جنبش یا روسری یا توسری تحت ویندوز

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

بعضی ها اعتقاد دارند “نباید در مقابل بعضی از مسائل خندید”، که اتفاقا خیلی هم خوب است. آدم که نباید دائم نیش اش تا بناگوش باز باشد و اینقدر زارزار بخندد که ملت تا لوزالمعده اش را هم ببینند. چون هر چه باشد یک چیزی هست. یعنی بالاخره یک چیزی دارند. اما سوال اساسی این است که باید در مقابل بعضی از همان مسایل چکار کرد؟ یا اگر بخواهیم دقیق تر باشیم، شما در مقابل آن مسایل چکار می کنید؟ یا اگر بخواهیم باز هم دقیق تر باشیم و خیلی موشکافانه بررسی کنیم باید بپرسیم شما اساسا چکار می کنید؟ کاری هم می کنید؟

مثلا یکی از همین مسایل که متاسفانه ما کاردیگری به ذهنمان نمی رسد و تنها کاری که می توانیم بکنیم همین است که بخندیم و از این بابت هم عذرخواهی می کنیم، این است که: “جنبش مقابله با عریانگری در سینمای ایران” با صدور بیانیه‌ای تهدید آمیز علیه برخی بازیگران زن سینما اعلام موجودیت کرد و از توی غار بیرون آمد.

قبل از هر چیزی ما تولد این طفل نوپا را تبریک گفته و اصولا معتقدیم در شرایط کنونی کشور که برخی از برادران و خواهران بدون در نظر گرفتن شعار ملی “ مصرف بی رویه کار خیلی بدیه” در مصرف ساندیس اصراف کرده و علاوه بر اینکه خالی می خورند، اووردوز هم می کنند، هشدار می دهیم که محض رضای خدا به این نظریات داروین مادر مرده توجه کنید. خودش نیست، ولی خدایش که هست، لامصب ها اصلا رعایت حلقه داروین را هم نمی کنند. یکی دهانش را تا وسط معده دائم باز می کند و امعاء و احشاء اش را در معرض عمومی می گذارد، آن یکی راه افتاده طرف درکه منزل به منزل دارد دنبال غار کهف می گردد، سومی هم بدون توجه به حلقه گمشده آن مرحوم هی از درخت می رود بالا و یک جوری رفتار می کنند که انگار قرار است همگی به بیگ بنگ اولیه برگردیم.

این «جنبش» در بیانیه خود که روز چهارشنبه (سوم آبان) منتشر شده، آورده است: “سکوت در برابر «جسارت‌های وارده از سوی تعدادی هنرمندان مصطلح در نظام مقدس اسلامی» را «فاجعه» می‌داند.”

البته این موجودات که به تازگی اعلام موجودیت کرده اند، خیلی به زبان فارسی مسلط نیستند و هنوز معلوم نیست دقیقا از این “هنرمندان مصطلح” منظورشان چیست؟ “به اصطلاح هنرمندان در نظام مقدس اسلامی”؟ “هنرمندان در نظام به اصطلاح مقدس اسلامی”؟ “هنرمندان در نظام مقدس به اصطلاح اسلامی”؟ یا چی ؟

بقول خدابیامرز احسانبخش امام جمعه سابق رشت که گفته بود “این زنهای بدحجاب لخت مادرزاد از خانه می آیند بیرون، تمام چانه شان از زیر مقنعه معلوم است” جنبش مقابله با عریانگری هم شده همین. خانم نیکی کریمی با پیراهن خوشگل و دامن خوشگل و موهای آرایش کرده زیبا می رود در این جشنواره و آن جشنواره، بیخودی گیر دادند به این بانوی بازیگر خوش تیپ کشور. چکار کند؟ دست خودش که نیست. خداوند متعال هر چی گل بودار و درب و داغان داشت برای درست کردن مموتی و وزرای کابینه و حاج منصور و حدادیان مصرف کرد. نمی شود که همه زنهای مملکت بی ریخت باشند. یکی هم شده خوشگل و خوش سلیقه. احمدی نژاد بعد از برلوسکونی تنها کسی بود در روسای جمهور جهان که بوتاکس اعمال کرده بود در قیافه خودش. حالا چه لزومی دارد که حتما بی ریخت باشد بعد عمل کند؟ یکی هم بدون عمل همه چیزش درست است. چرا جنبش راه می اندازید؟ از آن طرف از سوراخ کارگردان پورنوساز هالیوود بخاطر اینکه ته ریش جدید التاسیس داشته می گذرند، از این طرف از دروازه جشنواره سینمایی ابوظبی هم نمی گذرند.

البته این موجودات که به تازگی اعلام موجودیت کرده اند، خیلی به زبان فارسی مسلط نیستند و هنوز معلوم نیست دقیقا از این “هنرمندان مصطلح” منظورشان چیست؟ “به اصطلاح هنرمندان در نظام مقدس اسلامی”؟ “هنرمندان در نظام به اصطلاح مقدس اسلامی”؟ “هنرمندان در نظام مقدس به اصطلاح اسلامی”؟ یا چی ؟

این بیانیه همچنین اضافه کرده پروژه‌ای از سال‌های پیش از سوی “چشم سبز‌ها” آغاز شده که یکی از اهداف آن «تقویت حرفه‌ای برخی از چهره‌های شاخص زن در سینمای ایران است، و هشدار داده “قصور در برخورد قاطع با این پروژه، به قیمت جریحه دار شدن وجاهت عمومی زن ایرانی در اذهان جهانی تمام خواهد شد.”

که البته نکته اساسی همان “چشم سبز ها” هستند که معلوم نیست چون چشمشان سبز بوده، این پروژه را درست کرده اند؟ یا چون این پروژه را درست کرده اند چشمشان همینطوری سبز شده؟ یا اساسا وقتی رنگ سبز و پروژه با هم باشند این موجودات جریحه دار می شوند؟ یا بازم چی؟

“جنبش مقابله با عریانگری در سینمای ایران” در بخش دیگری از بیانیه خود به حضور نیکی کریمی در جشنواره بین‌المللی فیلم “ابوظبی” اشاره کرده و حملات تندی متوجه وی کرده است… که به جهت کمبود امکانات خانم کریمی در زمینه انتقال این حملات و تهدیدات به مکان مناسب، ما شخصا به بخش خصوصی خودمان دایورتش می کنیم و همین جا هم اعلام می کنیم جای هیچ نگرانی نیست… دریافت شد و به مکان مورد نظر دایورت شد، رسیدش را هم اگر خواستید بیایید بگیرید.

البته این موجودات حضور خانم نیکی کریمی را “با پوششی منافی عفت و عزت زن ایرانی” در امارات، “هم صدایی با دشمنان تمدن ایرانی و نظام جمهوری اسلامی ایران” دانسته اند و از مقام‌های قضایی خواسته با این بازیگر سینما برخورد کنند، که البته باز هم جای تعجب نیست و حتما انتظار دارند به سبک و شیوه انگشتی که در برزیل مورد استفاده قرار گرفت، همچنان عفت و عزت نظام جمهوری اسلامی را به دنیا نشان دهند و اینطوری برایشان خوشایند تر است.

البته این قضیه سفر بهزاد فراهانی پدر گلشیفته هم خیلی خوب بود. جرات دارید یک کلمه به گلشیفته حرف بزنید تا باباش پوست تان را بکند. آدم نمی فهمد چطور می شود رئیس دفتر رهبری مملکت رفته لندن فلانجایش را عمل کند جیک ثانیه پس از ورود به بیمارستان از اولین پرستاری که وارد اتاقش شده و گفته “هلو” فورا روی هوا طرف را شکار کرده و ایکی ثانیه بعد هم مسلمانش کرده و لامروت حتی نرفته دنبال یک چشم سبز خوشگلش بگردد، همان اولی را برداشته آورده ام القرا. دنبال چشم سبز می گردید، حاج آقا یکی دارد، از قضا برای نفوذ به بخش خصوصی نظام هم سالهاست فعالیت می کند. معلوم نیست وقتی وزیر سوئیسی و بازیگر فرانسوی و کاترین اشتون می خواهند بیایند ایران باید طبق مقررات ایران روسری بگذارند، نیکی کریمی هم می رود به خارج باز باید طبق مقررات ایران روسری بگذارد؟ یعنی همه اش مال خودته؟

بد نیست بدانید، مینو اصلانی، رئیس بسیج زنان هم که یکی از موجودات عضوهمین جنبش است می گوید: اگر نیکی کریمی از مردم برائت نجوید و عذر خواهی نکند باید جزو کسانی باشد که ممنوع‌التصویر شده‌اند… که اساسا چون ما با مرد جماعت دهان به دهان نمی شویم، جوابش را نمی دهیم… اگر کسی طلبه بود خودش اقدام کند.

خب… ما در مقابل این مسئله همانطور که دیدید، خندیدیم. اگر شما کار دیگر به ذهنتان می رسد، لطفا بیکار نمانید. زودتر دست به کار شوید و یک کار دیگری بکنید.