آراگون خواستار رابطه با ایران

آ ب ث
آ ب ث

» گزارش آ ب ث

ایران کشوری است که نکته منفی‌ای ندارد؛ لااقل من هیچ نکته منفی‌ای دراین خصوص نمی شناسم. و اکنون بهترین لحظه برای شرکت های ماست که در این کشور سرمایه گذاری کنند.” این جملات توسط مانوئل تروئل، رییس اتاق بازرگانی، صنایع و خدمات ساراگوسا در استان آراگون اسپانیا بیان شده. استان آراگون درحال تشویق کارفرمایان و رؤسای شرکت های این استان برای ایجاد و تقویت روابط با ایران است.

براساس داده های مرکز بازرگانی خارجی، صادرات استان آراگون به ایران در سال ۲۰۱۴ به ۲۳ میلیون یورو رسید. شرکت های فروش ماشین آلات و دستگاه های مکانیکی بیشترین فروش را دراین خصوص داشته اند. 

حجم واردات از ایران به این استان بسیار کمتر است و تنها به چند میلیون یورو می سد. تقریباً تمامی خریدهای انجام شده توسط استان آراگون از این بازار به میوه و ماشین آلات مربوط می شود.

درحال حاضر، ایران فرصت های بازرگانی بسیاری در حوزه های مختلف ارائه می دهد: اتومبیل، راه آهن، مترو، ماشین‌آلات صنایع غذایی، مدیریت آب، ماشین های بهره برداری از معدن و توسعه انرژی های قابل بازیافت.

شرکت “تایم وسر” که ریاست آن را مانوئل تروئل برعهده دارد، مثالی از شرکت های موفق آراگونی در ایجاد رابطه بازرگانی با ایران است. این شرکت اولین معامله بازرگانی خود با ایران را در سال ۱۹۹۴ انجام داد و از آن پس در این کشور ۱۴ پروژه بزرگ مربوط به استخراج معدن و مهندسی به انجام رسانده.

او دراین خصوص می گوید: “ایرانیان در مذاکره بسیار سخت گیر، ولی درعین حال بسیار مسؤولیت پذیرند.” درحقیقت، تجربه وی آنچنان “خوب” بوده که شرکت اش از سال ۲۰۰۰ دفتری را نیز در تهران تأسیس کرده است.

منبع: آ ب ث، ۲۹ ژانویه ۲۰۱۵