نفر اول انتخابات در ۲۵ شعبه یک رای هم ندارد

نویسنده
آرش معتمد

» وضعیت حداد عادل بر اساس آمار وزارت کشور

نفراول انتخابات مجلس شورای اسلامی تهران در بیش از 25 شعبه اخذ رای حتی یک رای هم نداشته است.آمارمنتشر شده در سایت وزارت کشور نشان می دهد که غلامعلی حداد عادل در بیش از 25 شعبه از 4168 شعبه رای گیری تهران حتی یک رای هم نیاورده؛امری که از نگاه ناظران انتخاباتی برای کسی که رای اول تهران را به خود اختصاص داده غیرعادی است.

صدها و یا شاید هزاران ورق آماری که وزارت کشور برای نخستین بار در طول انتخابات های گذشته در سایت خود منتشر کرده و براساس آن تا کنون 30 میلیون بار مراجعه کننده داشته، در حوزه تهران حاکی از آن است که حداد عادل در سه شعبه در کهریزک، سه شعبه در اسلامشهر، یک شعبه در فشافویه، هشت شعبه در شمیران، یک شعبه در شمال تهران(پاسداران)، دو شعبه در جنوب تهران(شوش و نازی آباد)، شش شعبه در میانه تهران، دو شعبه سیار که یکی در بومهن است و دیگری نشانی دقیق ندارد، حتی فاقد یک رای بوده است. یکی از این شعب، در بیمارستان شهید شریعت رضوی واقع در اتوبان فتح روبروی پایگاه یکم شکاری بود. نکته جالب اینکه او در این شعبه مطهری که نامش نه در لیست جبهه پایداری بود و نه در لیست جبهه متحد، 47 رای آورده که در آنجا هم البته بیشترین رای متعلق به آقا طهرانی است با 81 رای.

این درحالی است که حداد عادل سرلیست جبهه متحد اصولگرایان و جزو 7 نفر اول لیست جبهه پایداری در تهران بوده است.

بر اساس آخرین نتایج اعلام شده از سرشماری نفوس و مسکن در ۱۳۹۰، جمعیت ساکن شهر تهران ۸.۵ میلیون نفر (هشت میلیون و پانصدهزار نفر) است. با توجه به اینکه معمولا حدود ۶۵ درصد از جمعیت یک منطقه، دارای سن ۱۸سال تمام و واجد شرایط رای دادن هستند، می توان نتیجه گرفت که حدود ۵.۵۲۵.۰۰۰ نفر (پنج میلیون و پانصد و بیست و پنج هزار نفر) در شهر تهران واجد شرایط رای بوده اند.به گزارش ایسنا، مستقر در ستاد انتخابات کشور، سیدصولت مرتضوی اظهار کرد: کل آراء ماخوذه در تهران، دو میلیون و 335 هزار و 424 رای و آراء صحیح نهایی، دو میلیون 119 هزار و 489 رای بوده است.

 وی افزود: غلامعلی حدادعادل با یک میلیون و 119 هزار و 477 رای، علیرضا مرندی با 709 هزار و 391 رای، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با 693 هزار و 384 رای، حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با 690 هزار و 848 رای و مسعود میرکاظمی با 585 هزار و 228 رای، 5 نفر اول و قطعی حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر هستند.

پیش از این سهام نیوز در خبری اعلام کرده بود  2 نفر از اعضای شورای نگهبان در دیدار با یکی از اعضای عالیرتبه نظام که گمانه زنی کرده بود رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام باید آیت الله رفسنجانی باشد، میزان شرکت کنندگان در انتخابات مجلس شورای اسلامی را 38 درصد و درتهران 18 درصد اعلام کرده اند. آن ها در این ملاقات تاکید می کنند که این گزارش را به رهبر جمهوری اسلامی آیت الله علی خامنه ای هم داده اند. اصولگرایان هوادار حدادعادل پیش از انتخابات، براساس نظرسنجی هایشان اعلام کرده بودند که مشارکت در انتخابات 63 درصد خواهد بود. آنان همچنین پیش بینی کرده بودند که نفر اول انتخابات هم غلامعلی حدادعادل خواهد بود. حالا همه این پیش بینی ها نعل به نعل تحقق یافته و حداد عادل با پشتوانه این رای سعی دارد وزن خود را به عنوان مشاور رهبر در حوزه سیاسی، در حد ریاست مجلس شورای اسلامی نشان بدهد. به این منظور او در برنامه “دیروز، امروز و فردا”، در مقام یک تحلیل گر مسایل استراتژیک به نقد اظهارات اخیر آیت الله هاشمی رفسنجانی در باره رابطه با آمریکا پرداخت، و رویه دولت در حوزه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین نحوه تعامل آن با مجلس را تلویحا نقد کرد. حداد عادل با حضور در اردوی 150 نفره منتخبان مجلس نهم سعی کرد این پیام را به علی لاریجانی رییس مجلس هشتم بدهد که از نمایندگان قبلی تنها 24 نفر مجددا انتخاب شده اند و مابقی نمایندگان جدید الورود هستند، و تغییرات از جمله تغییر ریاست مجلس در راه است.

حداد با این همه در نخستین آزمون های سیاسی اش، قادر نشد چهره قدرتمندی از خود نشان بدهد. در ماجرای برکناری سعید مرتضوی از سازمان تامین اجتماعی، او نخستین کسی بود که خبر استعفای مرتضوی را منتشر و درنهایت مجلسیان را از استیضاح وزیرکار منصرف کرد. او گفت که سعید مرتضوی قول شرف داده است که از این سمت استعفا دهد، ولی مرتضوی نه تنها استعفا نداد که تاکید کرد کسانی که می گویند وی قول شرف داده که استعفا می دهد، دروغگو هستند.چنین بود که حداد عادل، پیش از رسیدن به کرسی ریاست مجلس بعدی، اولین نشان دروغگویی را از سعید مرتضوی متهم ردیف اول کهریزک دریافت کرد.