حسین زاده وکشاورز بار دیگر دربند 209

نویسنده

zanan441.jpg

مریم دستگیر

سعیده امین، سارا ایمانیان و همسر وی (همایون نامی) نیز پس از گذراندن یک شب در بازداشتگاه اداره مفاسد اجتماعی وزرا عصر امروز به قید ضمانت آزاد شدند. شیرین عبادی وکالت افراد یاد شده را به عهده گرفته است.

هنوز معلوم نیست، دلیل این دستگیری چیست وچرا بلافاصله بعد ازدستگیری افراد یاد شده به بند 209 زندان اوین منتقل شده اند. با این وجود با توجه به ویژگی های دستگیری های اسفند ماه و دستگیری اخیر، انتظار می رود که یک تیم واحد پیگیری این پرونده را به عهده داشته باشد.

نیروهای پلیس، روز دوشنبه، با دستگیری جمعی اززنانی که برای کمپین یک میلیون امضابرای تغییر قوانین زنان درمراسم سیزده بدردرپارک لاله حضور به هم رسانده بودند، ازشدت عمل دستگاه های امنیتی واطلاعاتی دربرخورد با حرکت های مسالمت آمیز زنان درسال جدید، خبردادند.

ناهید کشاورز، سارا ایمانیان، همایون نامی، سعیده امین و محبوبه حسین زاده در این روز برای جمع آوری امضا برای کپین یک میلیون امضا در پارک لاله حضور داشتند که نیروهای پلیس آنها را دستگیر کردند. محبوبه حسین زاده و ناهید کشاورز دو تن از اعضای کمپین یک میلیون امضا و افراد یاد شده هم اکنون به بند 209 زندان اوین منتقل شده اند. این دوتن جزو دستگیر شدگان روز سیزده اسفند ماه زنان می باشند که پس از چهار روز اززندان آزاد شدند. ازمیان سی وسی تن ازدستگیر شدگان، محبوبه عباسقلی زاده و شادی صدر، بیش از12 روزرا درزندان سپری کردند ودرساعت های واپسین سال گذشته اززندان اوین آزاد شدند.

به نوشته سایت زنستان، افراد یاد شده پس از بازداشت به اداره اماکن ناجا واقع در وزرا برده شده بودند. صبح روزسه شنبه چهاردهم فروردین این افراد به دادسرای انقلاب انتقال داده شدند و بعد از ساعت ها بی خبری در اواخر ساعات اداری، بعد از ظهر روزسه شنبه آنها را مجددا به کلانتری میدان نیلوفر انتقال دادند. ازخانواده های افراد یاد شده خواسته شده که برای کسب اطلاعات بیشتر به کلانتری نیلوفردرخیابان اپانادا مراجعه کنند. این همان کلانتری است که بخشی ازنیروهای مربوط به اطلاعات موازی درآن مستقرهستند. کلانتری نیلوفر درهماهنگی کامل با اداره اماکن استان تهران درخیابان مطهری ودادستانی تهران می باشد.

(عکس ها: آرش آشوری نیا، وب سایت کسوف www.kosoof.com )