پیش بینی پیامبرانه

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

هر چه هم که ما یادمان رفته باشد، این رجانیوزی ها خودشان جور می کنند. خیلی آقاشان خوش پروپاچه است، وسط حمام فین کاشان هم می نشانندش. گودزیلا که می گویند همین است دیگر! دست به سر دو نفر می کشد، هفت تا خانه خراب می شود. اخم می کند، سی نفر می روند زندان، لبخند می زند، شیر نفت باز می شود وسط پوتین همسایه. رفیق اش را ول می کند، طرف کوسه هم که باشد، باید دنبال جزیره سرگردانی اش بگردد، حالا بگیر که یکی باشد که نزده می رقصد، یارو یک صندوق جابجا می خواهد بکند، پنج هزار نفر می روند زندان. به گزارش رجانیوز، خامنه ای سه سال قبل گفت که “مردم به نظام اعتماد دارند، نظام هم به مردم اعتماد دارد. ان‌شاء اللّه خواهید دید در انتخابات آینده -که حالا دو سه سال دیگر است- همین مردم با وجود همین بازیگری‎ای که مخالفان و دشمنان و غافلان و بی خبران داخلی کردند، یک حضور مستحکمِ قوی‌ای در انتخابات خواهند داشت.” پیش بینی همین است دیگر! می گوید این مردم رای می دهند، مردم رای می دهند، می گوید آمریکا نابود می شود، مصر و لیبی و سایر دوستانش نابود می شوند، می گوید: فلسطین هرگز سازش نمی کند، لامصب نیم ساعت هم نمی شود که سازش می کند، بگو تو که بلدی پیش بینی پیامبرانه بکنی، چطور عقل ات نرسید که نزدیک ترین رفیق ات، بدترین دشمن ات دربیاید؟

 

سیاه نمایی می کنیم

آخر جان من! من نه، به حضرت ابوالفضل که سابقا وزنه می زد 435 کیلو دو ضرب، کجاش را نشان بدهیم که سیاه نباشد، دست به کبوتر بزند می شود کلاغ، دعا کند برف بیاید، قیر از آسمان می بارد. آن وقت می گویند چرا سیاه نمایی می کنی. بابا، دست و روت را بشور، بعد برو جلوی آئینه. تابناک نوشت “هفتاد درصد یک میلیون و نیم بازنشسته زیر خط فقر هستند.” حالا این را هم حساب کن که هی دارد زور می زند خط فقر را بکشد دو متر پائین تر. همین بازتاب تیتر زده: “چرا دولت صدای خرد شدن کشاورزان را نمی شنود؟” معلوم است که نمی شنود، شما برو بغل موشک شهاب سه در حال در رفتن، کنسرت علیرضا افتخاری را پخش کن، ببین کسی می شنود؟ حالا اسرائیل که گفته ایران در کره شمالی بمب اتمی آزمایش کرده. من که باور نمی کنم، حتما اگر بمب اتمی آزمایش کرده بود، سی چهل تا فرمانده سپاه در جریان آزمایش کشته می شدند. از آن طرف دولت اعلام کرده “ ذخیره دارویی کشور در حال اتمام است.” حالا خوب است که ما خودمان صادر کننده اصلی دارو به تمام جهان هستیم و هر روز داریم سی تا میکروب جدید از توی کاپشن رئیس جمهور کشف می کنیم. قرار است انستیتو پاستور کاپشن مموتی را به عنوان یک دستآورد بزرگ پزشکی صد میلیون تومان بخرد، پولش را بدهند به پروین خانم که با آن 2000 رای در گرمسار بخرد از قرار هر رای 50 هزار تومان. خواهر رئیس جمهوری که بعد از پانزده روز رای باطل کردن به زور نفر آخر شورای شهر تهران شده بود، آن زمان که طرف هاله نور داشت، نه حالا که هم هاله اش بی نور است، هم شراب اش شور است، هم انجمن خواهران اش کور، معلوم است که این کاپشن هم واسه فاطی کرسی بشو نیست.

 

خاتمی چیه؟

آدم یاد مغولهای پرویز کیمیاوی می افتد، مهتاب خانوم آفتاب کن، یه مشت برنج تو آب کن. وایستاده بود دم چارچوب، البته به سبزی چارچوب نوفل لوشاتو نبود، وسط بیابان، آن هم نه نزدیک پاریس، زنگ می زد و می پرسید: “سینما چیه؟” بقول مسعود فراستی سابق، آن زمان که زبانش به اندازه عقلش کار می کرد qu,est que c,est le Cinema بالاخره ما نفهمیدیم خاتمی خیانت کرده؟ جنایت کرده؟ فتنه کرده؟ منحرف کرده؟ چی کرده؟ حداد عادل که گفته “ رای دادن خاتمی معنی دار است” خوب، معلوم است که معنی دار است. فکر کرده خاتمی هم مثل خودش است که دختر بده داماد بگیر، شعر بگو، سروگلندام بخوان، آخرش معلوم نشود چی به چی. حالا ممکن است یکی قبولش نداشته باشد، یکی قبولش داشته باشد، ولی بالاخره جزو معدود بی بصیرت هایی است که هنوز عقل اش را اجاره نداده برود بالاخانه بیت را اجاره کند. احمد توکلی هم گفت: “رای خاتمی بر انسجام ملی می افزاید.” مطهری هم یک تشکر غرا از خاتمی بخاطر این کارش کرد. خدا کند علی لاریجانی از خاتمی تشکر نکند که تا چهار سال دیگر مثل پیام تبریک ریاست جمهوری موسوی می خواهد هفته ای شش بار تکذیب اش کند. ظاهرا آقا حالش خوب نیست، فکر کنم دارد می رود بالای درخت. البته نه بخاطر ماجرای نارگیل، ولی هی از مجتبی می پرسد: تو فکر می کنی بخاطر چی رای داد؟ بعد فکری می کند و دوباره می پرسد: یعنی می گی واسه چی رای داد؟ بعد یادش می آید که از همه فرزانه تر و با بصیرت تر است، به خودش می گوید: فکر کنم اگر فکر کنم بتونم فکر کنم بفهمم چه فکری کرده که ما چه فکری می کنیم که رفته رای داده.

 

اردوغان، اردوغان، شهادتت مبارک اولسون

البته نمی دانم ترک های ترکیه هم مثل ترک های ایران بلدند شهید بشوند یا از وقتی سکولار شدند این چیزها یادشان رفته، ولی همین امروز خبرش را به بیت رهبر دادند که “ اردوغان فقط تا دو سال دیگر زنده است” آقای خامنه ای پرسید: یعنی تا اون موقع خیالش راحته؟

 

هه هه هه هه یعنی چی؟

بخشی از زندگی حجت الاسلام قرائتی که 35 سال است در حال تفسیر قرآنی است که نزولش 23 سال طول کشید، بصورت فیلم سینمایی درآمد. در این فیلم سینمایی حجت الاسلام قرائتی سعی می کند بینندگانی که بعد از 35 سال متوجه نشدند منظور ایشان از “ هه هه هه هه” چه بوده، با این مفهوم عمیق آشنا کند. یکی از کارشناسان هرمنوتیک قرآن شناس گفت “ هه هه هه” یک شکل بیانی ساده شده “ الم” و “ الر” و “ المص” و “ المر” و “ کهیعص” و “ طه” و “طسم” و از این جور حروف مقطعه است که ظاهرا اولین بار که یکی از قاریان قرآن روی کاشی افتاد این صدا را داد.

 

جنبش دانشجویان علیه دانشگاه آزاد

این همبستگی واقعا که اعجاب انگیز است. “فرهاد دانشجو” که توسط برادرش “کامران دانشجو” به عنوان رئیس دانشگاه آزاد به زور نصب شده، با مته بیت و رولپلاک برادر وحید، در اولین اقدام خود برادرش “خسرو دانشجو” را به عنوان معاون خود منصوب کرد. مادر این سه دانشجوی اهورایی در یک پیام به پدر همین دانشجویان گفت: صد بار بهت گفتم اون لامصب رو در بیار، الآن اگر دوازده تا بچه داشتیم، یکی شم می افتاد تو چاه، حداقل بقیه شون رئیس دانشگاه و وزیر می شدن.” یک کارشناس امور بهداشتی توضیح داد: لطفا از لامصب پاره بعد از بیداری اسلامی حتما استفاده کنید.

 

محسن سه نقطه رضایی پیشنهاد داد

برادر محسن سه نقطه معروف به محسن رضایی در برنامه “پارک ملت” راه حل های جلوگیری از تورم را پیشنهاد کرد. وی گفت: اگر این هفت عمل را انجام دهیم تورم از میان می رود.

یک: عمل جراحی قلب باز زیر آب: باعث می شود تا جمعیت و در نتیجه تقاضا کم شود و در نتیجه قیمت کاهش یافته، احتمالا تورم هم کم می شود.

دو: عمل آپاندیس با کلنگ: به همان نتیجه قبلی رسیده و عملا تورم خیلی پائین می آید.

سه: عمل سزارین با قمه: باعث کاهش یک درصد دیگر از تورم می شود.

چهار: عمل دو دو تا چهار تا توسط مسوولان آمار کشور که در عرض نیم ساعت تورم را تک رقمی می کند.

پنج: عملیات انتحاری: که کلا برای کاهش قیمت مفید است.

ششم: عملیات بستن تنگه هرمز که باعث تغییر کل معادلات منطقه می شود و حکومت ایران تغییر می کند و در نتیجه تورم ویژژژژژژژژژژی به صفر می رسد.

هفتم: عمل تنفس در هوای تهران: که مثل بقیه اعمال فوق اثر سریع دارد.

وی گفت: این اعمال را دولت باید اجباری بکند، تا تورم خیلی کاهش بیابد، وگرنه به ناموس زهرا خودم وارد می شوم و همان کاری که دفعه قبل کردم می کنم.