یک روزنامه نگار در کنار ۵ قاتل حرفه ای

لیلا طیری
لیلا طیری

» آخرین اخبارزندانیان سیاسی و مطبوعاتی

در حالیکه از دو روز پیش مسعود باستانی، روزنامه نگار، در زندان رجایی شهربا 5 قاتل حرفه ای هم سلول شده است، دیروز حکم جهانبخش خانجانی اعلام  و این فعال سیاسی به 6 سال زندان محکوم شد. از سوی دیگر مهدی حسین زاده، روزنامه نگار و تحلیل گر اقتصادی و سولماز علی مرادی، عضو شاخه جوانان نهضت آزادی آزاد شدند.

مهدی حسین زاده بیش از 6 ماه در بند 209 زندان اوین برای پذیرش اتهام جاسوسی تحت فشار بود و سولماز علی مرادی، روز ۲۷ دی ماه به همراه سه عضو دیگر نهضت آزادی به دفتر پیگیری های وزارت اطلاعات احضار و در همان جا بازداشت شده بود.

مسعود باستانی که از دو روز پیش به زندان رجایی شهر منتقل شده است، در اطاق وسلولی حبس شده که ۵قاتل حرفه ای در آن قرار دارند که یکی از آنها مرتکب سه فقره قتل شده است.

در خصوص علت انتقال این روزنامه نگار به زندان رجایی شهر، مهسا امرآبادی، همسر این روزنامه نگار گفته است: به مسعود حکمی را نشان داده اند که در آن دستور آقای صلواتی برای انتقال او به رجایی شهر بود و دلیل آن برگزاری کلاس های روزنامه نگاری برای زندانیان بند ۳۵۰ اوین عنوان شده بود. در حالی که مسعود به هیچ عنوان آموزش روزنامه نگاری نداده است و این موضوع به شدت تکذیب می شود.

 

شش سال حبس برای جهانبخش خانجانی

وکیل جهانبخش خانجانی  از صدور حکم ۶ سال حبس تعزیری از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برای این عضو کارگزاران سازندگی خبر داد.

سید محمود علیزاده طباطبایی با بیان اینکه در فرصت قانونی به رای صادره اعتراض خواهیم کرد به ایسنا گفت: بر اساس حکم صادره از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، جهانبخش خانجانی در مورد اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس تعزیری و در مورد اتهام اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

 

نگرانی خانواده محمد جواد مظفر

محمد جواد مظفر، مدیر انتشارات کویر و نایب رئیس انجمن دفاع از زندانیان در دو هفته اخیر هیچ تماسی با خانواده نداشته است.اودر آخرین تماس تلفنی به خانواده اش خبر داده که فشار خونش بالا رفته است. امری که تا کنون سابقه نداشته و نگرانی شدید خانواده این فعال فرهنگی و مدنی را به دنبال داشته است.

 

اعلام آمادگی مجدد تاج زاده برای مناظره

سید مصطفی تاجزاده، عضو ارشد جبهه مشارکت در ملاقات هفتگی با خانواده خود بار دیگر انجام مناظره های تلویزیونی و اختصاص فرصت ها و امکانات برابر به دو جناح را برای رفع بحران های موجود ضروری دانست و اقدام همسرش برای اظهارنظر در این زمینه مبنی بر آمادگی کامل او برای مناظره رامورد تأیید قرار داد.

به گزارش ندای سبز آزادی، وی در نامه ای که به مناسبت بیست و نهمین سالگرد پیمان ازدواجشان برای همسرش نوشته اعلام کرده که در «برنامه های صداوسیما برخی آنچه در شأن خودشان است متوجه او کرده اند، در حالی که امکان دفاع را از او سلب کرده اند».

وی همچنین از نامردمی هایی که در حق او و دوستانش شده گله کرده و لطف خدا و آگاهی ملت را تنها پشتوانه خود برای گذران سختی های دوران حبس دانسته است.همسر تاج زاده با اشاره به مظلومیت آزادگان دربند گفته است: ما حق پیگرد حقوقی را از همه یاوه گویان اتهام زننده برای خود محفوظ می دانیم، اما در عین حال برای برخی رسانه های ارتزاق کننده از بیت المال حتی ارزش شکایت کردن هم قائل نیستیم و حاضر نیستیم با شکایت از آنان خدای ناکرده این تصور پیش آید که اهمیتی برای خودشان و اراجیف منتشر شده قائلیم.

وی در مورد شکایت های پیشین خود از خبرگزاری دولتی ایرنا و فارس نیز گفت که ظاهرا در حال پیگیری است و امیدوارم رانت های دولتی مانع اجرای قانون نشود.

 

نگرانی از سلامت بهزاد نبوی و قدیانی

کمیته پزشکی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در نامه‌ای به دادستان تهران با اشاره به وضعیت نا بسامان سلامتی بهزاد نبوی و ابوالفضل قدیانی، درخواست کرد در خصوص انجام معاینات بالینی و درمان های مورد نیاز آنان برای نمایندگان این کمیته و یا پزشکان خانوادگی آنان دستور لازم را صادر کند.

آنها با اشاره به فوت برخی از بازداشت شدگان به دلیل فقدان توجه لازم به وضعیت پزشکی زندانیان، خطاب به رئیس قوه قضائیه هشدار داده اند با صدور دستور مناسب امکان رخ دادن وقایع تلخ مشابه را که هر لحظه احتمال وقوع آن متصور است به کلی مرتفع سازد.

براساس این نامه، پزشکی قانونی اعلام کرده که هرگونه فشار و تنش عصبی و روانی برای بهزاد نبوی بسیار خطرناک و تهدید کننده است و وی باید در خارج از زندان تحت معاینات منظم پزشکی و درمان های لازم قرار گیرد.