احمدی نژاد ابتکار های اقتصادی را قصابی کرد

نویسنده

ahmadinejad497.jpg

احمدی نژاد که اظهارت عامه پسندش در انتخابات ریاست جمهوری معروف شده بود، روز یکشنبه اظهار داشت که در گفتگو با قصاب محله، در جریان مسائل اقتصادی قرار می گیرد.

احمدی نژاد که خود پسر یک آهنگر است، گفت: “ما کاسب های سختکوشی در محله مان داریم که من اطلاعات مهم اقتصادی را از آنها می گیرم، زیرا آنها در میان مردم هستند. به عنوان مثال یک قصاب شرافتمند در محله ما است که از همه مشکلات مردم آگاه است و من اطلاعات اقتصادی مهم را از او می گیرم”.

این اولین بار نیست که احمدی نژاد زمانی که درباره مسائل اقتصادی ایران صحبت می کند، به کاسب های محله اش اشاره می کند.

او که با شکایت های مردم درمورد بالا رفتن تورم مواجه شده بود، در سخنرانی اش در ماه ژانویه در مجلس، گفت که مردم ایران باید از میوه فروشی محله او گوجه فرنگی بخرند، زیرا به گفته احمدی نژاد قیمت آن از بقیه جاها ارزان تر است.

احمدی نژاد در سال 2005 با تبلیغات وسیع و وعده آوردن پول نفت بر سر سفره ایرانیان قدرت را در دست گرفت. او یک سری مسافرت های داخلی انجام داد و در شهرستان هایی که به نظر می رسید دولت مرکزی به آنها نمی رسد، وعده دادن پول نقد را مطرح کرد.

اما اقتصاد دان ها معتقدند که سیاست احمدی نژاد مبنی بر کاهش نرخ سود و خرج کردن درآمد حاصل از نفت، به گفته آنها بیشتر به مردم فقیری ضرر می رساند که او در وعده های انتخاباتی اش کمک به آنها را مطرح کرده بود.

تورم اقتصادی در ماه فوریه که بانک مرکز ارقام را برای مصرف کنندگان منتشر کرد، به بیش از 17 درصد رسید. اقتصاددانان می گویندکه قیمت ها همچنان بالا خواهد رفت و این موضوعی است که بیش از هر چیز دیگر باعث غرولند ایرانیان خواهد شد.

احمدی نژاد به این انتقادات توجهی نمی کند و معتقد است که تورم اقتصادی موضوعی است که دولت او را نشانه رفته است و رسانه ها را محکوم کرد که در ارائه این مشکل، بزرگنمایی می کنند.

منبع: رویترز، 25 ژوئن 2007