۸۰ سالگی گربه وحشی سینما

نویسنده

» قاب

 

این هفته، بریژیت باردو، بازیگر مشهور فرانسوی و گربه وحشی سینما، تولد ۸۰ سالگی خود را جشن گرفت. او که به زیبایی و همچنین بیان صریح شهره بود، همچنان رسانه ها را با اظهارات شوک آور خود متحیر می سازد.

 

او روز یکشنبه در شهر سن تروپه در جنوب فرانسه، به همراه “دو، سه تن از دوستانش” یک جشن خودمانی گرفت.مجله لو پوئن به همین مناسبت گزارشی در باره اومنتشر کرد.

“ب.ب” برای جشن تولدش “هیچ هدیه ای” نمی خواهد. بریژیت باردو که یکی از مدافعان سرسخت حقوق حیوانات به شمار می رود، به شبکه “اروپا ۱” گفت: “من از مردم می خواهم که برای من هدیه نفرستند و بجای آن به نزدیک ترین آسایشگاه حیوانات بروند و یک گربه یا سگ کوچک را به منزل ببرند یا هزینه نگهداری آن را بپذیرند.”

او در ادامه گفت: “یک چیز دیگر هم می خواهم. از مردم می خواهم که کمتر گوشت بخورند و بدین ترتیب باعث کشته شدن حیوانات کمتری در کشتارگاه ها شوند، چرا که حیوانات به شکلی خیلی وحشتناک در این اماکن کشته می شوند. نمی خواهم گیاهخوار شوند، فقط مصرف شان در خوردن گوشت را کمی کاهش دهند.”

بندر سن تروپه نیز به یاد بریژیت باردو بوده و در ویترین هر مغازه ای تصویری از او به چشم می خورد و چندین قایق و کشتی نیز بخاطر جشن تولد او به اینجا آمده اند. او که دیگر از سال ۱۹۷۳ در هیچ فیلمی ظاهر نشده، روز جمعه به بندر آمد تا چند عکس از خود به یادگار بگذارد.  

روز یکشنبه بیش از ۲۵۰ دسته گل ازسوی طرفداران بریژیت در برابر منزلش قرار داده شد. از طرفداران مشهور او می توان به “بئاتریس دال”، “ایزابل آجانی” و “چیکو جیپسی کینگر” اشاره کرد. ازسوی دیگر، کارل لاگرفلد، از مشهورترین طراحان لباس، یک گلدان بزرگ ارکیده و همچنین یک چک به مبلغی قابل توجه برای “بنیاد حمایت از حیوانات باردو” ارسال کرده است.

منبع: لوپوئن، ۲۹ سپتامبر