موضوعی بالاتر از یک اتفاق ساده

نویسنده

» فوتبالیست های دختر و پسر درکمیته انضباطی

در پی مسابقه بین تیم های بانوان و نوجوانان پسر باشگاه استقلال، امروز کمیته رسیدگی به تخلف در فوتبال جمهوری اسلامی، در باشگاه قدیمی تهران تشکیل می شود. به نوشته خبرگزاری مهر این مسابقه سه شنبه هفته پیش در ورزشگاه مرغوبکار انجام شد و تیم پسران هفت بر صفر تیم بانوان را شکست داد.

فوتبال تیم زنان و نوجوانان پسر که واکنش های گسترده ای در رسانه های ایران داشت، باعث شده تا مسوولان ورزش جمهوری اسلامی تنبیه شدیدی را در صورت اثبات این رویداد وعده دهند.

دیروز خبرگزاری دانشجویان ایران گزارش داد: “به دنبال اتفاقات ورزشگاه مرغوبکار، مقصران به کمیته انضباطی باشگاه استقلال احضار شدند.”

این خبرگزاری افزود: “در حالی که مسوولان آکادمی (آموزش جوانان) و دو تیم ابتدا سعی کردند موضوع را در حد تداخل تمرینی جلوه دهند، به نظر می ‌رسد که مدیرعامل باشگاه به هیچ عنوان قصد چشم پوشی از این حادثه را ندارد و واعظی آشتیانی اعلام کرده است که موضوع را تا روشن شدن کامل جزئیات آن، با قاطعیت پیگیری می‌کند.” امیر رضا واعظی آشتیانی، از صاحب منصبان دولت محمود احمدی نژاد و رییس فدراسیون دوچرخه سواری و مدیر عامل باشگاه استقلال تهران است.

به جلسه کمیته انضباطی امروز، پورسیف سرپرست مجموعه مرغوبکار، علیرضا منصوریان، عضو تیم ملی فوتبا ل ایران در جام جهانی 1998 و مسوول آکادمی جوانان و نوجوانان به همراه معاونش محمد خرمگاه، عضو پیشین تیم ملی جوانان و تیم استقلال تهران، مصطفی اردستانی، سرمربی تیم نوجوانان استقلال و خانم سعیده نادرپور، سرمربی تیم بانوان استقلال برای پاسخگویی فراخوانده شده اند.

به عقیده ایسنا “ماجرای روز سه‌شنبه ورزشگاه مرغوبکار موضوعی فراتر از یک سهل‌انگاری ساده بوده است.” در جمهوری اسلامی تماشای مسابقه مردان برای زنان و تماشای مسابقه زنان برای مردان هم ممنوع است، چه رسد به مسابقه زنان و مردان با یکدیگر! به همین دلیل مسوولان تیم نوجوانان پسر و بانوان وقوع چنین رویدادی را منکر شده اند،هر چند خبرگزاری مهر، وابسته به جناح راست عنوان کرده که همسایگان ورزشگاه مرغوبکار از این بازی فیلم هم گرفته اند!