تکرار اعدام های سال ۶۷

سامان رسول پور
سامان رسول پور

یکی از روزهای هفته ای که گذشت، روز جهانی زبان مادری بود. فعالان فرهنگی در ایران، در این روز، بی توجهی مسئولان جمهوری اسلامی به زبان های مادری اقوام ایرانی و نیز عدم اجرای اصل 15 قانونی اساسی  را به باد انتقاد گرفتند و آن را یکی از موارد نقض حقوق بشر دانستند.

سازمان دیدبان حقوق بشر از بازداشت و ادامه فشارها بر بهاییان در ایران، انتقاد کرد. جو استورک، از اعضای ارشد این سازمان حقوق بشری گفت: “به نظر می رسد حکومت ایران از ناآرامی های پس از انتخابات به عنوان پوششی برای هدف قرار دادن جامعه بهائیان استفاده می کند”.

همچنین اتحادیه کارگران پست کانادا، به نمایندگی از 54 هزار عضو این اتحادیه، “نگرانی شدید” خود را از “دور جدید هدف قرار دادن منصور اسانلو، رهبر کارگری زندانی توسط مقامات حکومتی ایران” ابراز کرد و خواستار انتقال “فوری” منصور اسانلو به بیمارستان زندان گردید.

افزون بر اینها، بنیاد بین المللی زنان در رسانه، متشکل از هزاران روزنامه نگار زن و مرد از سرتاسرجهان، خواستار آزادی بهمن احمدی امویی شد.

و در یک اظهار نظر عجیب، حمید روحانی، رییس سابق مرکز اسناد انقلاب اسلامی، خواستار اعدام دسته جمعی مخالفان سیاسی، به سبک اعدام های سال 67 شد.