بگذارید معترضین ۸۸ با جنتی مناظره کنند

لیلا طیری
لیلا طیری

» پاسخ فاطمه کروبی به عسگراولادی

“به ازای فرافکنی در این مورد که دون شان شماست، پیش قدم شوید و در عید سعید فطر امسال زمینه مناظره معترضین ۸۸ را با مجریان و دبیر شورای نگهبان فراهم آورید تا مردم بعنوان هیات منصفه ای اصلی به قضاوت در این امر مهم ملی بپردازند”.

این پاسخ فاطمه کروبی، نماینده سابق مجلس و همسر مهدی کروبی، به اظهارات اخیر حبیب الله عسگراولادی، دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری است.

خانم کروبی خطاب به آقای عسگراولادی نوشته است: “از حقوق و اخلاق نمی گویم اما آیا رسم مردانگی است هنگامیکه  قلم و قدرت دفاع از این دو عزیز سلب شده، در محکمه ی مجازی تان آنان را محاکمه و با فرض مجرمانه بودن حکم به مجازات آنان دهید و بعد از تحمل ۳۰ ماه حبس غیر قانونی برای خروج از دایره مجازات، آنان را دعوت به توبه کنید؟ جنابعالی نیک می دانید که اگر این روحانی آزاده امروز حق سخن گفتن و دفاع داشته باشد، چه پاسخی به دعوت شما می دهد.”

مهدی کروبی،از رهبران معترضان به اعلام نام محمود احمدی نژاد به عنوان برنده انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ از ۲۵ بهمن ۸۹ تاکنون در حصر خانگی به سر می برد. حصر آقای کروبی و همچنین میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در حالی ادامه دارد که تاکنون هیچ دادگاهی برای رسیدگی به ادعاها و اتهاماتی که از سوی حکومت به آنها منتسب می شود تشکیل نشده. در چنین شرایطی حبیب الله عسگراولادی خواستار توبه آنها شده و عنوان کرده که “از موسوی و کروبی درخواست دارم در ماه رمضان که ماه توبه است، نسبت به امام، رهبری و نظام شرایطی را ایجاد کنند که در شب‌های قدر آرامشی را که در دولت جدید پدید آمده، به جانب کمال ببریم و عید فطر امسال رنگ دینی، مذهبی، ملی و کشوری شود”.

خانم کروبی، همسر مهدی کروبی در نامه ای سرگشاده به عسگراولادی تصریح کرده که آقای کروبی علیرغم تحمل همه ی سختی ها و ناملایمت ها بر عهد خود با خدای خود و مردم پایبند است.

او در این نامه سرگشاده توضیح داده که “سکوت در مقابل تکرار سخنان وهن آمیز نسبت به همسر دربندم که هم غیر حقوقی است و هم غیر اخلاقی را جایز نمی دانم”. او نوشته است: “رسانه ملی در ۴ سال گذشته در کنار سایر رسانه ها و سایت های متعلق به حکومت، بدون به رسمیت شناختن حق دفاع برای آقایان کروبی و موسوی، لاینقطع اتهام های واهی و بی پایه ای را علیه آنان ترویج کرده و این روزها شما با بستن چشم تان بر حوادث جامعه در سال های گذشته و با استناد به همان تبلیغات بی ارزش و بی محتوا خواستار توبه آنان می گردید. کافی است به جامعه بنگرید و ببینید نتیجه آنهمه تخریب و تهمت چه بود و جایگاه این عزیزان نزد مردم چگونه است. مطمئن ام از دو جشن شادی مردم و خواسته آنان باخبرید. آری عزت و ذلت بندگان در اختیار خداست و لاغیر. تُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذلُّ مَنْ تَشَاءُ.”

همسر مهدی کروبی سپس سئوال کرده است: “مگر آقا چه گفت که برای تخریب اش شرع و قانون زیر پا گذاشته شد و هر فعل خلاف شرع و قانون مشروع تلقی گردید. آنچه او پیشتر بر زبان و قلم آورد بعدها توسط دوستان خود شما به ادبیاتی متفاوت و بعضا تندتر گفته شد. آیا گناه او جز زود فهمی و بصیرت چیز دیگری است؟”

او در ادامه این نامه که متن کامل آن در وب سایت سحام نیوز منتشر شده نوشته است: “همسرم از جنایات کهریزک گفت، جنایاتی که منجر به شهادت فرزندان عزیز این کشور شد و بعد ها حکومت ابعادی از آن را پذیرفت و زمینه محاکمه متهمان را فراهم آورد، اگرچه متهم ردیف اول آن جنایت یعنی همان مدیر عامل بزرگترین بخش اقتصادی کشور اخیرا به مجازات سنگین و کمر شکن دویست هزار تومانی محکوم شد!!! کروبی سرکوب خشن را ملامت کرد و خواستار تحمل نظر مردم شد، او از حق مردم و تکلیف حکومت در شنیدن ندای مردم گفت، او با استناد به قانون اساسی و امام بر میزان رای ملت بودن تاکید کرد. او فریاد بر آورد کسی حق مهندسی و یا تقلب در آرای مردم را ندارد. او گفت تمکین به حق مردم موجب اعتماد و آرامش است و توهین به حق و شعور آنان موجب طغیان. از شما می خواهم یکبار دیگر بیانیه ها و سخنان آقا را بخوانید و شرایط امروز کشور را ببینید و به مخالفانش توصیه کنید او را نقد بی رحمانه کنند و پاسخ ادعا هایش را با استدلال محکمه پسند نه با تهمت و تهدید و یا توسل به اوباش در جهت تخریب، حمله و انداختن بمب صوتی درون منزلش دهند”.

اظهارات عسگراولادی و پاسخ فاطمه کروبی در شرایطی مطرح شده که به گفته فرزند ارشد آقای کروبی، وضعیت جسمانی او مساعد نیست.

محمدتقی کروبی در مصاحبه ای با وب سایت سحام نیوز گفته مهدی کروبی «طی یک هفته دوبار به بیمارستان منتقل شده و غلظت خون وی به طور بی سابقه ای بالا و نگران کننده است. اما کماکان ماموران امنیتی از دادن پرونده پزشکی به خانواده خودداری می کنند».