حمایت ۲۰۰ نماینده از تفکیک جنسیتی در اداره‌ها

نویسنده

مجتبی رحمان‌دوست٬ عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت از حمایت ۲۰۰ نماینده‌ مجلس از طرح جداسازی زنان و مردان در محیط کار خبر داد.

طبق اظهارات رحمان‌دوست مخالفت وزارت تعاون٬ کار و رفاه اجتاعی با تفکیک جنسیتی در محیط‌های اداری را اقدامی «خودسرانه» خواند: «در تماسی که با مسئولان وزارت کار داشته‌ام آنها عنوان کردند که این فقط اظهارنظر حسینی قائم‌مقام در امور بین‌الملل وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده است و یک اقدام خودسرانه بوده است که موضوع اصلاح خواهد شد. در اظهارنظر قائم‌مقام در امور بین‌الملل وزارتخانه کار عنوان شده است که تفکیک جنسیتی زنان و مردان کارمند مخالف با تعهدات بین‌المللی وزارتخانه و همچنین کنوانسیون‌های بین‌المللی کار است، بنابراین شهرداری تهران باید بخشنامه خود را در این زمینه پس بگیرد، این در حالی است که این اقدام خوب از سوی حدود ۲۰۰ نماینده مجلس و در مراسم نماز جمعه مورد تقدیر و تشکر قرار گرفته است».

وی در ادامه تصریح کرد که طبق آموزه‌های دینی مردان نباید منشی زن داشته باشند. همچنین مردان و زنان نباید در یک اتاق به صورت مختلط با یکدیگر کار کنند.