بازداشت ۵ دانشجوی دانشگاه مازندران

نویسنده

» در ادامه برخورد با دانشگاه ها

پنج دانشجوی دانشگاه مازندران پس از برگزاری تجمع گسترده ای  که در این دانشگاه در تاریخ 12 آبان برگزار شد بازداشت شدند. مامورین امنیتی استانکه  در جلوگیری از برگزاری این مراسم ناکام مانده بودند، در نهایت اقدام به بازداشت تعدادی از دانشجویان این دانشگاه کردند.

پیش از برگزاری این تجمع، اشکان ذهابیان، دانشجوی انتقالی دانشگاه مازندران که هنوز چند ماه از آزادی او پس از بازداشت سی روزه در تیرماه جاری نمی گذشت، اولین دانشجویی بود که پس از احضار به دادستانی بابل بازداشت شد. بعد از وی سیاوش رضاییان، دانشجوی ریاضی دانشگاه مازندران که 11 آبان بازداشت و یک روز بعد آزاد شده بود، مجددا در تاریخ 15 آبان بازداشت شد. بهنام فرازمند و زاوش گرایلی دو دانشجوی دیگر این دانشگاه هم پس از تجمع 12 آبان این دانشگاه و پس از انتقال به حراست دانشگاه، تحویل مامورین امنیتی بابلسر شدند. مهدی داودیان دانشجوی علوم اجتماعی این دانشگاه نیز شامگاه 13 آبان با یورش مامورین امنیتی به منزلش بازداشت و به زندان بابل منتقل شده است.

از میان دانشجویان بازداشتی این دانشگاه، بهنام فراز مند و اشکان ذهابیان روز گذشته پس از انتقال به دادسرا و بازپرسی به قید وثیقه 30 میلیون تومانی آزاد شدند. از وضعیت دیگر دانشجویان بازداشتی دانشگاه مازندران خبری در دست نیست.