ایران را به صورت نظامی تحریم کنیم

نویسنده

» گزارش جورازلم پست از واکنش نتانیاهو به مذاکرات قزاقستان

هرب کینون

نخست وزیر اسرائیل می گوید اگر تحریم های بین المللی کارایی نداشته باشد، راه های دیگری وجود دارد که توجه ایران را به تعهدات بین المللی جلب کند. این موضع گیری پس از پایان گفتگوهای اتمی میان ابرقدرت های جهان با ایران مطرح می شود؛ مذاکراتی که هیچ چیز جز وعده ملاقات دوباره در بر نداشته است.

در حالی که مذاکرات قدرت های جهانی روز چهارشنبه تنها با وعده دیدار دوباره در ماه مارس و آوریل در قزاقستان پایان یافت ، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفته است جهان باید برای تهران روشن کند که اگر برنامه اتمی شان را متوقف نکنند “تحریم های نظامی” در راه خواهد بود.

وی این اظهارات را پس از ملاقات با جی. ال. پیریس وزیر امورخارجه سریلانکا در اورشلیم مطرح کرد.

به گفته وی “ایران همچنان به سرپیچی از خواسته های جامعه جهانی ادامه می دهد و به نظر نمی رسد که تلاش برای متوقف کردن برنامه اتمی اش به خرج دهد. مانند کره شمالی به مخالفت با تمامی استاندارهای جهانی ادامه خواهد داد.”

در نتیجه نتانیاهو می گوید: “به باور من جامعه جهانی می بایست تحریم ها را افزایش دهد و برای ایران روشن کند که اگر به برنامه هسته ای اش ادامه دهد، تحریم های نظامی در کار خواهد بود، فکر می کنم راه های دیگر وجود دارد که باعث شود ایران به خواسته های جامعه جهانی گوش فرا دهد.”

منبع : جورازلم پست - 27 فوریه