بلاگر ایرانی بعد از ۲۵ روز اعتصاب غذا آزاد شد

نویسنده

» گزارشی از گلوبال وویس

دکتر مهدی خزعلی، بلاگر، ناشر و فرزند یکی از روحانیون محافظه کار روز یکشنبه بعد از 25 روز اعتصاب غذا، آزاد شد. این بلاگر در دوسال اخیر همواره از دولت انتقاد کرده و این سومین بار بود که دستگیر شد. بسیاری از بلاگر های ایران در مورد آزاد شدن او و همچنین اعتصاب غذای او کامنت هایی منتشر کردند.

او در اولین نوشته اش بعد از آزاد شدن حدیثی از امام صادق چاپ کرد: “مومن از پاره های آهن سخت تر و استوارتر است، آهن را چون در کوره آتش بری تغییر می کند، اما مومن اگر کشته شود و زنده شود و باز کشته شود، هرگز تغییری در باور استوارش پدید ناید.”

بسیجی سبز، در این مورد نظر داده است: “خدا را شکر. به امید آزادی زندانیان بی گناه بخصوص زندانیان سبزمان باشیم.”

خورشید نشان نوشته است: “ما نمی دانیم چرا دکتر خزعلی دستگیر شد و این را هم نمی دانیم چطور وثیقه او را قبول کردند. او  در اولین نوشته اش، یک حدیث نقل کرده است. او باید بداند که اگر وارد رقابت مذهبی با حکومت شده است، بازنده است. امیدوارم او احساسات و عقاید مذهبی اش را بعنوان یک امر خصوصی حفظ کند.”

 بسیاری از وبلاگ نویسان نگران سلامتی مهدی خزعلی بودند که در زندان دست به اعتصاب غذا زده بود.

صدای آزادی نوشته است: “مهدی خزعلی بیش از بیست روز است که زندان حکومت و در اعتصاب غذا است. این نشان می دهد که او طرف مردم قرار گرفته است. آیا اعتصاب غذای او برای ما مهم است؟ آیا برای ما سرنوشت رهبران جنبش سبز، میرحسین موسوی و مهدی کروبی، که در حصر خانگی هستند، اهمیت دارد؟  اگر برایتان این موضوع اهمیتی ندارد باید گفت که انسانیت در شما مرده است.از خود پرسیده اید چرا فرزندتان به دلیل آب بازی باید به زندان برود؟ چون آزادی وجود ندارد. چرا آزادی وجود ندارد؟ چون برای بدست آوردن آن مبارزه نکرده ایم.”

مهرداد ایران می نویسد: “مهدی خزعلی به بند 350 زندان اوین منتقل شد و فرزندش شاهد کتک خوردن او در زمان دستگیری بوده است. شاهدان دیگر می گویند که به گردن وی در جریان دستگیری آسیب رسیده است.”

چرخ و فلک، از دیگر وبلاگ نویسان می خواهد که از مهدی خزعلی حمایت کنند و منتظر نمانند تا او بمیرد. وی می نویسد: “اقدام وبلاگ نویسان می تواند حکومت را مجبور کند تا شرایط را برای شکسته شدن اعتصاب مهدی خزعلی فراهم بیاورد.”

آگاهی تا رهایی می نویسد: “مقاومت مهدی خزعلی نشان داد که او کسی است که بر سر حرف اش می ماند. چه اتفاق دیگری باید می افتاد تا ما بیدار شویم؟ برخی می پرسند چرا مصر موفق شد و ایران موفق نشد. برخی می گویند باید صبر کرد، سحر نزدیک است، اما در قطب شمال تا آغاز سپیده دم باید 6 ماه صبر کرد”.

گلوبال وویس، 16 اوت