الف نگهداری می شوند و متهمانی که در سایر بندها هستند.حال این سوال جدی مطرح است که چرا تنها زندانیان بازداشتگاه 2 الف در صفحه تلویزیون ظاهر می شوند و ابراز ندامت می کنند؟”

امینی زاده در پایان این گفتگو می گوید: “کسانی که با برگزاری این دادگاهها به دنبال اثبات صحت انتخابات و حواله کردن همه اعتراضات به کشورهای دیگر هستند باید بدانند که ابهامات و سوالات موجود در مورد انتخابات به حدی است که با این شگردها نمی توان بدان پاسخ گفت و از هم اکنون این اقدامات محکوم به شکست است”.