افزایش پروازها در اسمان ایران

نویسنده
لوریان لوژور

» گزارش لوریان لوژور از

به گفته یکی از مسؤولان ایرانی، طی روزهای اخیر عبور پروازهای بین المللی شرکت های هواپیمایی از آسمان ایران، به دلیل نا امنی در عراق و منطقه، بیش از ۲۵ درصد افزایش یافته است.

ابراهیم شوشتری، معاون سازمان فرودگاه های ایران، دراین خصوص به فرانس پرس اظهار داشت: “قبلاً به طور میانگین ۴۹۵ پرواز در روز از فراز ایران انجام می شد، ولی این تعداد طی روزهای اخیر به ۶۳۱ پرواز در روز افزایش یافته و این در تاریخ هوایی ایران بی سابقه است.” او در ادامه افزود: “این رکورد نشان می دهد که امنیت در فضای هوایی ایران در سطح بالایی است.”

مسؤولان ایرانی طی روزهای اخیر براین مسأله تأکید کرده اند که تقاضای پرواز از فراز خاک ایران به دلیل نا امنی در عراق و در دیگر کشورهای منطقه افزایش یافته. آقای شوشتری افزود که فضای هوایی ایران به طور روزانه توان پاسخگویی به ۷۵۰ پرواز از فراز خاک خود را دارد.

بسیاری از شرکت های بین المللی هوایی، ازجمله امارات، ایرفرانس، ک ال ام، دلتا، ویرجین آتلانتیک و یونایتد، طی روزهای اخیر برای فرار از موشک هایی که محتمل است داعش در اختیار داشته باشد، تصمیم گرفته اند از فضای هوایی عراق عبور نکنند.

پس از فاجعه پرواز MH17 در تاریخ ۱۷ ژوئیه، که پس از اثابت موشک در فراز اوکراین سقوط کرد، آژانس حمل و نقل هوایی، وابسته به سازمان ملل، واحدی را تشکیل داده که وظیفه اش “جمع آوری و انتشار” هرچه سریعتر اطلاعات موثق در زمینه امنیت هوایی و اعلام آن به تمامی شرکت های هواپیمایی می باشد.

منبع: لوریان لوژور، ۵ اوت