دورخیز ۶۰۰ نفره احمدی‌نژادی‌ها
برای مجلس

آرش بهمنی
آرش بهمنی

» همزمان با انتقادات فرمانده پیشین سپاه اعلام شد:

در حالی که انتقادهای اصول‌گرایان از محمود احمدی‌نژاد هم‌چنان ادامه دارد، رییس دولت‌های نهم و دهم خود و اطرافیانش را برای  حضور در انتخابات مجلس دهم آماده  می‌کند.

این در حالی است که جواد منصوری، نخستین فرمانده سپاه پاسداران، در گفت‌وگویی با وب‌سایت نامه‌نیوز، احمدی‌نژاد را فردی توصیف کرده که “از نظر فکری هم انسجام ندارد و خودش نیست و دیگران او را اداره می‌کنند”. به گفته منصوری “ضرباتی که او به کشور زده است بعید می دانم به این زودی ها جبران شود”.
منصوری همچنین فاش کرده که علی‌محمد بشارتی، وزیر کشور دولت دوم هاشمی‌رفسنجانی، یک ماه پس از انتخاب احمدی‌نژاد نزد یکی از “بزرگان نظام” می‌رود و می‌گوید که احمدی‌نژاد “دارد مملکت را خراب می‌کند”. اما پاسخ می‌شنود که “حالا قضاوت زود است و دوستان بروند کمک بکنند”. به نظر می‌رسد که منظور منصوری، آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری‌اسلامی، است که در ادبیات سیاسی چنین از او یاد می‌شود.
هم‌زمان روزنامه اعتماد در گزارشی خبر از آن داد که هفته آینده اطرافیان احمدی‌نژاد قصد دارند همایشی با حضور فرمانداران دولت‌های نهم و دهم برگزار کنند. ۸۰۰ فرماندار در دوران محمود احمدی‌نژاد مسوولیت داشتند که به نوشته اعتماد “پیش‌بینی احمدی‌نژادی‌ها برای این جلسه این است که حدود ۶۰۰ نفر در این جلسه حضور خواهند داشت. آنها برای برگزاری این جلسه در تهران به دنبال سالنی با گنجایش ۶۰۰ نفر هستند و تلاش می‌کنند تا آن را در سکوت خبری برگزار کنند و محتوایش را در اختیار رسانه‌ها قرار ندهند”.
زمستان گذشته رسانه‌های نزدیک به اصول‌گرایان نوشته بودند که  محمود احمدی‌نژاد برای حضور مجدد در قدرت اقدام به تشکیل شورای سیاست‌گذاری کرده. شورایی که عوض حیدرپور، نماینده مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، درباره آن گفته بود: “اعضای جریان انحرافی و اطرافیان نزدیک احمدی‌نژاد به نوعی در حال تلاش و اظهار نظر در حوزه انتخابات هستند تا با این‌گونه اقدامات فضای برای حضور احمدی‌نژاد و یارانش در انتخابات‌های پیش روی باز شود. قطعا هم‌اکنون مردم باید نسبت به اقدامات یاران احمدی‌نژاد به‌ویژه تحرکات جریان انحرافی هوشیار باشند تا جلوی این‌گونه اقدامات گرفته و شانسی برای حضور این دست افراد به وجود نیاید”.
پیش از این همچنین اعلام شده بود که نزدیکان احمدی‌نژاد در سال ۹۴ روزنامه‌ای را منتشر خواهند کرد. روزنامه “مهر عدالت” قرار است به عنوان “تریبون رسمی حامیان گفتمان انقلاب اسلامی و جریان عدالت‌خواهی” منتشر شود. این روزنامه به مدیرمسوولی محمد شیخان معاون اطلاع رسانی رییس‌جمهوری سابق و سردبیری عبدالرضا داوری منتشر خواهد شد. گفته می‌شود محمود احمدی‌نژاد، ابوالحسن فقیه، غلامحسین الهام، محمد جعفر بهداد، نورالدینی و تمدن از جمله اعضای شورای سیاست‌گذاری این روزنامه هستند.
طی ماه‌های گذشته بحث بازگشت محمود احمدی‌نژاد به عرصه سیاسی جمهوری اسلامی، جدی‌تر از همیشه شده. رسانه‌های اصول‌گرا عکس‌هایی از حضور مردم مقابل منزل رییس دولت‌های نهم و دهم منتشر کردند و سپس خبر از دیدار او با حامیانش در ۲۸ استان دادند. به گزارش رسانه‌های اصول‌گرا، حامیان و اطرافیان احمدی‌نژاد قصد دارند با شعار “بهار از بهارستان می‌گذرد” در انتخابات مجلس شرکت کنند. اما هدف آن‌ها نه تنها انتخابات مجلس، بلکه انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۹۶ هم هست. واژه “بهار”، کلیدواژه اصلی شعارهای انتخاباتی اسفندیار رحیم‌مشایی برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ بود. گرچه صلاحیت رحیم‌مشایی در آن انتخابات تایید نشد، اما این شعار به شعار اصلی حامیان و طرفداران احمدی‌نژاد تبدیل شد.
پیش از این و پس از پایان دوران ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد، برخی اصول‌گرایان گفته بودند او دیگر اجازه حضور در هیچ انتخاباتی در جمهوری‌اسلامی را نخواهد داشت.