اسراییل ۴۰ راکت ایرانی کشف کرده

نویسنده

» گزارش لوموند از محموله کشتی به مقصد غزه

ارتش اسراییل روز یکشنبه ۹ مارس اعلام کرد که ۴۰ راکت با برد ۱۶۰ کیلومتر را در کشتی شناسایی شده در دریای سرخ کشف کرده است. به گفته تل آویو، این تسلیحات ازسوی ایران ارسال شده و مقصد نهایی آنها نوار غزه است.   

ارتش اسراییل در بیانیه ای نوشت: “نیروهای ارتش امروز بعد از ظهر خالی کردن محموله کشتی و بازرسی محتویات آن را به پایان رساندند. طی این بازرسی، ۴۰ فقره راکت [از نوع M-302] با بردی معادل ۱۶۰ کیلومتر، ۱۸۱ خمپاره انداز ۱۲۲ میلیمتری، و در حدود ۴۰۰ هزار گلوله کالیبر ۷ ممیز ۶۲ کشف گردید.” ژنرال بنی گانتز، رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح اسراییل، درا این خصوص گفت: “هر یک از این راکت ها تهدیدی علیه امنیت شهروندان اسراییلی است. هر گلوله و هر راکت کشف شده به هدف اسراییل منتقل شده است.”

به گفته مقامات اسراییلی، قرار بوده راکت های حمل شده توسط این کشتی که در آب های بین المللی میان سودان و اریتره ردیابی شد، به پورت سودان منتقل و سپس از راه زمینی و ازطریق شبه جزیره سینا در مصر به نوار غزه حمل شوند. سودان هرگونه دخالت در این زمینه را رد کرده و همچنین حماس که در غزه بر سر قدرت است، جهاد اسلامی که این تسلیحات به هدف آنها منتقل می شده، و همچنین تهران که مسؤول ارسال این محموله بوده، همگی دست داشتن در این موضوع را تکذیب کرده اند.

 

“به جهان ثابت شود” که ایران از تروریسم حمایت می کند

خالی کردن محموله و بازرسی محتویات آن در بندر ایلات [در جنوب اسراییل] توسط نیرویی متشکل از سربازان نیروی دریایی، نخبگان نظامی و نیروهای بخش تسلیحاتی انجام شده است. زرادخانه کشف شده در این کشتی روز دوشنبه در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در ایلات در حضور نخست وزیر بنیامین نتانیاهو و موشه یالون، وزیر دفاع اسراییل، به نمایش گذاشته خواهد شد. از سفرا و نمایندگان نظامی و همچنین “شخصیت های مهم اسراییلی” دعوت بعمل خواهد آمد تا به چشم خود تجهیزات به دست آمده را ببینند و بدین ترتیب “به جهانیان ثابت شود که ایران از سازمان های تروریستی فعال در نوار غزه حمایت تسلیحاتی می کند”.

ژنرال گانتز در ادامه افزود: “تلاش های ما برای جلوگیری از تکثیر جنگ افزار […] در منطقه به پایان نرسیده. ما این تجهیزات را طبقه بندی می کنیم و به تلاش های روزانه مان ادامه می دهیم. هنوز مأموریت های بسیاری برای انجام باقی مانده.”

منبع: لوموند، ۹ مارس