در آستانه کودتای دوم

هوشنگ اسدی
هوشنگ اسدی

بیانیه شماره 12 میر حسین موسوی درکمترین کلمات، دقیق ترین تحلیل را از رخدادهای هفته سوم شهریور 1388 بدست می دهد:” مردم ایران! کاملا پیداست که تلاش‌های شما برای بازگرداندن آرامش به جامعه قرار نیست با پاسخی خردمندانه روبرو شود. روزهایی خطیر در پیش‌رو قرار گرفته است. دستگیری کسانی چون دکتر بهشتی یک نشانه است که از حوادثی سهمگین‌تر خبر می‌دهد.”

رئیس جمهور منتخب مردم حتما اطلاعات دقیقتری دارد، اما حرف و حدیث های هفته، خبر از “روزهای خطیر” و “ حوادث سهمگین ” می دهد. همه چیز حاکی است که کودتا چیان آماده شده اند تابا کودتای دیگری بر وضعیت شکننده تعادل قوای سیاسی غلبه کنند و پیش از حضور میلیونی مردم در روز قدس و بازگشائی مدارس و دانشگاهها،” چشم فتنه” رادر بیاورند.

طالبان شیعی که درسی سال گذشته به روش روسی کودتای خزنده خود را پیش برده اند، گمان می بردند باکودتای دقیقا برنامه ریزی شده خود به هدف نهائی رسیده وموانع استقرار حکومت اسلامی در ایران رااز سر راه برداشته اند. حکومتی که برخی از برنامه های آن مانند “ انقلاب فرهنگی” دوباره و تغییر کلیه کتب درسی بر مبنای اندیشه “ مصباح یزدی” ـ که اکنون پیداست پیوند عضوی با تفکر آیت اله خامنه ای دارد ـ در این هفته آشکارا اعلام شد.

اعلام بی پرده این مطلب که” نظام یعنی یک نفر” و به گفته آیت اله منتظری« صریحا  می گویند ملاک رای یک نفر است»، سخنان فرمانده سپاه، اظهارات سردار علی فضلی، فرمانده سپاه سیدالشهدای استان تهران، همه به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی می رسد که حوادث انتخابات را “رزمایش” توصیف کرد. رزمایشی که هنوز پایان نیافته است و سردار فضلی  چنین توصیفش می کند:“ما فتنه بزرگی را پشت سر گذاشتیم که شبیه آن را در تاریخ انقلاب ندیده بودیم. هم اکنون زمزمه های تحرکاتی در مراکز آموزشی شنیده می شود و ما باید در این خصوص با وحدت رویه ای که مولای ما از ما توقع دارند در این زمینه هوشیار باشیم و برخورد مناسبی در این خصوص بنماییم.”

“ مولای ما”  عنوان جدیدی برای آِیت اله خامنه ای است که او را درمقام” امام علی” قرار می دهد و رویکرد” حکومت اسلامی” رابیشترعیان می کند که گفتمان سیاسی  خود را،نه در عصرنو، بلکه صدر اسلام به روایت طالبان  شیعی می یابد.

آیت اله مهدوی کنی هم که بعد از مدتها اشکار سخن می گوید، به شیوه ای میر حسین موسوی رابه آشتی با رهبرانقلاب فرا می خواند که یاد آور صلح “امام حسن” با “معاویه” است.  و سیدعلی حسینی خامنه ای چه “ علی” باشد یا” معاویه” کمر به قتل میر حسین موسوی و مهدی کروبی بسته است.

بینشی که به فرماندهی “رهبر” تدارک “ روزهای خطیر” و “ حوادث سهمگین” را می بیند، به نوشته سایت” نوروز« پاسخ تندی به اعتراض اخیر آیت‌الله صافی گلپایگانی داده و ایشان را تلویحا از دخالت در امور حکومتی منع کرده است.»

 اکنون می توان دید که تغییرات در قوه قضائیه هم برای تبدیل همه این قوا به سنگر کودتابوده است.

” واهی” خواندن تقلب انتخاباتی توسط صادق لاریجانی و ادامه اقدامات کودتائی بدستور جانشین سعیدمرتضوی، هنوز اولین نشانه هاست.

کودتاچیان که جز اسلحه و شکنجه سلاحی ندارند و از “ تور قانون” هم برای قانونی نشان دادن جنایات خوداستفاده می کنند، این هفته هم راه رابرکمترین امکان انعکاس صدایی غیر از خودشان

بستند. مراسم شب قدر لغو شد وحتی بزرگداشت آیت اله طالقانی در سالمرگش ممکن نشد.

و درست درهمین روزها فرزند “سید الشهدای انقلاب اسلامی” یعنی آیت اله بهشتی هم دستگیر شد. و این دو نشانه همزمان بود : پایان عصر خمینی و جمهوری اسلامی تاسیس شده توسط او که دیگر نه اسلامی است و نه جمهوری ؛ و حمله به خاکریز موسوی.

پیش ازاین هم حاملان اندیشه “ فاشیستی ـ توتالیتری” ـ به گفته محمدخاتمی -  فرزندمهدی کروبی را دستگیر و دفتر سایت  و حزبش را مهر وموم کردند.

کودتاچیان در پی اسنادی هستند که تیتر اول کیهان تهران در فرمان حمله، خبر داده بود از سازمان سیارسیده و میرحسین موسوی بیانیه یازدهم خود را بر اساس آنها نوشته است. اسنادی که جعل خواهد شد و به شایعات قوی این روزها واقعیت خواهد بخشید: دستگیری موسوی و کروبی. واقعیتی که برخی از چهره های سیاسی خارج از کشور نیمه شب چهارشنبه از “ نزدیکی” آن مطلع شدند.

اخبار موثق حاکی است مهندس موسوی هم از این ماجرا با خبر است. مهدی کروبی و خاتمی پیشترگفته بودند هرنوع هزینه ای را می دهند و عقب نشینی نمی کنند.

بیانیه مهندس موسوی هم،  سخن کروبی وخاتمی را تکرار می کندو فراتر می رود تا از شکست باطل خبر دهد.

دقت کنید! روی سخن موسوی بامردم ایران است:

 

مردم ایران !

خبر دستگیری برادران عزیز آقایان دکتر سید علیرضا بهشتی و مهندس مرتضی الویری مسئولان کمیته پیگیری امور آسیب دیدگان حوادث ایام اخیر و سردار مقدم مسئول کمیته ایثارگران ستاد انتخاباتی اینجانب موجی از شگفتی و ابهام در دلبستگان به نظام اسلامی ایجاد کرده است. آنان به بند کشیده شده‌اند در حالی که جرمی جز پیروی از راه انقلاب و دفاع از اجرای عدالت در مورد خون‌های به‌ناحق ریخته شده و کمک به خانواده بی‌گناهانی که پس از انتخابات به زندان افتاده‌اند ندارند. آنان اینک در زندان به سر می‌برند در حالی که عاملان فجایع اخیر آزادند و مسئولان ادعا می‌کنند حتما به جنایاتی که رخ داده است رسیدگی خواهند کرد. آیا با از بین بردن اسناد جنایت و در بند کردن کسانی که حقوق قربانیان را پیگیری می‌کردند این کار را انجام می‌دهید؟

المرء یحفظ فی ولده. حرمت انسان‌ها در فرزندانشان پاسداری می‌شود. مردم اینک از مدعیان پرچمداری انقلاب اسلامی می پرسند حرمت شهید مظلوم انقلاب آیت الله دکتر بهشتی را در خاندان او چگونه رعایت کرده‌اید؟

مردم ایران!
کاملا پیداست که تلاش‌های شما برای بازگرداندن آرامش به جامعه قرار نیست با پاسخی خردمندانه روبرو شود. روزهایی خطیر در پیش‌رو قرار گرفته است. دستگیری کسانی چون دکتر بهشتی یک نشانه است که از حوادثی سهمگین‌تر خبر می‌دهد. اما باطل رفتنی است و آن چیزی که به مردم سود می‌رساند باقی می‌ماند. و اما ما ینفع الناس فیمکث فی الارض. آرامش و هوشیاری خود را حفظ کنید. سلسله حوادث جدیدی که آغاز شده است به مانند دیگر تحرکات کور این ایام برای مخالفان شما جز خسارت باقی نخواهد گذاشت. مراقب باشید که آنها شما را تحریک نکنند و به هنگام نابود کردن خود به کاشانه و کشورتان لطمه نزنند.
اینجانب به ویژه هتک حرمتی که از بهشتی مظلوم شده است را به فرزندان آن شهید و شاگردان و پیروان و دوستداران او و تمامی دلبستگان به انقلاب و اسلام تسلیت می‌گویم و از خداوند آرزومندم ضایعه‌ای که با این عمل در قلب مردم ما ایجاد شده است با جاودانه کردن آبروی این خاندان جبران شود.”

 

مردم ایران!

دستگیری موسوی و کروبی ، نه پایان که آغازی دیگر برای جنبش مدنی ایران است. ملت ایران را نمی توان دستگیر کرد. آزادی را هیچکس قادر نیست دستبند بزند.در روزهای خطیر  حوادث سهمگین، خونسردی ووحدت خودرا حفظ خواهیم کرد.

حمله کودتا چیان از ترس است. پیروزی باماست.