رزمایش بسیج در چهار استان ایران

نویسنده

» گزارش آ ب ث از اعزام نیرو به غزه

محمدرضا نقدی، فرمانده بسیج، یک سازمان شبه نظامی و مدافع حکومت دین سالار جمهوری اسلامی، گفت که داوطلبان بسیجی هفته آینده مانورهای آغاز شده در چهار استان کشور را به پایان خواهند برد.

به نوشته خبرگزاری فارس، نقدی توضیح داده است که این رزمایش تحت عنوان “الی بیت المقدس” به منظور آزمایش توان جنگی و واکنش های سریع نظامی بسیج در چهار استان کشور انجام می شوند. او اسامی این استان ها را اعلام نکرد.

به گزارش همین منبع، ماه گذشته در حدود ۱۰ هزار بسیجی در مانورهایی مشابه با همین نام، در استان کرمانشاه در نزدیکی مرز عراق حضور به هم رساندند.

قبل از آن نیز در ماه اکتبر، بسیجیان و سپاهیان، ارتش ویژه حکومت اسلامی، مانورهای مشترکی را تحت عنوان “الی بیت المقدس” در تهران برگزار کردند.

از مهم ترین عملیاتی که قرار بود توسط بسیجیان انجام شود، می توان به همکاری با نیروی انتظامی و کنترل مردم در زمان شورش اشاره کرد.

در ماه اکتبر، پس از مانورهایی که توسط بسیجیان و سپاه پاسداران در تهران انجام شد، محسن کاظمینی، فرمانده کل سپاه پاسداران، گفت که این رزمایش “پاسخی به تهدیدهای امنیتی اخیر علیه ایران بود”.

جمهوری اسلامی براین باور است که بزرگ ترین دشمنانش ایالات متحده و اسراییل است که اولی را “استکبار” و دومی را “رژیم صهیونیستی” می نامد.

تاکنون بسیاری از شخصیت های آمریکایی و همچنین اسراییلی بارها ایران را تهدید به حمله علیه تأسیسات هسته ای اش کرده اند و تهران نیز همواره ادعا کرده که هرگونه حمله ای را با واکنش دندان شکن پاسخ خواهد داد.

بسیاری از کشورها، و در رأس آنها آمریکا، معتقدند که برنامه هسته ای ایران برای ساخت بمب اتمی طراحی و راه اندازی شده و تهران نیز همواره این مسأله را تکذیب کرده است.

منبع: آ ب ث، ۱۸ نوامبر