جنبش سبز بمب اتم
نمی خواهد

نویسنده

» اعلامیه ای خطاب به شهروندان جهان

محسن مخملباف، یکی از فعالان جنبش سبز  در اطلاعیه کوتاهی به مردم و دولت های جهانی به ویژه آمریکائی ها توجه داد که هر نوع توافق و قرارداد رسمی و غیررسمی که با دولت غیرمشروع کودتائی شکل گیرد مورد قبول مردم ایران نیست و در آینده مورد بازبینی قرار خواهد گرفت.

مخاطب فیلمساز پرآوازه ایرانی که در سه ماه گذشته و همزمان با دستگیری چهره های اصلی جنبش سبز، از جانب این جنبش در پارلمان های اروپائی سخنرانی کرده و مواضع جنبش مسالمت جوی سبز را تشریح کرده از آن رو  “به خصوص مردم و دولت آمریکا” است که محمود احمدی نژاد با همه مخالفت های داخلی که علیه دولت کودتائی وی وجود دارد، به بهانه برپائی اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل راهی نیویورک شده و دستیارانش می کوشند به هر ترتیب و با هر امتیازی ملاقاتی برای وی تنظیم کنند که به عنوان امتیازی برای یک دولت بی اعتبار به کار آید.

محسن مخلمباف در اطلاعیه غروب سه شنبه آخرین روز پائیز نوشته “من به عنوان کسی که از نزدیک با دست اندرکاران جنبش سبز در تماسم و از دیدگاه های آنان به طور دقیق اطلاع دارم مسئول شده ام به دنیا و به ویژه آمریکا اعلام کنم که جنبش سبز ایران بمب اتمی نمی خواهد، بلکه برای جهان صلح و برای ایران دمکراسی می خواهد”

در ادامه همین فراز  ار ازاطلاعیه آمده “جنبش سبز ایران نگرانی های جامعه جهانی را درک می کند و خود نیز نگرانی های مشابهی دارد”..

مخلمباف در عین حال تاکید کرده “موظف شده ام که اطلاع دهم هر نوع توافق یا قراردادی که توسط دولت غیر مشروع کودتایی ایران امضا شود از طرف جنبش سبز که مورد حمایت اکثریت مردم ایران است فاقد اعتبار بوده و در آینده مورد بازبینی قرار خواهد گرفت”.

این اطلاعیه در زمانی صادر شده است که دولت کودتا با محصور کردن میرحسین موسوی و مهدی کروبی، سران احزاب تشکیل دهنده جناح اصلاح طلب را نیز به زندان انداخته اند که از آن جمله اند محسن میردامادی و بهزاد نبوی و سعید حجاریان. آخرین خبر دستگیری خانم آذر منصوری معاون جبهه مشارکت است که روز سه شنبه اتفاق افتاد و بعد از دستگیری مرتضی الویری مهم ترین خبری بود که بازجویان پرونده انتخابات 88 ساختند.

 گفتنی است که هفته گذشته حسین شریعتمداری مدیر کیهان دو بار با زبان شماتت آمیز پرسید  رهبران جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در زندانند پس چه کسانی اعلامیه های تند و افشاگر را به نام این دو تشکل صادر می کند.

شریعتمداری که گفته می شود طراحی و مدیریت بازجوئی های این دور از دستگیری ها را به عهده دارد و بعد از برکناری سعید مرتضوی از مسوولیت رسمی این پرونده، وی همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد،  در ماه گذشته به دفعات به فاصله کوتاهی از بازجوئی ها، در ستون های ویژه کیهان از متن اعترافات به دست آمده خبرهائی چاپ می کند.

با چاپ این انتقادها در کیهان، از هفته گذشته انتظار می رفت که رده های بعدی جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و حزب کارگزاران سازندگی هم دستگیر شوند.