38 میلیارد دلار سوت شد

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

po_nabavi_01.jpg

با بازگشت محمود احمدی نژاد، مسوول امور سیاحتی و زیارتی کشور به تهران، دولت پس از چند ماه تشکیل جلسه داد و در آغاز جلسه وزرا به شکلی کاملا تصادفی متوجه شدند که برای سال آینده باید لایحه بودجه را بدهند. به همین دلیل بررسی لایحه بودجه از دیروز در هیات دولت آغاز شد و بعد از ساعتها بحث و تبادل نظر، دولتی که هفته قبل در یک جلسه دویست طرح استانی را در خوزستان تصویب کرد، تبصره یک بودجه را به تصویب رساند. آگاهان احتمال می دهند که اگر احمدی نژاد دوباره از هفته دیگر هوس مسافرت به استان خراسان و شهرستانهای مختلف به سرش نازل نشود و به سفرهای خارجی دور و نزدیک نرود و جهت باد موافق و همه مخالفین در سکوت محض بسر ببرند، لایحه بودجه سال 1386 احتمالا تا پایان سال 1388 آماده می شود. در همین راستا، محمد عظیمی معاون پارلمانی نهاد ریاست جمهوری گفت: « بودجه 86 هنوز مراحل مقدماتی خود را می گذراند و تکمیل نشده است.» شاهی عربلو نماینده مجلس نیز در کمال خوش بینی و مسرت اعلام کرد: « به احتمال قوی بودجه بعد از عید تصویب می شود.» اما هادی حق شناس، یکی دیگر از نمایندگان نسبتا واقع بین مجلس گفت: « بررسی بودجه به هر حال باید در سال 85 انجام شود.»

2830 عراقی، 3600 ایرانی

رسانه ها اعلام کردند که در نیمه دوم سال 2006 میلادی 17 هزار عراقی در این کشور کشته شده اند. به عبارت دیگر در هر ماه از سال جاری حدود 2830 نفر از مردم عراق به دلیل جنگ کشته شده اند. همزمان با همین موضوع رئیس ستاد هوای پاک تهران شهرداری تهران اعلام کرد که تنها در ماه آبان سال جاری 3600 نفر از مردم تهران بر اثر آلودگی هوا کشته شده اند. آگاهان پیش بینی می کنند که احتمالا اگر جنگ ایران و آمریکا آغاز شود، ماهانه حداقل 770 نفر از مردم کشور کمتر کشته خواهند شد.

چرا استعفا نمی دهند؟

من اگر جای آقای فرشیدی بودم و نمی توانستم مشکل گرمای بچه های مدارس کشور را حل کنم، و یادم بود که وقتی نویسنده متوسط الحال روزنامه رسالت بودم، چه انتقاداتی از مسوولان وقت می کردم، حتما برای خدمت به دانش آموزان کشور استعفا می دادم و برمی گشتم به رسالت( یا سیدخندان) و به همان نویسندگی روزنامه ادامه می دادم. فرشیدی، وزیر آموزش و پرورش گفت: « استعفای من مشکل حریق را در مدارس حل نمی کند.» آگاهان گفتند: شما استعفا بدهید، که معلوم شود مسوولید وگرنه بله با استعفای شماها مشکل حل نمیشود. همین وزیر گفت: « تغییر ساعت شروع به کار مدارس حرفی خیابانی و کارشناسی است.» با گفتن این جمله اساتید زبان فارسی دچار مشکلات عمیقی شده و یک ساعت و نیم در مورد عبارت« حرف خیابانی» فکر کردند، آنان در حال فکر کردن بودند که وزیر آموزش و پرورش گفت: « با داشتن 150 هزار واحد آموزشی حتی نمی توان با قاطعیت گفت که هیچ سیمی اتصال نخواهد داشت.» با شنیدن این جمله برق از جاهای مختلف کارشناسان ادبیات فارسی پرید و کلیه کلاس های ادبیات فارسی دچار حریق شد. وزیر آموزش و پرورش گفت: « احتیاج به 670 هزار بخاری 85 هزار تومانی لیزری داریم.» آگاهان تذکر دادند که هزینه این تعداد بخاری با یک حساب سرانگشتی می شود معادل 50 میلیارد تومان یا به عبارتی 50 میلیون دلار، یعنی تقریبا 2 هزارم پولی که در سال گذشته دولت از ذخیره ارزی اش مصرف کرده است. وزیر آموزش و پرورش تصمیم گرفت به همان شکل که احمدی نژاد مشکلات بین المللی را حل کرده است، مشکل گرمای مدارس را حل کند. وی گفت: « مشکلات مدرسه ای را با نوشتن نامه به وزرای دیگر حل می کنیم.»

38 میلیارد دلار سوت شد

باز خدا را شکر که دست غارتگران بیت المال از قله های ثروت کوتاه شد

و باز ده بار خدا را شکر که در مملکت دیگر ریخت و پاش و اسراف وجود ندارد.

و صد بار شکر که در مملکت دیگر سرمایه داران مرفه بی درد در دولت نیستند…

و هزار بار شکر که رئیس جمهور وقتی به دفترش آمد فرش های نفیس را از آنجا جمع کرد.

و ده هزار بار شکر که رئیس جمهور فقط به اندازه یک کارمند معمولی حقوق می گیرد…

در همین راستا، اعلام شد که علیرغم افزایش پایه نفتی، به جای 48 میلیارد دلاری که یک سال قبل در حساب ذخیره ارزی بود، موجودی حساب ذخیره در حال حاضر فقط 10 میلیارد و 400 میلیون دلار است.

اسرائیل، فتح و حماس را آشتی بدهد

یک منبع خبری که از مدتها قبل سوراخ شده بود، اعلام کرد که اسرائیل قصد حمله به ایران را دارد. ایران در واکنش به این مساله اعلام کرد شدیدا تلافی می کنیم. اما اسرائیل بلافاصله اعلام کرد که قصد حمله به ایران را ندارد. با این وجود ایران اعلام کرد اسرائیل حتی اگر به ایران حمله هم نکند باز هم ما تلافی می کنیم. در پی این امر گروهی از بهائیان ایرانی در اسرائیل با اولمرت ملاقات کردند. اولمرت برای چندمین بار اعلام کرد: ما قصد حمله به ایران را نداریم. اما برخی منابع شدیدا حزب الله اعلام کردند که اسرائیل باید بخاطر بهائیان هم که شده است به ایران حمله کند تا ما شدیدا تلافی کنیم. در این راستا که نه، ولی در یک راستای دیگر درگیری میان فتح و حماس شدیدا بالا گرفت و نیروهای فتح به مغازه های طرفداران حماس حمله کردند. و طبیعتا در همین یکی دو روز گذشته تعدادی از طرفداران فتح و حماس همدیگر را زخمی کردند و کشتند. به نظر می رسد که تنها راه حلی که برای صلح میان فلسطینی ها مانده است این است که اسرائیل یک هیات صلح را برای آشتی میان فتح و حماس تعیین کند.

ای چشم تو زیبا و لب لعل تو خوش

حداد عادل گفت: « سید حسن نصرالله شجاع ترین مرد جهان است.» سید حسن نصرالله هم گفت: ایران بهترین کشور دنیاست. یکی از نمایندگان مجلس گفت: « صدام قهرمان دنیای عرب نیست، نصرالله قهرمان دنیای عرب است» سید حسن نصرالله هم گفت: مجلس ایران دو نوع خودش بی نظیر است. یکی از مقامات کشور که ربطی به هیچ مارمولک و تمساحی ندارد نیز گفت: « سید حسن نصرالله یک معجزه است.» سید حسن نصرالله نیز اعلام کرد: الهی قربون قد و بالای همه آقایون علما برم. گفت: نصرالله سنبل است… نصرالله گفت: ایران گل است… فعلا حزب الله لبنان و دولت ایران در حال شیدایی مطلق به سر می برند و احتمالا بعد از اولین تضاد منافع خشتک همدیگر را بر سر هم خواهند کشید، این خط، این هم نشان.

در خوزستان از هر نه نفر، ده نفر بیکارند

دفتر ریاست جمهوری اعلام کرده است که در جریان سفر به خوزستان یک میلیون نفر از مردم این استان به احمدی نژاد نامه نوشتند. این دفتر اعلام کرد که تا کنون( دیروز) 300 هزار نامه باز شده و تقریبا اکثر نویسندگان نامه ها درخواست کار داشتند. براساس آمار کشور، در کل استان خوزستان حدود 5 میلیون نفر( حدود 900 هزار خانوار) زندگی می کنند. نتایج زیر از این آمارها گرفته می شود:

اول: از هر خانوار در خوزستان بیش از یک نفر به احمدی نژاد نامه نوشته و بیکار است و دنبال کار می گردد.

دوم: تقریبا همه کسانی که در خوزستان سواد نامه نوشتن دارند، یا قدرت تکان خوردن و کار کردن دارند، یا بالاتر از سن پانزده سال دارند، هم بیکارند و هم به احمدی نژاد نامه نوشته اند.

سوم: با توجه به اینکه در طول یک سال فعالیت دولت احمدی نژاد، براساس آمار وزارت کار، 144هزار فرصت شغلی برای کل کشور( که 14 برابر خوزستان جمعیت دارد) ایجاد شده است، احتمالا اگر احمدی نژاد با همین سرعتی که تا به حال اشتغال ایجاد کرده است، پیش برود، 84 سال طول می کشد تا افرادی که به احمدی نژاد نامه نوشته اند، بتوانند سرکار بروند. تا آن زمان احتمالا کره زمین سرد شده و در خوزستان مردم با سورتمه سرکار می روند.

چهارم: احمدی نژاد در در توضیح آنچه دفتر خودش گفته است، یعنی این که تقریبا تمام مردمی که برای احمدی نژاد نامه نوشتند، دنبال کار بودند، گفت: « مردم از ما حفظ حقوق هسته ای را خواستارند.» آگاهان توضیح دادند که احتمالا منظور احمدی نژاد از حقوق هسته ای همان کار و شغل است.

انتخابات آمریکا باطل شد

آیت الله طاهری گرگانی، عضو خبرگان گفت: « انتخابات آمریکا باطل است.» ظاهرا دلیل باطل شدن انتخابات آمریکا این بود که در حین رای گیری حامیان رئیس جمهور آمریکا به دلیل فشارهای مخالفان دچار رایحه خوش خدمت شده و لذا انتخابات شان باطل شد.

سینه خیز وسط چکمه ها

شما فکر می کنید به چه دلیل همه حکومتهای عاقل نظامیان را از دخالت در سیاست منع کردند؟ به نظرتان همه شان اشتباه کردند؟ یا احتمالا اندکی هم عقل در کارشان قابل مشاهده بود؟ البته من معتقدم نظامی ها خیلی آدم های خوبی هستند، اما باید طاقت بیاورند و زیاد حرف نزنند. سردار ذوالقدر، معاون امنیتی وزارت کشور و یکی از کسانی که در زمینه برگزاری انتخابات بطور تضمینی تخصص ویژه ای دارد، اعلام کرد: « 80 درصد اصولگرایان، 18 درصد مدعیان اصلاح طلبی و 2 درصد از مستقل ها رای آوردند.» آگاهان گفتند: چشم سرکار، به راست راست. بعد که حضرت سردار داشت درباره بی طرفی وزارت کشور داد سخن می داد خبرنگاران به طوری که به زندان 59 نیفتند به هم اس ام اس زدند که از همین جمله و اعداد پیداست لازم به قسم خوردن نبود سردار.

در همین راستا، جانشین فرماندهی نیروی مقاومت بسیج هم یک تخم دوزرده اتمی رها کرد و گفت: «تسلط بر تنگه هرمز که تنها راه عبور بیش از 40 درصد انرژی جهان است، ما را به حدی از قوت و توانمندی رسانده که شیشه عمر اقتصادی و امنیت انرژی جهانی در پنجه های پولادین ایران است.» توضیح: شما فکر می کنید اولین اتفاق برای شیشه ای که در پنجه فولادین قرار می گیرد، می افتد، چیست؟

برای این که کلکسیون نظامی های امروز کامل شود، جمله وزیر ارشاد را دوهزار بار بنویسیم تا معنی سینما را عمیقا بفهمیم. صفار هرندی وزیر ارشاد، در یک جمله بطور خلاصه خودش را معرفی کرده و گفت: « سینمای پلیسی آینه تمام نمای جامعه است.»

ای خدا! کجاست آن مرد سوئدی که می گفت ما را از چکمه نظامیان نترسانید؟ عجب گرفتاری شدیم، وسط دوهزار تا چکمه به مدت چهار سال باید سینه خیز زندگی کنیم.

کاراکاس به دنبال تهران

تره به تخمش می ره حسنی به باباش. بالاخره این دو تا برادر باید یک شباهتی به هم داشته باشند. در پی افزایش حجم روابط ایران و ونزوئلا، بطور طبیعی اخلاق هوگو چاوز، برادر احمدی نژاد دچار مشکلات عدیده شد. چاوز شبکه تلویزیونی RCTV را که موضعی انتقادی نسبت به دولت داشت تعطیل کرد. وزیر خارجه ونزوئلا این اقدام را گامی در جهت حفظ آزادی مطبوعات دانست.