بزرگ‌ترین فسادهای قرن
در دولت احمدی نژاد

آرش بهمنی
آرش بهمنی

» همزمان با افتتاح وبسایت رئیس دولت پیشین

هم‌زمان با افتتاح وب‌سایت رسمی محمود احمدی‌نژاد و فعالیت بیشتر او در عرصه مجازی، اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت روحانی گفت که “بیشترین فساد‌ها و بزرگ‌ترین فسادهای قرن” در دولت احمدی‌نژاد رخ داده است.

جهانگیری با اشاره به اینکه در دوران ریاست‌جمهوری هشت ساله محمود احمدی‌نژاد، بیشترین شعارها درباره مبارزه با فساد و پاک‌ترین دولت سر داده شده بود گفت که “بیشترین فساد‌ها و بزرگ‌ترین فسادهای قرن” در همین دولت رخ داد.
یک روز پیش از سخنان جهانگیری نیز ایرنا، خبرگزاری رسمی جمهوری‌اسلامی که وابسته به دولت است، با اشاره به پرونده محمدرضا رحیمی، نوشته بود: “آلوده بودن معاون اول دولت پیشین به فساد اقتصادی تنها گوشه‌ای از پرونده قطور آن دولت در تخلف و سرپیچی از قانون بود؛ دولتی که رییس آن مدعی بود که پاک‌ترین دولت تاریخ ایران است”.
این اظهارنظرها درباره دولت محمود احمدی‌نژاد در حالی صورت می‌گیرد که او در روزهای اخیر با افتتاح سایت، حساب اینستاگرام و گوگل پلاس و همچنین دیدار با برخی از حامیان خود، فعال‌تر از گذشته شده است.
وب‌سایت محمود احمدی‌نژاد - که خبر آغاز به کار آن از چند روز پیش منتشر شده بود - روز دوازدهم بهمن ماه و با پیام رسمی احمدی‌نژاد آغاز به کار کرد. احمدی‌نژاد در پیام خود به مناسبت افتتاح این سایت، نوشت که “برخی از اشخاص، گروه‌ها، رسانه‌ها و بعضی از کارگزاران و اجزای جمهوری اسلامی” در دام “شیطان و همراهان و همکاران او” گرفتار شده‌اند.
به گفته احمدی‌نژاد “رفتار و اقدامات تاسف بار و غم انگیز برخی افراد دور مانده از حقیقت انسانی خویش و بیگانه شده با آرمان‌های انقلاب، هیچ سنخیتی با جهت گیری‌های اصیل انقلاب اسلامی ندارد اما بی تردید ملت رشید و خبیر ایران همچنان به حرکت صعودی خود به سمت مطلوب و اهداف بلند انسانی استمرار می‌بخشد و از ورای حوادث و جریانات تلخ، دستاورد شیرین پایداری خود را می‌چیند”.
بخشی از پیام احمدی‌نژاد نیز به عقیده برخی ناظران سیاسی، تعریضی به اکبر هاشمی‌رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، داشت. احمدی‌نژاد نوشته بود: “هیچ دسته و گروه و فردی نمی‌تواند ادعای مالکیت انقلاب و دستاورد بزرگ آن، یعنی جمهوری‌اسلامی، را داشته باشد. انقلاب به هیچ فردی بدهکار نیست و ارثیه کسی یا گروهی محسوب نمی‌شود”.
به فاصله یک روز پس از افتتاح سایت احمدی‌نژاد و انتشار پیام او، وب‌سایت دولت بهار - از وب‌سایت‌های حامی احمدی‌نژاد - متن سخنان او در دیدار با “فعالان رسانه” را منتشر کرد. مراسمی که برای افتتاح وب‌سایت احمدی‌نژاد برگزار شده بود.
رییس دولت‌های نهم و دهم در این دیدار با اشاره به فعالیت‌های نهضت آزادی ایران در ابتدای انقلاب، گفت: “نمی‌توانستند جلوی امریکا بایستند و تئوری کنار آمدن با امریکا را مطرح می‌کردند ما به آنان می‌گویم وقتی عرضه ایستادن در برابر امریکا را ندارید چرا به مسئولیت‌های اجتماعی وارد شده‌اید بروید سراغ مسائل شخصی‌تان”.
این بخش از سخنان احمدی‌نژاد به نظر می‌رسد که تعریضی به دولت روحانی نیز داشته باشد. سیاست خارجی دولت روحانی، نحوه عمل‌کرد تیم مذاکره کننده هسته‌ای و ملاقات میان مسوولان ایران و آمریکا، از جمله انتقادهای اصول‌گرایان به دولت روحانی است.
وب‌سایت احمدی‌نژاد در حالی افتتاح شده که در ماه‌های گذشته اخبار مختلفی درباره امکان بازگشت او به عرصه سیاست و حضور حامیانش در انتخابات مجلس و ریاست‌جمهوری منتشر شده است. رییس‌جمهوری سابق در مقابل این سوال‌ها، سکوت را ترجیح داده؛ گرچه به عقیده برخی افتتاح سایت احمدی‌نژاد، نشان‌دهنده‌ی عزم او برای حضور جدی‌تر در عرصه سیاسی است.
پیش از این روزنامه جمهوری‌اسلامی نوشته بود که در این وب‌سایت، با نظر شخص احمدی‌نژاد شورایی ۴۵ نفره متشکل از نزدیکان احمدی‌نژاد “امور سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت بر سایت” را بر عهده خواهند داشت. با این حال برخی از افرادی که نام‌شان در روزنامه جمهوری‌اسلامی درج شده بود - هم‌چون حسینی،‌ وزیر سابق ارشاد - حضور در این شورا و همکاری با سایت احمدی‌نژاد را تکذیب کرده بودند.
وب‌سایت احمدی‌نژاد روز دوازدهم بهمن ماه، کار خود را آغاز کرد، اما ساعاتی بعد از دسترس خارج و به جای آن عکسی خندان از وی منتشر شد و جمله “به زودی می‌آییم” زیر عکس او نقش بست. این وب‌سایت از روز بعد فعالیت خود را آغاز کرد.