باز پروین ممنوع الخروج شد

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» این بار چک برگشتی ۲.۵ میلیاردی

صبح روز شنبه خبرگزاری های داخلی با نگارشی مشابه از ممنوع الخروج شدن علی پروین، سرمربی و کاپیتان پیشین تیمهای ملی و پرسپولیس گزارش دادند و نوشتند: “سرپرست سابق باشگاه پرسپولیس و یکی از پیشکسوتان فوتبال ایران با نامه مسئولان و بنا بر «دلایل مسایل» شخصی تا اطلاع ثانوی ممنوع ‌الخروج شد. البته وی امروز از طریق وکیل خود اقدامات لازم را برای رفع این مشکل انجام داده و پیگیر حل این مشکل است.”

یک هفته پیش از این به گزارش رهیاب نیوز “علی پروین به دلیل برگشت خوردن چک دو میلیارد و پانصد میلیونی‌ اش از سوی اجراییات قوه قضاییه” ممنوع الخروج شده بود.

در این گزارش آمده بود که پیشکسوت فوتبال ایران به همراه خانواده اش قصد داشت در تعطیلات عید فطر به خارج از ایران (دبی ) برود که در فرودگاه تهران از خروج او جلوگیری شد و همین به عصبانیت شدید او انجامید.

خبرگزاری بانک ورزش گزارش داد که سه خودروی پروین هم به همین دلیل توقیف شده است.

پس از انتشار خبر ممنوعی الخروجی پروین، برخی رسانه های داخلی از ارتباط آن با مساله قرارداد نافرجام پرسپولیس با بانک رسالت، وابسته به سپاه پاسداران در زمان سرپرستی این بازیکن قدیمی بر این باشگاه گزارش دادند که پروین در گفت و گویی با خبرگزاری فارس آن را انکار کرد.
او گفت: “ممنوع‌الخروج شدن من هیچ ربطی به بانک رسالت و زمان حضورم در پرسپولیس ندارد. یکسری از اتفاقات افتاده اما ممنوع الخروج شدن من هیچ ربطی به بانک رسالت که در زمان مدیرعاملی‌ام اسپانسر پرسپولیس شد، ندارد. خیالتان راحت باشد”.

او افزود: “بانک رسالت در زمان مدیرعاملی ‌ام در پرسپولیس بسیار شفاف به باشگاه کمک کرد و تمام مدارک هم وجود دارد اما اتفاق ممنوع‌الخروج شدن من هیچ ربطی به این اسپانسر، این بانک و زمان مدیریتم در پرسپولیس ندارد. یک موضوع شخصی است که انشاالله در حال حل شدن است، من فقط این حرف را زدم که این بنده‌خداها که به باشگاه پرسپولیس کمک کرده‌اند زیر سئوال نروند.”

گفتنی است که در پی بازداشت سردار رویانیان، پروین چند ماهی سرپرست پرسپولیس بود و مسدود شدن حسابهای باشگاه و لغو داد و ستدهای باشگاه با طرف قرارداد حمایت کننده مالی (بانک رسالت) از سوی وزارت ورزش، ماجراهایی را در پی داشت.