آمریکا 24 ساعت در اختیار محمود احمدی نژاد بود

نویسنده

ahmadinejadny.jpg

مریم کاشانی

شجاعت حماسه ای، مایه غرور جهان اسلام، مایه سرافرازی ملت ایران، یک دعوت به حق، ستاره ای که در سازمان ملل درخشید… اینها اگر چه همه صفاتی است در وصف سفر محمود احمدی نژاد به آمریکا، اما هیچکدام به پای این توصیف نمی رسد که: “امسال با عنایت خداوند، صدا و دیدگاه صادقانه ملت ایران به بسیاری از مردم جهان رسید.” توصیفی که کار هیچکس نیست جز خود دکتر محمود احمدی نژاد. او که “ّبشارت” داده: “سخنان صادقانه هیچ‌گاه از چشمان تیزبین آگاهان جهان مخفی نمی‌ماند.”

این سفر تاریخی به گفته سید مجتبی هاشمی ثمره، با نسخه “یک پزشک حاذق” شروع شد: “در دیدار احمدی‌نژاد با ایرانیان مقیم آمریکا، پزشک حاذقی پیغام داد که چهره آقای رئیس‌جمهوری را دیدم، سفارشاتی برای تغذیه ایشان دارم و کاغذی نوشت با حدود 15 دستورالعمل غذایی و ارائه کرد، من آن را به رئیس‌جمهوری دادم، ایشان گفت که اکثر توصیه‌های او درست است.”

بعد که معلوم شد توصیه های “پزشک حاذق” درست است، نوبت به سخنرانی در دانشگاه کلمبیا رسید و اگرچه “بعضی ایرانی‌ها می‌گفتند برای شرکت در جلسه سخنرانی به دانشگاه زنگ زدیم اما به جای پاسخ گویا با اتصال به یک ضبط‌صوت، نواری علیه رئیس‌جمهوری پخش می‌کردند” کار فتح جهان آغاز شد: “سخنان هوشمندانه رئیس جمهور در آمریکا، مایه غرور جهان اسلام شد و به تعبیر رسانه های غربی، آمریکا بیش از 24 ساعت در دست احمدی نژاد بود.”[سیدمرتضی بختیاری، استاندار اصفهان]

علت هم این بود که: “احمدی نژاد کسی است که چون صورت نورانی اش را در اثر کثرت خدمت به خلق خدایش ببینی جز عشق به خدا نخواهی دید. کسی است که حتی کینه توزان و منتقدانش بر خدایی بودنش دلالت می کنند.”[فاطمه رجبی، همسر سخنگوی دولت]یکی از “نشانه های خدا بر روی زمین” که از این پس باید “آیت الله احمدی نژاد”ش نامید.

و این آیت الله هزاره سومی که “سفرای پیامبر (ص) در دربار ایران و روم را تداعی” و “حضور موسی در کاخ فرعون”[روح الله حسینیان، عضو شورای سیاستگذاری مرکز تدوین اندیشه های احمدی نژاد] را مجسم می کرد، چون دعوتش “یک دعوت به حق، اسلام و عدالت” بود، و “به عنوان قهرمان جهان اسلام در دل ها جای خواهد گرفت” سخنانش چنان بر دل نشست که: “آن شب غرق در خدا بودم. از خدا می خواستم سخنان احمدی نژاد به پایان نرسد. در آخر دو رکعت نماز برای موفقیت احمدی نژاد خواندم و در سجده با خدا کلی درد دل کردم”.

البته آن سخنان به پایان رسید، اما پرداختن به آن که محدودیت زمانی ندارد؛ از همین روست که اینک چند روزیست “آیات عظام و مراجع تقلید در پیام های جداگانه ای شجاعت و تدبیر دکتر احمدی نژاد را باعث سرافرازی مسلمانان جهان ذکر” می خوانند: “شجاعت حماسه ای و تدابیر افتخار و عزت آفرینی که موجب پیروزی درخشان شما و نیل به فضیلت شد، باعث سرافرازی مسلمانان تمام جهان بخصوص ملت انقلابی ایران شد.”[ آیت الله حسین نوری همدانی]

آیت الله مکارم شیرازی “از اعلام مواضع صریح و اصولی دکتر احمدی نژاد در این سفر تقدیر” می کند: “به خواست خدا علی رغم این دسیسه ها بر محبوبیت رئیس جمهور ایران اسلامی افزوده شد”.

و: “سخنان رئیس جمهور با بیان محکم و منطقی ای که داشت، آرمان های اصیل اسلامی و اهداف انقلاب اسلامی را به گوش جهانیان رساند و بار دیگر صدای انقلاب و ارزش های آن را در جهان طنین انداز کرد….. سخنان احمدی نژاد در نیویورک، مسائل مهم جهان اسلام را با بیانی استوار، برای مردم روشن کرد.”[ آیت الله محمدجواد فاضل]

برای ایراد این سخنان که “مایه سرافرازی ملت ایران بود” البته که بایداز مردم خواسته می شد “سجده شکر” به جا آورند: “یک روز پس از آنکه بسیج دانشجویی از مردم و دانشجویان خواست به استقبال رئیس جمهور بروند، دفتر ریاست جمهوری در اطلاعیه یی از مردم خواست به جای این مراسم، با حضور در مساجد، حسینیه ها و شرکت در نمازهای جمعه و جماعت به شکرانه این موفقیت بزرگ، سجده شکر به درگاه ایزد منان بسائیم.”[اعتماد]

و شکرگزاری در مسجد هم چرا با آیت الله جنتی، رئیس شورای نگهبان آغاز نشود که احمدی نژاد را در این سفر به “ستاره ا ی” شبیه می داند که “در سازمان ملل درخشید”. ستاره ای که سخنرانیش “در مجمع عمومی سازمان ملل مانند سخنرانی یک‌انسان سیاسی و روحانی بود” که “آمریکا را استیضاح کرد” و از همه مهم تر اینکه: “شاهد بودیم این آقا در ابتدای سخن خود در سازمان ملل آیه قرآن خواند و این کاریست که تاکنون سابقه نداشته است.” زیرا: “آنچه ما باید همیشه و همه جا بگوییم و معمولا تا حالا جرات نمی‌کردیم و خودمان را می‌باختیم [گفته شد]. وقتی می‌رفتیم در این مجالس و این جمعیت و وضعیت را می‌دیدیم، دیگر حتی حاضر نبودیم بسم‌الله بگوییم؛ چه برسد به اینکه نام حضرت مهدی(عج) را بیاوریم؛ اما یک دعوت بود، دعوت به حق”.

دعوت از “500 میلیون بیننده” وبا منطقی قوی و متین که “در تاریخ قطعا خواهد ماند”.

پس: “خدا را شکر می‌کنیم که چنین انسان‌هایی به برکت امام (ره) و فداکاری‌های ایشان در بین این ملت رشد کرده‌اند” و حالا دیگر “برای ظهور امام عصر(عج) زمینه در حال فراهم شدن است”.

زمینه ای که متکی برداشتن برنامه” برای اداره جهان با تاکید بر آموزه های اسلامی”[کیهان] است.همان برنامه ای که نویسنده روزنامه دولتی ایران هم بدان اشاره دارد. مجتبی زارعی، نویسنده این روزنامه در مقاله ای با عنوان” از مارون الرأس تا کلمبیا” در همین ارتباط می نویسد:” حادثه دانشگاه کلمبیا به مراتب دشوارتر از فتح فاو و نبردهای حزب‌ا… در مارون الراس بود که در نیویورک به وقوع پیوست. آن هم از نوع برون مرزی، یعنی جبهه‌ای که برای ایرانیان پشت نداشت. نبردی حقیقی اما بدون شلیک حتی یک گلوله و نپریدن یک جنگنده. در نبرد فاو به رغم تلا‌ش نخبگان ایرانی در بررسی وضعیت جوی و نظامی، اما موج‌های غیرپیش‌بینی شده اروند وحشی همه چیز را به هم ریخته بود.”

و به واقع که همه چیز به هم می ریزد وقتی پیامبری از راه می رسد که “نقش پیامبری درانتقال پیام در یک حوزه جدید را خوب اجرا” و “ یام انقلاب را در کانون اجتماعی آنان مطرح و کشتی حقیقت را در امواج سخت و وحشیانه‌ترین حملات به درستی هدایت” [مصطفی پور محمدی، وزیر کشور]می کند.

پیامبری که “به ویژه در دانشگاه کلمبیا به اقرار دشمنان معادلات سیاسی جهان را برهم زد”[ عزت‌الله یوسفیان، نماینده‌مردم آمل در مجلس شورای اسلامی] و “چون کوهی استوار زبان به بیان حقایق گشود و مزدورانی چون رییس دانشگاه کلمبیا پشه‌ای در مقابل طوفان شدند.”

کوهی که خود نیز زبان به مدح خویش می گشاید: “دکتر محمود احمدی‌نژاد در جلسه صبح یک‌شنبه هیات دولت نتایج سفر به نیویورک را مثبت ارزیابی و خاطر نشان کرد: امسال با عنایت خداوند، صدا و دیدگاه صادقانه ملت ایران به بسیاری از مردم جهان رسید که در آینده شاهد اثرات مثبت آن خواهیم بود… دشمنان اگر چه با برنامه‌ریزی‌های قبلی قصد داشتند جمهوری اسلامی را در افکارعمومی با اهانت و فحاشی محکوم و منزوی کنند؛ اما به لطف الهی نتیجه معکوس گرفتند….کسانی که در صحنه سخنرانی‌ها حضور داشتند و یا گزارش کامل برنامه‌ها را مشاهده کرده‌اند، به صداقت و درستی مسیر مجریان جمهوری اسلامی ایران پی بردند”.

و حالا که همه به درستی مسیر پی برده اند، چرا آقای پرویز داودی، معاون اول رئیس جمهور ساکت بماند: “رییس جمهور اسلامی ایران پوسیده بودن منطق جهان غرب را نمایان و عزت ملی ایرانیان را در دنیا احیا کرد… سخنان رییس جمهوربسیجی ایران در قلب استکبار جهانی تلنگری بر اذهان خفته بود.”

و نه فقط خفتگان که “رسانه‌های آمریکا” هم “ پس از سخنرانی آقای رییس جمهور کاملا خلع سلاح شده بودند و حرفی برای گفتن نداشتند”.[ مرتضی تمدن، نماینده‌ شهرکرد و از همراهان رئیس جمهور در سفر نیویورک]

سران کشورها هم از سخنرانی رییس جمهور “بسیار استقبال” کردند و “پس از این سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، صفی طولانی متشکل از حدود 50 تن از سران کشورهای مختلف جهت تبریک به رییس جمهور کشورمان تشکیل شد”.

نمایندگان کشورهایی که بعد از این سخنرانی “ترس” آنها “از ابرقدرت‌ها رفع شد و نکات بسیاری را در ایراد به ابرقدرت‌ها مطرح کردند”.


بی جهت نبود که احمدی نژاد “24 ساعت آمریکا را در اختیار گرفته بود” در حالیکه به گفته خودش “شماره یی که به متقاضیان برای دریافت کارت ورود به جلسه ارائه شده بود به گونه یی بود که هر کسی تماس می گرفت به یک نوار ضبط شده متصل می شد که در آن 7، 8 دقیقه توهین هایی به ملت ایران می شد و حرف هایی علیه ملت ایران و احمدی نژاد پخش می شد.”

جمله هایی که برخی می گویند، معنای فارسی اش این است: “تلفن اشغال است، لطفا دوباره شماره بگیرید.”