معتادان ۳۰۰ میلیونی

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

مسلمانان ۱۴۰۰ سال قبل به ایران حمله کردند و آدمهای زیادی را کشتند و کارهای خیلی بدی کردند. مغولها هم ۸۰۰ سال قبل به ایران حمله کردند. کارهای خیلی وحشتناک کردند. تعداد بیشتری آدم کشتند و شهرها را سوزاندند و زدند و بردند و کشتند و سوختند. روس ها هم ۲۰۰ سال قبل به ایران حمله کردند و لطمه های وحشتناکی به ایران زدند و بخش بزرگی از ایران را از کشورمان جدا کردند. طبیعی است که ما باید از دست مغولها خیلی ناراحت باشد و از دست مسلمانان و اعراب هم و باید از دست روسیه هم ناراحت باشیم.

جدا از این سه تا انگلیس و آمریکا هم در ایران دخالت هایی کردند. حالا درباره انگلیس ممکن است کسی بتواند ناراحت بشود اما واقعا آمریکا چه هیزم تری به ما فروخته است؟ در بدترین حالت ممکن است کسی فکر کند کودتای ۲۸ مرداد اولا دخالت در وضعیت ایران بود و دوما ضربه به جنبش ملی ایران. ولی واقعا فکر کردید که این ضربه آمریکایی چقدر تاثیر داشته؟ واقعا اگر کودتای ۲۸ مرداد که من آن را کودتا نمی دانم رخ نداده بود “دولت مصدق خودش سقوط نمی کرد؟ حالا حتی اگر فرض کنیم که آمریکایی ها کودتا هم کرده باشند” قطعا ضرر کاری که کردند هرگز به اندازه مغولها یا روسیه و عرب های مسلمان نبوده “پس چگونه است که ما نسبت به آمریکا و انگلیس که سهم کوچکی از خاطرات بد را در تاریخ ما دارند” عامل همه بدبختی های مان می دانیم “یا عرب ها و مسلمانان را عامل همه بدبختی های مان می دانیم” ولی هیچ وقت با روسیه و مغول ها مشکلی نداریم؟

آیا بخاطر این نیست که مغولها در دنیای امروز اهمیتی ندارند و ارزش خاصی هم ندارند “به همین دلیل ما نمی توانیم مسوولیت بدبختی های مان را به گردن آنها بیاندازیم” در حالی که هم دنیای اسلام و هم آمریکا و انگلیس قدرت دارند و ما می توانیم همه بدبختی ها “بی لیاقتی ها” و کوتاهی هایمان را گردن اسلام و آمریکا بیاندازیم. گاهی اوقات هم چنان اغراق می کنیم که انگار تصویری که از انگلیس یا اسراییل یا آمریکا داریم “شبیه همان تصویری است که مذهبی ها از خدا دارند. آقای سالک نماینده اصفهان تخم دوزرده گذاشته و گفته “دشمنان ما برای معتاد کردن هر فرد به مواد مخدر ۳۰۰ میلیون و برای هر طلاق ۱۵۰ میلیون تومان هزینه می کنند.” یعنی برای معتاد کردن این سه میلیون معتادی که داریم رقمی در حدود ۹۰۰ میلیارد دلار هزینه شده است. در واقع چیزی بیش از نصف فروش کل نفت در تاریخ ایران.

یعنی اعجوبه هایی هستیم که چنین تراوشات دلنشینی فقط از مغز ماها می تراود. کسی هم به این فکر نمی کند که غربی ها برای چی باید ایرانی ها را معتاد کنند؟ لابد برای اینکه مردم ایران با زندگی شان فعالانه برخورد نکنند؟ طرف فکر نمی کند که حضور احمدی نژاد به مدت هشت سال در صدر قوه اجرایی کشور “خودش برای افزایش اعتیاد” مصرف الکل “افزایش فاحشه و گسترش آسیب های اجتماعی کافی است. با این همه دسته گل های محمدی که داریم و وجود هر کدام شان برای نابودی کل جامعه ایران کافی است” دیگر چه نیازی است که غربی ها برای معتاد کردن جوانان ایرانی هزینه کنند. این غربی ها یقینا اگر برای هر معتاد ۳۰۰ میلیون تومان هم خرج کنند، نمی تواند جلوی معتاد شدن ملت را بگیرند.

 

مغولها: غرب چیه؟

همیشه وقتی به علم الهدی و حسن عباسی و کاظم صدیقی فکر می کنم یاد آن صحنه فیلم مغولها می افتم که آن مغول در آن آیفونی که بر در نصب شده در بیابان کویری بود٬ می پرسید: سینما چیه؟ اینها سووال شان این است که غرب چیه؟ گاهی اوقات٬ این خدایان اندیشه و تفکر در جمهوری اسلامی یک حرفهایی راجع به غرب می زنند انگار دارند درباره جهنم و بهشت حرف می زنند. وقتی طرف می گوید غرب٬ تصورش این است که تعدادی زن موبور با بیکینی دارند توی خیابان با موسیقی می رقصند “مردهای چشم آبی هم از ساعت ۱۲ ظهر که همه از خواب بیدار می شوند” همه در حال بی ناموسی کردن با زنهای مختلف هستند و شب هم کوکایین می زنند و می روند بار و آنجا هم خوش می گذرانند.

فکر می کنند غرب کلا یک آسمانخراش بزرگ است و دارد از هم می پاشد و هر لحظه ای که می گذرد “هر بار که خامنه ای سرفه می کند یا عطسه می کند یا اسم غرب را می آورد” یک دفعه آسمانخراش جهنمی غرب مثل اینکه هشت ریشتر بلرزد تکان تکان می خورد و اوباما و مرکل و نتانیاهو و اولاند و بقیه هم دارند با نگرانی به موسسات جاسوسی دستور می دهند که جلوی این زلزله را بگیرند.

به جملاتی که می گویند دقت کنید “ببینید واقعا این طور که من می گویم نیست؟ حسن عباسی گفته “قرن بیست و یک قرن خامنه ای خواهد بود.” و تصویری هم که در ذهن دارند این است که خامنه ای سوار بر اسب وارد پاریس یا برلین یا لندن یا نیویورک می شود و همه الله اکبر گویان یک به یک آب توبه روی سرشان می ریزند و به پیشواز مقام معظم سروری می روند٬ لیدی گاگا و امینم و سایر کفار هم از ترس مردم فرار می کنند و سر به بیابان می گذارند. مصلحی هم گفته که “نامه رهبری استکبار را دچار شوک شدید کرد.” علم الهدی هم گفته “نامه رهبر مقام های غربی را بیچاره کرد.” و گفته “غربی ها توییتر را بستند تا پیام رهبری به جوانان جهان پخش نشود.”

یعنی آدم نمی فهمد این نوع شیشه ای که مصرف می کنند، چقدر خلوص دارد که به چنین توهمات عمیقی دچارشان می کند. اگر خبردار شدید به من هم بگویید.

 

تبریک مرگ پادشاه عربستان

جنتی گفته است: “پادشاه عربستان به سزای اعمالش رسید.” منظورش هم این بود که چون پادشاه مذکور خیلی کارهای زشتی کرده بود، خداوند او را از بین برد. نه که خودش دو دورکیلومتر صفر کرده و دویست سیصد سال زندگی برایش خیلی عادی است، فکر می کند پادشاهی که در سن ۹۰ سالگی می میرد جوانمرگ شده است. حالا این جمله هیچ “مقام رسمی کشور” یعنی همین آقای جنتی، در نماز جمعه دو روز قبل مرگ پادشاه عربستان را تبریک گفته. اصلا هم عین خیالش نیست که یک مقام رسمی چنین حرفی نباید بزند، حالا اگر یک گروه شخصی سیاسی چنین چیزی بگویند خیالی نیستُ ولی مقام رسمی که نباید چنین گافی بدهد. البته این نباید من هم خیلی از روی امیدواری است، وگرنه کدام روز است که دولتی ها و حکومتی ها در ایران چنین گاف هایی ندهند.

آن دفعه که احمدی نژاد در دیدارش در عراق گفته بود ما با عراق صدها سال رابطه تاریخی داشتیم، انگار نه انگار که کشوری به اسم عراق کمتر از هشتاد سال از تشکیل حکومتش می گذرد، یا انتخاب مرکل را به ریاست جمهوری آلمان تبریک گفته بود، در حالی که مرگل رییس دولت است و رییس جمهور یکی دیگرست. برادران بسیج هم که شارلی ابدو و نوفل لوشاتو را قاطی کرده بودند. نمایندگان مجلس هم که فرق کارت اقامت یا گرین کارت آمریکایی را با تابعیت آمریکا نمی دانند. یعنی هر روز باید سرچشمه های جدیدی از نبوغ را شاهد باشیم. گویندگان سیمای ورزش و مجریان برنامه های ورزشی هم هی به تیم انگلیس می گویند جزیره. بابا یکی به این ها بگوید یارو رفته، انگلیس با ولز و اسکاتلند روی هم در یک جزیره هستند مانند همه جای دنیا که بالاخره جزیره است چون یک جایی به آن می رسد، آن که شنیده اید نیوزلاند است و یا حداکثر یک جاهای خوش نشین وسط اقیانوس یا قبرس یا قشم که جزیره است بابا یک درس جغرافیا بد نیست به خصوص برای کسانی که ادعا دارند که همسایه ها و دخترخاله های بازیکتان چلسی و یونایتد را هم می شناسند.