کوچک زاده و بزرگ زاده

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

خیلی اوقات آدم فکر می کند مشکل افراد سیاسی است، در حالی که اصلا اینطور نیست، مشکل روانی است. طرف باید دو ماه در بیمارستان بخوابد تا حالش خوب بشود. یا مثلا نباید جلوی چشمش پارچه قرمز بگیری، وگرنه “ هاش” خونش بالا می رود و راست است، راست افراطی می شود و قاط می زند و با مشت و لگد همه چیز را به هم می ریزد. عکس های مجلس دیروز را نگاه کنید. این مهدی کوچک زاده، بچه پولداری که با پول و رانت دولت به فرنگ رفته و یک روز بدون رانت دولتی نفس نکشیده، و جز لنگ و لگد انداختن و فحش دادن و جیغ کشیدن و پاچه خواری احمدی نژاد، هنری ندارد، تبدیل به چهره مهم مجلس شد.

 

در جلسه رای اعتماد مجلس به وزرای سه گانه دولت دهم، مهدی کوچک زاده، دچار هاری شدید شد و در حال حمله به علی لاریجانی، رئیس مجلس توسط سایر نمایندگان متوقف شد. این نماینده تهران که تا چند سال قبل حامی پابرهنگان بود، در دفاع از سردار میلیاردر صادق محصولی با علی مطهری نماینده تهران درگیر شد و انگشتش را به نشانه اعتقادات اصولگرایانه و سوابق سوسولگرایانه اش نشان لاریجانی داد. آگاهان پیش بینی کردند که احتمالا دفعه بعد کوچک زاده با قمه و زنجیر در جلسه مجلس شرکت خواهد کرد. در این جلسه، سه وزیر معرفی شده، موفق به کسب رای اعتماد مجلس شدند. صادق محصولی که در طول ده سال موفق شده ده برابر جورج بوش و سی برابر فاسدترین سیاستمداران موجود جهان، از طریق رانت دولتی پول دربیاورد، وزیر رفاه شد. حاجی بابایی و نامجو نیز از مجلس رای اعتماد گرفتند.

 

نیروی انتظامی و تجاوز

 

سردار علیپور، رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ، اعلام کرد که پلیس تهران در روز سیزده آبان هیچ تخلفی انجام نداده و کاملا بر اساس قانون رفتار کرده است. وی در مورد شلیک گاز اشک آور به سوی مهدی کروبی که در روز سیزده آبان صورت گرفته است، اعلام کرد، گاز اشک آور اصولا شایعه است و چنین گازی هنوز کشف نشده است. همین سردار اعلام کرد “ تصاویری منتشر شده از برخوردهای ماموران در سیزده آبان مربوط به آن روز نیست.” وی در مورد حادثه تجاوز دسته جمعی شش نفر از متجاوزان که دو نفر از آنان نیز پلیس بودند، گفت: “ من از این حادثه خبر ندارم.” در همین راستا با سردار قلیپور، معاون سردار علیپور مصاحبه ای صورت گرفته است که می خواهید بخوانید، می خواهید نخوانید.

 

ما: تصاویری از خشونت های پلیس منتشر شده که نشان می دهد که چندین زن و مرد در نقاط مختلف تهران، با باتوم و اسلحه و چاقو به مردم حمله کرده و آنان را مجروح کرده اند، لطفا بفرمائید این کارها انجام گرفته یا نه؟

سردار قلیپور: اصولا در روز سیزدهم آبان ماه برخورد پلیس با مردم قانونی بود و هیچ برخورد خشونت آمیزی با مردم صورت نگرفت.

ما: اما تصاویری از این خشونت ها منتشر شده است و ما هم 350 کپی از تصاویر این فیلمها را برایتان آورده ایم( خبرنگار 350 نسخه از فیلم درگیری ها را به سردار می دهد.)

سردار قلیپور: من این تصاویر را دیده ام، اما مطمئن نباشید که این تصاویر در روز سیزدهم آبان گرفته شده است.

ما: منظورتان از مطمئن نباشید چیست؟ آیا این اتفاق افتاده است یا نه؟

سردار قلیپور: اینکه این برخوردها صورت گرفته یا نه، این چیزی نیست که بشود براحتی در مورد آن مطمئن شد. مثلا فرض کنیم که شما به صرف اینکه پای کسی شکسته باشد یا سر کسی بریده شده باشد، یا یک آدم به دو قسمت تقسیم شده باشد، نمی توان گفت که این فرد زخمی شده است. حتی ممکن است تصویری هم از آن وجود داشته باشد. اصولا شما نباید این تصاویر را نگاه کنید، و اگر هم نگاه کردید نباید مطمئن باشید که این اتفاقات در روز سیزدهم آبان اتفاق افتاده است.

ما: یعنی این اتفاقات در روزهای دیگر اتفاق افتاده است؟

سردار قلیپور: من بعید می دانم که اصولا چنین چیزی اتفاق افتاده باشد، چون برخورد ما قانونی است و هرگز کسی را کتک نمی زنیم، ممکن است کسانی در روزهای دیگر و نه در سیزده آبان زخمی و مجروح شده باشند، ولی اینها دلیل نمی شود که تصاویری که گرفته شده است واقعی باشد، چون ممکن است تصاویری باشند که اصلا وجود نداشته باشند.

ما: این تصاویر که در آن آقای قلی و حسن و محمود و اکبر مردم را کتک می زنند و در آن خانم نیوشا و فاطمه و آقای علیرضا و احمد و عبدالله کتک خورده اند( خبرنگار دقیقا همه را نشان می دهد) آیا اینها واقعیت دارد یا نه؟ آیا نیروی انتظامی که این افراد در آن کار می کنند کتک زده یا نه؟

سردار قلیپور: اولا که این افراد روز سیزده آبان کتک نخوردند، ثانیا بقیه روزها هم گذشته و اصلا بهتر است در مورد آن حرف نزنیم. از نظر نیروی انتظامی تظاهرات قانونی برگزار نشده که کسی کتک خورده باشد.

ما: در روزهای 23 خرداد تا روز قدس 28 بار تظاهرات برگزار شد و 14673 نفر که لیست آنها را ارائه می دهیم زخمی شدند، لطفا بفرمائید چه کسی اینها را زخمی کرده است؟

سردار قلیپور: از نظر نیروی انتظامی در فاصله 23 خرداد امسال تا به حال تعدادی از مردم در تصادفات رانندگی زخمی شدند که خبر آنها را در صدا و سیما اعلام کردیم، ولی نیروی انتظامی با تظاهرات قانونی مواجه نبوده و اصولا کسی زخمی نشده است.

ما: اصولا در تظاهرات مربوط به اعتراضات انتخاباتی آیا کسی زخمی شده یا نه؟

سردار قلیپور: ما خبری از برگزاری انتخابات نداریم، ممکن است دشمنان شایعاتی در این مورد ایجاد کرده باشند که ما تکذیب می کنیم و اصولا انتخاباتی در ماههای اخیر رخ نداده است.

ما: لطفا بفرمائید در مورد انتخابات 22 خرداد 88 که در آن آقای احمدی نژاد انتخاب شد و آقای موسوی و کروبی به عنوان رقبای انتخاباتی به نتیجه انتخابات اعتراض کردند، نظر نیروی انتظامی درباره این اعتراضات چیست؟

سردار قلیپور: خیلی مطمئن نباشید که انتخاباتی انجام شده باشد. من اولین بار است که اسم آقای موسوی، یا کروبی را می شنوم. آقای احمدی نژاد از قدیم رئیس جمهور بود و من بعید می دانم که انتخاباتی صورت گرفته و کسی زخمی شده باشد. اگر هم انتخاباتی بوده غیرقانونی بوده و در حوزه استحفاظی تهران صورت نگرفته.

ما: در روز سیزدهم آبان شش نفر متجاوز به یک زن متاهل حمله و به او در روز روشن تجاوز کردند، در این مورد چه نظری دارید؟ آیا پلیس قصد برخورد با متجاوزان را ندارد؟

سردار قلیپور: من چنین خبری ندارم. البته ممکن است این اتفاق در کشور دیگر افتاده باشد که پلیس تهران بزرگ، در مسائل کشورهای دیگر دخالت نمی کند. ولی در تهران چنین چیزی اتفاق نیافتاده است.

ما: ولی مجلس اعلام کرده که در این مورد قصد دارد دخالت کند و متجاوزان را سر جای خودشان بنشاند.

سردار قلیپور: من اطلاع خاصی از اینکه مجلسی در ایران تشکیل شده باشد، ندارم. به نظر من اخباری که به نام مجلس پخش می شود، ممکن است خیلی صحیح نباشد و پلیس در این مورد اطلاع ندارد.

ما: آیا پلیس اصولا اطلاعی از چیزی دارد؟

سردار قلیپور: در این مورد نمی توان مشخصا نظر داد، فقط می خواستم تاکید کنم که هیچ خبری که از جایی پخش می شود یا تصویری که دیده می شود، قابل اطمینان نیست. شما هم از این به بعد به هیچ چیز نه نگاه کنید نه گوش کنید و نه بخوانید.

 

غذا و زن احمدی نژاد

 

همسر محمود احمدی نژاد در اجلاس غذا در ایتالیا شرکت کرد. وی که در سال گذشته همسرش به ایتالیا رفته بود و در مهمانی شام دعوت نشده بود، بطور سرزده در این کشور حاضر شد. از میان دوازده نفر زنان ایرانی که در هیات اعزامی حضور داشتند، هنوز هیچ خبرنگاری موفق به کشف زن رئیس جمهور سرزده ایران نشده است. “ اعظم السادات فراحی” که گفته می شود با اسم مستعار در این اجلاس شرکت کرده است، اعلام کرد که تا بازگشت به ایران با هیچ رسانه ای گفتگو نخواهد کرد. وی برنامه پیشنهادی ایران برای اجلاس فائو با عنوان “ امنیت غذایی و نقش زنان در دسترسی به منابع” را چنین اعلام کرد:

اول، زنان باید رژیم را محکم و چارچنگولی بگیرند تا افراد دیگر نتوانند رژیم را از آنها بگیرند.

دوم، زنان برای کنترل دسترسی به منابع غذایی باید در یخچال را قفل کنند تا هر کدام از اعضای خانواده هر چیزی که خواست نخورد.

سوم، زنان باید جلوی گرسنگی را بگیرند، اما چیز زیادی نخورند، مگر اینکه شوهرشان بگوید یا با هم بخورند.

 

اوباما و بوش فرقی ندارند

 

من در عقل و خرد لاریجانی شک ندا…… شتم، می خواستم بنویسم ندارم، دیدم با این حرف هایی که می زند، باید بنویسم نداشتم، چون آن وقت ممکن است در عقل خودم شک کنند. علی لاریجانی، با تمام مطالعاتش در حوزه فلسفه و عقل و هوش و سابقه اش در مسائل سیاسی، گفت: “ اوباما در عمل فرقی با بوش ندارد.” وی که بلافاصله بعد از این جمله، چشم راستش زخمی شده بود، به بیمارستان منتقل شد. مدیر بیمارستان گفت: “ علت زخمی شدن لاریجانی این بود که فرق اوباما و بوش بطور ناگهانی به چشمش فرو رفت.” آگاهان از این موضوع ابراز امیدواری کردند. یکی از آنان گفت “ باز خدارا شکر که در چشمش فرو رفت.” علی لاریجانی شباهت بوش و اوباما را چنین شمرد:

علی لاریجانی اعلام کرد: وقتی از نظر ما میرحسین موسوی مثل کروبی است و کروبی مثل خاتمی است، طبیعتا هر کسی مثل ما نباشد، مثل دیگران است. در پی اظهارات قبر آیت الله آملی و مطهری پدر لاریجانی و پدر زنش لرزید.

 

رامین، منتقدین و براندازان

 

محمد علی رامین، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد و مسوول پاک کردن اسرائیل از روی نقشه جهان، در یک گفتگوی مطبوعاتی اعلام کرد که “ منتقد را برانداز نمی دانیم” وی برای مثال گفت: از نظر ما افرادی مانند آیت الله خامنه ای، محمود احمدی نژاد، حسن فیروزآبادی، علی لاریجانی منتقد هستند، ولی برانداز نیستند، وی در پاسخ به این سووال که آیا منتقد دیگری را هم می شناسد، گفت: “ نه، کسی را به یاد نمی آورم.”

 

عجیب و نجیب!

 

محمد علی رامین، شیئی قرمز کابینه احمدی نژاد، جایزه بهترین طنز سال مطبوعات ایران را بخاطر طنز کوتاه “ نجیب” به حسین شریعتمداری سردبیر، مدیر مسوول، نماینده رهبری در کیهان، صاحب امتیاز، مسوول امور بازجویی، و نویسنده این روزنامه اعطا کرد. در همین راستا گفت و شنود زیر به روزنامه کیهان تقدیم شد.

 

گفتم: شنیدی که سران ظالم و خونخوار حاکم بر اسلام آمریکایی در حکومت حجاز هزاران مسلمان را در یمن کشته و در امور این کشور دخالت کرده می باشند؟

گفت: هاهاها، اینها کسانی می باشند که از طریق کمک غیرمستقیم به القاعده باعث شدند تا صهیونیسم بین الملل به آمریکا حمله کرده تا مسلمانان را نابود نمایند در حالی که ادعا می کنند مسلمان می باشند و شغل شان جاسوسی بسر می برد.

گفتم: هاهاها، چقدر خنده دار گفتی! چون تصاویر اجساد کودکان یمنی در جهان منتشر نموده آبروی نداشته بیشرف های سعودی رفت و همه فهمیدند که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران چرا خطر حجاز را به مسلمین گوشزد نموده و باید در مقابل سعودی مقاومت نمود.

گفت: این که چیزی نمی باشد. پادشاه سعودی به ریگی نیز پول داده و او مسلمین را ترور نموده و مردم از این لجن ها که به رنگ سبز می باشد متنفرند و با سران فتنه باید برخورد نمود.

گفتم: چقدر جالب است که ما این حرف ها را می زنیم، چون یک نفر که ماجرای حمله عربستان به شیعیان یمنی مظلوم را شنیده  می باشد، به پادشاه عربستان گفت بگو دوچرخه، پادشاه عربستان هم که بسیار خنگ می باشد گفت دوچرخه، گفت سبیل پدرت گردش می نماید. هاهاها

 

اصلاح طلبان و براندازان

برادر من! عزیز دل! قربانت گردم! رفیق جان! شما دو تا راه داری، اول این که اجازه بدهید مردم مثل آقاها و خانمها و در کمال آرامش و بدون کتک خوردن اعتراضشان را به دولت کودتا ابراز کنند، یا اینکه مردم می ریزند به خیابان و هرچه بخواهند از بالا تا پائین حکومت می گویند. در همین راستا، روزنامه کیهان به نقل از حسین ابراهیمی نماینده تهران در مجلس گفت “ بخش زیادی از اصلاح طلبان به انقلاب علاقمند هستند، بخشی از آنها هم آشوب طلب هستند، اصلاح طلبان باید این جمع کوچک آشوب طلبان را طرد کنند.”

 

یکی نیست بگوید این اکثریت چطوری باید این کار را بکنند؟ اول رهبران اصلاح طلبان را از زندان آزاد کنید، به موسوی و کروبی هم اجازه بدهید که در تظاهرات حضور پیدا کنند، به اکثریت آرام آنها هم مجوز راهپیمایی بدهید، بعدا از آنها بخواهید آشوب طلبان را طرد کنند. حکومت دو راه دارد، تظاهرات بزرگ آرام برای اعتراض به دزدیدن یک دولت، تظاهرات کوچک تند برای اعتراض به دزدیدن همان دولت. انتظار دارند یک دولت به این بزرگی را از یک ملت بدزدند، آنها هم مثل ماست ساکت بمانند. داداش! این ملت ماست نیست، اگرچه خدا با ماست، پیغمبر با ماست، امام با ماست، ماست خالی هم نداریم.