عماد بهاور در اوین ۳۳ ساله شد

نویسنده

» جشن تولد یک زندانی

سالگرد تولد عماد بهاور، رییس زندانی شاخه جوانان نهضت آزادی، سه شنبه با حضور چهره های سیاسی ورسانه ای در منزلش برگزار شد.دکتر ابراهیم یزدی، مصطفی تاجزاده، محمد نعیمی پور، زهرا مجردی و فخری محتشمی پور به همراه تعداد کثیری از جوانان دو حزب مشارکت ونهضت آزادی در کنار خانواده عماد بهاور تولد 33 سالگی او را در غیاب اش جشن گرفتند. عماد بهاور، بنیانگذار انجمن جمهوری خواهان دانشگاه یزدو از اعضای فعال ستاد پویش دعوت از خاتمی بود. همین موضوع باعث شد او سال گذشته قبل از انتخابات هم به مدت 3روز بازداشت شود.

عماد بهاور بعد ازانتخابات نیز بازداشت شد و تا نیمه مرداد ماه در زندان بود.اما این پایان ماجرای دستگیری های عماد نبود واو در دو مقطع دیگر نیز بازداشت شد وهم اکنون نیز 112 روز است که دوران چهارم بازداشت خود را می گذراند.او در این 112 روز، هم انفرادی 209 و240 را از سرگذرانده، هم حضور در زندان رجایی شهرو اکنون نیز در بند 350 اوین است.در حالیکه بنا به گفته همسرش مریم شفیعی “هنوز اتهامات عماد روشن نیست فقط گفته شده است که در اخر تیرماه دادگاه عماد برگزار میشود”.

مادر عماد نیز در دل نوشته ای برای فرزندش اشاره میکند که: “امروز هشتم تیر ماه روز تولدت است، امسال دومین سال است که روز تولدت را در بند می گذرانی، امشب در تنهایی بی اختیار سی و یک سال زندگیت را مرور می کردم…  تولد تو سال انقلاب بود سال 57، از قبل از تولدت همراه من در شکل گیری انقلاب حضور داشتی، آن موقع نمی دانستم که چرا اسم تو را عماد گذاشتم ولی حالا می فهمم، احساس کرده بودم که آدمی استوار و قوی خواهی شد.هنوز خوب صحبت کردن را یاد نگرفته بودی که شعارهای انقلابی را بیان می کردی، به جای خمینی ای امام، خمینی ای عماد می گفتی و همه می خندیدند!”

مادر بهاور در ادامه با یادآوری اینکه وی در مقطع کارشناسی ارشد به تحصیل علوم سیاسی پرداخت، برای فرزندش نوشت:” چقدر خوشحال شدی وقتی در این رشته برای کارشناسی ارشد قبول شدی، استادان دانشگاه مازندران واقعا به تو افتخار می کردند و تو را یک استاد می دانستند ولی چه شد زمانی که تمام وقت زندگی ات را صرف نوشتن پایان نامه کردی و پایان نامه ات را تحویل اساتید دانشگاه دادی بجای جلسه دفاع از پایان نامه در دانشگاه، باید نزد بازجویان از نوشته هایت دفاع می کردی که نوشته هایت فقط در جهت پیشرفت و شکوفایی مملکت بود ونه بر خلاف نظام. امروز وقتی پرینت اتهاماتت را که در زندان به دستت داده بودند برایم از پشت تلفن می خواندی خیلی تعجب کردم.”

ودر ادامه: “خدای من! یکی از اتهاماتت اختلال در نظم و آسایش عمومی بود!؟؟ کاش مرا به دادگاهت راه می دادند و اجازه سخن گفتن داشتم تا فریاد بزنم و بگویم پسرمن در طول عمرش هرگز آزارش به یک مورچه هم نرسیده ! واقعاً به شهادت چه کسانی این اتهام به او وارد شده است؟ هرکس حتی اگر چند دقیقه با او صحبت کند می فهمد که او چه صاحب شخصیت آرام و با ادبی است، آنگاه نوشته هایش چطور در نظم و آسایش عمومی اختلال ایجاد کرده…؟!   ساعت از نیمه شب هم گذشته، اشکهایم چندین بار کاغذها را خیس کرده…  طاقت دوری ات برایم خیلی سخت شده ؛از خدا می خواهم به من صبر و تحمل دهد تا این زمان را سپری کنم.  از خدا می خواهم به من قدرت دهد تا به جای نفرین، دعا کنم که زمان قضاوت در مورد تو خداوند را شاهد قرار دهند!”

در مراسم سه شنبه شب، ابراهیم یزدی ضمن گرامیداشت یاد عماد واینکه واقعا خانواده عماد بهاور باید به او افتخار کنند یاداور شد که: “تربیت ورشد جوانانی مثل عماد که حتی در داخل زندان و زیر بازجویی شدید میگوید که به بازجوی خود عشق میورزد وخواهان مبارزه مسالمت آمیز وغیر خشونت آمیز است نشان میدهد جنبش دمکراسی خواهی ایران به بالندگی کامل رسیده واین نسل بی تردید در پیشبرد این خواست ملی مصمم وخیلی دقیق گام بر میدارد.”

وی عماد بهاور را نماد نسل جوان دانست که از آموخته های سیاسی گذشتگان بهره ها برده اند و مصدق وبازرگان را الگوی عملی خویش در سیاست ورزی قرار داده اند.