پشت ویترین

نویسنده

داستان‌های بامزه

نویسنده: هلن پایبا

ترجمه: محبوبه نجف خانی

ناشر: انتشارات آفرینگان

چاپ اول- ۱۳۹۱- جلد دوم

مجموعه “داستان‌های بامزه” شامل داستان‌هایی متنوع و سرگرم‌کننده از بهترین نویسندگان کودک جهان است که به انتخاب هلن پایبا در یک کتاب گردآوری شده است.

راست دروغ‌نما، نمی‌شه بیاریش اینجا، واردیلو، روایت ویلیام، دیلی و فیلم ترسناک، جک تنبل، پازی مخترع، روزی که مایکل خبرساز شد، خانم می‌گیج می‌شود، پی‌تر نمونه و هنری زلزله داستان‌هایی هستند که در این کتاب آورده شده است.

داستان‌های این کتاب از بین آثار نویسندگانی چون هلن کرسول، رابرت سویندلز، جفری سامر فیلد، یان مارک، تونی بردمن، اندرو ماتیوز، هلن کرسول، فیلیپا وری، مارگرت جوی، فرانچسکا سایمن انتخاب شده‌اند ولی یکی از نقاط ضعف کتاب این است که هیچ توضیحی درباره این نویسندگان ارائه نکرده است.

 

شارلمانی

نویسنده: دیل اوا گلفند

مترجم: رضا علیزاده

ناشر: انتشارات ققنوس

چاپ اول- ۱۳۹۱

 پاپ لئوی سوم در روز کریسمس سال ۸۰۰ میلادی یعنی ۴۰۰ سال پس از انقراض امپراتوری روم، تاج امپراتوری مقدس روم را در کلیسای جامع سان پیترو رم بر سر شارلمانی نهاد.

این فرمانروای استثنایی قرار بود حتی در روزگار خود در اقصی نقاط دنیا با نام شارل کبیر شناخته شود، اما شارلمانی واقعی که بود؟ سرگذشت شخصی شاه فرانک‌ها به اندازه دستاوردهای او مسحورکننده و جذاب است.

او که شاگردی مشتاق آموختن بود از دانشمندان و محققان حمایت می‌کرد و بسیاری از آنان را به دربار خود آورد. شارلمانی که علاقه فراوان به دین داشت و مسیحی معتقدی بود، ۵ زن و متعه‌های متعدد داشت. او که در مقام فرمانروا بیش از هر چیز به اتحاد مردم و قلمرو خود می‌اندیشید، روزگار خود را پیوسته در جنگ گذراند.

این کتاب در فصل‌های امپراتور روم مقدس، فرانک‌ها و نخستین کارولنژیان، مردی متمایز، شاه سلحشور، اصلاحات و نوزایی، میراث شارلمانی تنظیم شده است.

 

 

تاریخ فمینیسم در غرب

نویسنده: مارلین لگیت

مترجم: نیلوفر مهدیان

انتشارات: نشر نی

چاپ اول- ۱۳۹۲

در معرفی این کتاب عنوان شده است: “بسیاری موج اول فمینیسم را در ارتباط با پیشرفت‌های فکری و اقتصادی قرن نوزدهم، بویژه لیبرالیسم و انقلاب صنعتی می‌دانند و بر این نظر تأکید دارند که انقلاب صنعتی با کشاندن کار به خارج از خانه و دادن اوقات فراغت به زنان طبقهٔ متوسط، فرصت عملی شدن آن ایده را فراهم کرد. در واقع با انقلاب صنعتی جنبش بورژوازی غرب استثمار نیروی کار زنان و دختران جوان را در پیش گرفت، کار سخت و طاقت‌فرسا در کارخانه‌ها و کارگاه‌ها را علاوه بر کار منزل به آن‌ها تحمیل کرد.

این کتاب با رویکردی علمی تاریخ جنبش فمینیستی را به تفصیل بازمی‌گوید و ریشه‌های کهن آن را بازمی‌کاود.

 

 

مبانی فلسفه اخلاق

نویسنده: رابرت ال. هومز

مترجم: مسعود علیا

تاریخ چاپ: ۱۳۹۰

ناشر: ققنوس

ترجمه چاپ اول مبانی فلسفه اخلاق از روی ویراست دوم این کتاب انجام گرفته بود. به تازگی ویراست سوم این کتاب منتشر شده که حاوی فصلی جدید با عنوان “اخلاق فمینیستی” است. این فصل جایگزین فصل سیزدهم ویراست پیشین شده است. غرض و مقصود اصلی از نگارش مبانی فلسفه اخلاق آشنا کردن نوآموزان اخلاق (ethics) با مهم‌ترین موضوعات، مفاهیم و نظریه‌های فلسفه اخلاق در مغرب زمین بوده است. در این کتاب خوانندگان و دانشجویان با بخشی از مهم‌ترین کارهایی که در سنت غرب در زمینه فلسفه اخلاق صورت بسته است آشنا می‌شوند، روشن است که این آشنایی عمق بسیاری نخواهد داشت. با این حال آنقدر هست که احساس اهمیت این موضوع و ارتباط با آن با مسائل معاصر را در دل و جان خواننده پدید آورد.

 

 

شگفت‌زده

نویسنده: برایان سلزنیک

مترجم: رضی هیرمندی

تاریخ چاپ: ۱۳۹۱

تعداد صفحات:      ۶۹۶ صفحه

قیمت:    ۱۴۰۰۰ تومان

ناشر: انتشارات افق

شگفت‌زده دومین اثر برایان سلزنیک است که نشر افق آن را در مجموعه کتاب‌های سینما رمان منتشر می‌کند.

براساس رمان اول او، اختراع هوگو کابره، فیلمی به کارگردانی مارتین اسکورسیزی ساخته شد که جوایزی جهانی از اشکار و گلدن گلوب دربافت کرد.

 

 

اندازه‌گیری دنیا

نویسنده: دانیل کلمان

مترجم: ناتالی چوبینه

تاریخ چاپ: ۱۳۹۱

تعداد صفحات:      ۳۶۸ صفحه

قیمت:    ۱۰۵۰۰ تومان

ناشر: انتشارات افق

پرفروش‌ترین رمان سه‌دههٔ اخیر ادبیات آلمان، اندازه‌گیری دنیا خوانندگان و منتقدان را خنداند و به حیرت واداشت. نیویورک تایمز طنز خلاقانه و قصه‌پردازی دانیل کلمان را با دیوید پینچون نویسندهٔ نابغهٔ آمریکایی مقایسه کرد و گاردین آن را نمونه‌ای از یک شاهکار مدرن اروپایی خواند.

 

 

جنگ که تمام شد بیدارم کن

نویسنده: عباس جهانگیریان

تاریخ چاپ: ۱۳۸۹

تعداد صفحات:      ۲۲۴ صفحه

قیمت:    ۵۲۰۰ تومان

ناشر: انتشارات افق

عباس جهانگیریان ۳۵ داستان، نمایشنامه و فیلمنامه در کارنامهٔ خود دارد. آثار او در نهادهایی مانند شورای کتاب کودک، کانون پرورش فکری، کتاب فصل و جایزهٔ ادبی اصفهان، برگزیده و یا تقدیر شده‌اند. براسا دو کتاب هامون و شازده کدو دو فیلم سینمایی به کارگردانی ابراهیم فروزش در دست ساخت است.

هم‌چنین دو کتاب او در جمهوری‌های ارمنستان و قزاقستان ترجمه و منتشر شده‌اند.