خط قرمز روی نام مهرداد پولادی

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» پیش از بازگشت کی روش و سفر تیم ملی

در حالی که علی کفاشیان، رییس فدراسیون فوتبال ایران در روز هفتم اسفند اعلام کردi که کارلوس کی روش برای گزینش بازیکنان و مقدمات سفر به اتریس و سوئد برای دو بازی دوستانه با تیم های ملی شیلی و سوئدهفته آینده به ایران می آید، خبرگزاری فارس بر پایه گفته های سردار موسی کمالی و سردار مهر‌علی باران چشمه، روز سه شنبه عنوان کرد: مدافع هافبک تیم ملی فوتبال ایران (مهرداد پولادی) دیگر به تیم ملی دعوت نخواهد شد.

مهرداد پولادی از شاخص ترین بازیکنان ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ در برزیل بود که با وجود مشکل صدور کارت پایان خدمت و یا معافی غیر واقعی، تنها با پافشاری کی روش مسافر استرالیا برای جام ۲۰۱۵ ملتهای آسیا شد. اواما در توقف و تعویض خط هوایی، در دبی از بازیکنان تیم ملی جدا شد و به ایران بازنگشت.

 به گزارش خبرگزاری فارس هنوز برای سفر به دو کشور اروپایی “هیچ اقدامی به منظور همراهی بازیکنانی که با مشکل خدمت سربازی مواجه هستند از جمله مهرداد پولادی و سروش رفیعی که در جام ملت‌های آسیا نیز تیم ملی را همراهی می‌کردند، صورت نگرفته است. و این بازیکن (پولادی) تا مشخص نشدن تکلیف خدمت سربازی‌اش حتی برای همراهی تیم ملی در مقدماتی جام ملت‌های آسیا و مقدماتی جام جهانی (۲۰۱۸) در سال آینده، دیگر به تیم ملی دعوت نخواهد شد.”

پولادی در مرحله یک چهارم پایانی جام ملتهای آسیا در برابر عراق، توسط داور کشور میزبان از بازی اخراج و ایران پس از ۱۲۰ دقیقه بازی نفسگیر با عراق در ضربه‌های پنالتی مغلوب و حذف شد. در شرایطی که سیل اعتراض ایرانی‌ها متوجه داور این مسابقه، حتی در صفحه‌های مجازی بود، اکنون خبرگزاری وابسته به سپاه پاسداران در ادامه گزارش خود نوشته است: “البته علاوه بر مشکل پیش آمده برای پولادی، حرکت غیرحرفه‌ای این بازیکن در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ در دیدار یک چهارم نهایی مقابل عراق و اخراج از زمین مسابقه که موجبات حذف تیم ملی را فراهم آورد، مزید بر علت شده تا کادرفنی تیم ملی فعلا نظر مثبتی روی مهرداد پولادی نداشته باشد”.

یک روز پیش از خبر غیررسمی خط خوردن پولادی برای همیشه از تیم ملی، فارس از زبان سردار کمالی اعلام کرده بود: “خرید خدمت شامل بازیکنانی که کارت معافیت‌شان باطل شده نمی‌ شود، چون پرونده آنها در مراجع قضایی هنوز باز است”.

 او تاکید کرده بود: “بازیکنانی که کارت معافیت‌شان ابطال شده هیچ راهی برای ادامه تحصیل و ادامه ورزش حرفه‌ای ندارند و باید پس از مشخص شدن تکلیف‌شان در مورد آنها صحبت کنیم”.

پس از سخنان پولادی مبنی بر اینکه به دلیل قرارداد رسمی با باشگاه قطری نمی تواند به تهران بازگردد، سردار مهر‌علی باران چشمه، رییس تربیت بدنی ستادکل نیروهای مسلح در خبرگزاری فارس اعلام کرده بود: “کفاشیان قول داده پولادی بعد از لیگ قطر برگردد.”

او در مورد ستاره تیم ملی ایران در جام جهانی و “این که این فرصت به او داده شده بعد از لیگ قطر خودش را معرفی کند و آیا این قانون ‌گریزی نیست؟” هم گفته بود: “درخواست وزیر محترم ورزش از رئیس ستاد کل این بود تا یکی دو فوتبالیست بیایند و به تیم ملی کمک کنند. کفاشیان قول داده بعد از قطر، پولادی برگردد.”

باران‌چشمه در پاسخ به این سوال که “شما به بازیکنان فوتبال در لیگ قهرمانان آسیا این فرصت را ندادید. آیا این تبعیض نیست؟” این گونه مساله را دور زده بود: “همه تلاش می‌ کنند این قضیه حل شود. کمیته‌ای تشکیل شده که با دقت و جدیت کار را دنبال می‌ کند.”