ستاره‌ها برمی‌خیزند

نویسنده
مرضیه حسینی

» فیلم روز

معرفیِ فیلم “جنگ ستاره‌گان- نیرو برمی‌خیزد-”

 

“جنگ‌های ستاره‌گان: نیرو برمی‌خیزد” از ساعت ۱۹ روز پنجشنبه (به وقت محلی) در سینماهای ایالات متحده و کانادا روی پرده رفت. این در حالی است که پیش‌فروش بلیت‌های فیلم همین حالا از مرز صد میلیون دلار گذشته بود.

به گزارش ورایتی، بلیت‌های از پیش فروخته شده تا سال نو میلادی را در بر می‌گیرد، اما می‌توان این‌طور برآورد کرد که بسیاری از این بلیت‌ها برای اولین آخر هفته اکران فیلم یعنی جمعه تا یکشنبه هستند. به این ترتیب می‌توان انتظار داشت “نیرو برمی‌خیزد” در سه روز اول اکران در آمریکای شمالی بیش از دویست میلیون دلار بفروشد و حتی رکورد ۲۰۸.۴ میلیون دلار فروش افتتاحیه‌ی “دنیای ژوراسیک” در سال ۲۰۱۵ را بشکند.

رکورددار قبلی پیش‌فروش بلیت، “شوالیه تاریکی برمی‌خیزد” بود که پیش از آغاز اکران ۲۵ میلیون دلار فروخت.

مراسم اولین نمایش جهانی “نیرو برمی‌خیزد” به کارگردانی جی. جی. آبرامز، سه‌شنبه صبح به وقت ایران با حضور بازیگران و دیگر عوامل این فیلم همین‌طور تعداد زیادی از ستاره‌های سینما برگزار شد.

شرکت‌های دیزنی و لوکاس‌فیلم در سه سالن در بلوار هالیوود میزبان این مراسم بودند: دالبی تیه‌تر (محل برگزاری جوایز اسکار)، تی‌سی‌ال چاینیز تیه‌تر و ال کاپیتان تیه‌تر. بیش از پنج هزار مهمان در این سه سالن به تماشای تازه‌ترین فیلم “جنگ‌ ستاره‌گان” نشستند.

تمام ستاره‌های “نیرو برمی‌خیزد” شامل دیزی ریدلی، جان بویگا، اسکار آیزاک، آدام درایور، لوپیتا نیونگ‌اُ، اندی سرکیس، ماکس فون سیدو، گوئندولین کریستی و دونال گلیسن، همین‌طور بازیگران سه‌گانه اول هریسن فورد، مارک همیل، کری فیشر، آنتونی دانیلز، پیتر میهیو و کنی بیکر، در این مراسم حضور داشتند.

باب ایگر، جرج لوکاس، کاتلین کندی، استیون اسپیلبرگ، آوا دوورنی، رایان کوگلر، کالین ترورو، ادگار رایت، جان فاورو، رولند امریش، فیل لورد، کریس میلر، متیو مکاناهی، جیسن بیتمن، کوبا گودینگ جونیر، راب لو، مایکل بی، جوزف گوردون-لویت، جینا دیویس، سوفیا ورگارا، الیزابت بنکس و… از دیگر حاضران در این مراسم بودند.

اولین واکنش‌ها به فیلم کاملا مثبت بوده است.

سری فیلم‌های “جنگ‌ ستاره‌گان” از سال ۱۹۷۷ با فیلمی به همین نام به کارگردانی لوکاس با حضور بازیگرانی مانند همیل، فورد و الک گینس آغاز شد. “جنگ‌های ستاره‌ای” دو دنباله “امپراتوری ضربه می‌زند” (اروین کرشنر، ۱۹۸۰) و “بازگشت جدای” (ریچارد مارکواند، ۱۹۸۳) به همراه داشت. لوکاس بیش از دو دهه پس از نمایش اولین فیلم “جنگ‌ ستاره‌گان” تولید دومین سه‌گانه خود را آغاز کرد که داستان آن پیش از حوادث سه‌گانه اول روی می‌دهد.

“جنگ‌ ستاره‌گان: اپیزود اول ـ تهدید شبح” اولین فیلم سه‌گانه جدید بود. این فیلم سال ۱۹۹۹ پخش شد. “حمله کلون‌ها” و “انتقام سیت” سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۵ روی پرده رفتند. شش فیلم اول “جنگ‌ ستاره‌گان” در مجموع بیش از چهار میلیارد دلار در دنیا فروختند.

در حالی قسمتِ تازه‌ی “جنگ ستاره‌گان” در بیش‌تر کشورهای دنیا اکران موفقیت‌آمیزی دارد، صدا و سیمای جمهوری اسلامی در برنامه‌ای از این‌که اولین قسمتِ این فیلم، اسکارهای زمان خودش را به دست آورده و جایزه‌ای به فیلمِ “محمد رسول‌الله”- ساخته‌ی “مصطفی عقاد”- تعلق نگرفته ابزار ناراحتی کرده و مهمان برنامه، بهرام عظیمی، به تمسخر سری فیلم‌های “جنگ ستاره‌گان” پرداخت.

جنگ ستاره‌گان- نیرو برمی‌خیزد

کارگردان: جی.جی آبرامز

فیلم‌نامه‌نویسان: لارنس کاسدان، جی.جی آبرامز

بازی‌گران: جان بویگا، دیسی ریدلی، اسکار ایزاک و …

تریلر فیلم را تماشا کنید