اسرائیل باید تنها عمل کند

نویسنده

» نظر یک آمریکایی یهودی در مورد درگیری غزه

لری کلیمن

وقتی جمعه بعدازظهر در فرودگاه جان اف کندی منتظر پرواز به سمت تل‌آویو بودم، اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌های یهودی و مسیحی را تماشا می‌کردم. به رغم درگیری اخیر بین حماس و اسرائیل در نوار غزه و موشک‌هایی که به سمت اسرائیل شلیک می‌شود، حسی از آرامش و دلگرمی داشتم. این نمونه اطمینان ذهنی و ماندگار مردم این کشور یهود‌نشین است.

این جنگ تنها یک نمونه از تعارضات تاریخی مشابه در دوران مدرن است که شروع آن جنگ استقلال ۱۹۴۸ پس از به رسمیت شناختن اسرائیل از سوی سازمان ملل محسوب می‌شود. از آن زمان، اعراب و دیگر مسلمان‌ها همواره مترصد نابودی اسرائیل و از بین بردن کل مردم یهودی بوده‌اند. این نفرت به هزاران سال پیش بازمی‌گردد. در واقع این جنگ مذهبی ریشه در تفاوت تلقی نسبت به خدا دارد. اگر بخواهیم کلی بگوییم، خدای مسلمانان یاد می‌دهد که “کافران” باید به نام الله کشته شوند در حالیکه خدای یهودیان و مسیحیان خدای مهر است.

من هم همین حس اطمینان، آرامش و البته غرور را داشتم. پدرم و دیگران سعی داشتند من را از این سفر باز دارند. اما به هر حال من بارم را بسته‌ بودم و کسی نمی‌توانست جلویم را بگیرد. نه فقط به خاطر اینکه این درگیری چیز جدیدی نیست و ممکن است تا ابد ادامه داشته باشد، بلکه چون من یک مسیحی یهودی هستم و فکر می‌کنم اسرائیل و بقای آن مترادف با بقای میراث آمریکایی من است. و من در اسرائیل هستم تا هم از لحاظ حرفه‌ای و هم شخصی هر کاری که می‌توانم بکنم، خصوصا با توجه به سیاست‌ها و اعمال ویرانگر و ضد یهودی رئیس‌جهور باراک حسین اوباما (اولین و امیدوارم تنها رئیس‌جمهور مسلمان ما) و نادانی ۷۰ درصد از یهودی‌های آمریکایی که یک بار دیگر به او رای دادند. به نظر من اوباما به اندازه حماس و دیگر گروه‌های تروریستی برای اسرائیل خطرناک است. متاسفانه سیاست‌های حمایتی از اعراب و مشی ضدیهودی اوباما به سازمان‌های تروریستی جرات داده است که به حملات خود ادامه دهند. حالا که اوباما دوباره انتخاب شده است، برای اسرائیل مسلم است که باید به تنهایی عمل کند.

به نظر من حرکتی که اسرائیل در دفاع از خود شروع کرده است راهی است که به جنگ با ایران و از بین بردن توانایی‌های هسته‌ای این کشور ختم می‌شود. در چهار سال گذشته دولت اوباما نه تنها به ایران اجازه داد برنامه هسته‌ای خود را ادامه دهد بلکه گذاشت تا به حماس، حزب‌الله لبنان و سوریه و دیگر گروه‌های اسلام‌گرا هم سلاح برسانند. اگر اسرائیل امروز به ایران حمله می‌کرد آنها از حماس به اسرائیل حمله می‌کردند، برای همین اسرائیل باید ابتدا حماس، حزب‌الله و دیگر گروه‌های مشابه را ضعیف کند.

وقتی با مردم در تل‌آویو حرف می‌زدم می‌توانستم عدم اطمینان آن‌ها به سیاست‌های اوباما را بشنوم. اسرائیلی‌ها حالا می‌دانند که باید تنها عمل کنند و نمی‌توانند به آمریکا تکیه داشته باشند. به رغم محروم شدن از حمایت آمریکا، مردم اسرائیل زندگی عادی خود را ادامه می‌دهند، حتی با اینکه شاهد افزایش شلیک موشک‌ها به سمت‌شان بوده‌اند. آن‌ها اطمینان دارند که دولت و وزارت دفاع مراقب اوضاع هستند.

منبع: ورلد نت دیلی – ۱۸ نوامبر