تحریف امام از دوره سازندگی

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

طرف می گوید از زمانی که بشر خلق شد، همیشه در مسیر گمراهی بود، بعد که می پرسی بشر چه چیز خوبی دارد؟ می گوید: “اشرف مخلوقات است.” بابا! این اشرف مخلوقات که از زمان خلقتش همیشه در مسیر گمراهی بوده، پس کی اشرف بوده. انگار طرف اصلا معنی “از زمانی که” را نمی داند. اصلا اگر این اشرف مخلوقات همیشه گمراه بوده، پس ببین آنهایی که اشرف مخلوقات نیستند، چه مصیبتی اند.

در واقع خیلی از افراد انگار معنی زمان و خیلی چیزهای دیگر را نمی فهمند. حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات گفته: “تحریف امام از دوران سازندگی کلید خورد.” حالا دوران سازندگی کی شروع شد؟ براساس مستندات تاریخی دوران سازندگی از دوازده مرداد ۱۳۶۸ شروع شد و تا ۱۲ مرداد سال ۱۳۷۶ ادامه پیدا کرد. یعنی امام خمینی از دوازدهم مرداد ۱۳۶۸ تحریف می شد. خمینی کی ارتحال کرد؟ روز ۱۳ خرداد ۱۳۶۸ آیت الله خمینی ارتحال کرد. یعنی چه مدت امام خمینی تحریف نمی شد؟ کلا ۶۰ روز امام خمینی تحریف نمی شد.

آنوقت می گویند “راه امام پیروز است.” این کجاش پیروز است؟ زمانی که خود امام سر کار بود، یا مهندس بازرگان نخست وزیر بود، یا بنی صدر یا میرحسین موسوی، وقتی هم که مرد، به مدت شصت روز امام تحریف نشد و الآن ۲۶ سال است دارد تحریف می شود. آخر این هم شد حرف؟ این هم شد کار؟ اصلا این امام خمینی که وقتی خودش زنده بود، همیشه از منحرفینی مثل بازرگان و موسوی و بنی صدر استفاده می کرد، و بعد از مرگش هم همیشه تحریف شده، آدم چطوری در خط امام باشد؟ من که نمی فهمم اصلا این یعنی چی؟ به نظرم خمینی هم سوء تفاهمی بود که بعد از مرگش برطرف شد.

 

بسیج دانش

مدتی قبل نقدی گفته بود، بسیج توانایی این را دارد که منافع آمریکا را در عرض سه ماه در سراسر جهان از بین ببرد. حالا چرا این کار را نمی کند، لابد بخاطر این است که دارد جلوی مصرف قلیان ها را در تهران می گیرد. یا همین شش هفت ماه قبل نقدی گفته بود بسیج بزرگترین جهش علمی را در جهان به زودی انجام می دهد. حالا چی شده؟ احتمالا دو تا بسیجی وارد دانشگاه شده اند، بعد نقدی این دو نفر را ضربدر ۲۵ میلیون کرده، بعد رادیکالش را گرفته، بعد فرض کرده که اینها اگر نفری دو صفحه پایان نامه بنویسند، می شود یک کتابی که پنجاه میلیون صفحه است. بعد فکر کرده اگر این پنجاه میلیون صفحه را در هر جلد پانصد صفحه بکنند، می شود یک کتاب صدهزارجلدی، بعد حساب کرده اگر به جای کاغذ برای چاپ این کتاب از تخته سنگ استفاده کنند، قطر این کتاب های پانصد صفحه ای هر کدام، پنجاه متر می شود و اگر چنین کتابی را از روی کره زمین بچینیم مثلا می رسیم به کره ماه، بعد اینقدر از این کارش خوشش آمده که دچار جهش علمی شده و همه را پاشیده توی صورت عمع جانش.

حالا هم سردار نقدی فرموده که: “بسیج قادر است بی سوادی را در عرض دو و نیم سال ریشه کن کند.” حالا چرا نمی کند؟ خودش چند تا دلیل دارد، یکی اینکه بسیج برای اینکه بی سوادی را در جامعه در دو سال ریشه کن کند، اول از همه احتیاج است که بی سوادی در خورد بسیج ریشه کن شود، که خود این کار ۲۵ سال طول می کشد، و بعد از ۲۵ سال هم وقتی در بسیج بی سوادی ریشه کن شد، بسیج خود بخود منحل می شود و وقتی بسیج منحل شد، در بقیه جامعه دیگر کسی تمایلی به بی سواد بودن نخواهد داشت، برای همین هم بی سوادی خود بخود در دو سال ریشه کن می شود. یعنی واقعا این حرف های برادر نقدی را باید با آب طلا روی سنگ نوشت، بعد با همان سنگ محکم کوبید توی سر خود نقدی.

 

چوپان دروغگو

مادرش می گفت: “صد بار بهش گفتم درست جوراب بپوش، دستت رو توی دماغت نکن، برای مردم زبان در نیاور، پولی را که توی کشو می بینی برندارد، هر جا که می روی اینقدر حرف نزن و بی ادب نباش” منتهی همین کار یادش رفته که این حرف ها را باید وقتی اینم بچه شش سالش شد به او می گفت، نه پنج سال قبل که رئیس جمهور بود. حالا احمدی نژاد گفته: “به وقتش جواب می دهم.” خدا بیامرزد مرحوم چوپان دروغگو را، همین احمدی نژاد گفته بود فهرست مفسدین اقتصادی را به زودی منتشر می کنم، حالا دفتر تلفن اش را پرینت بگیری می شود فهرست اعضای کابینه اش، شش سال پیش گفت همین هفته . دوازده سال قبل گفت تا هفته دیگر ما به تولید هسته ای فلان می رسیم، و تا آخرین لحظه ریاست اش نرسید. ده سال قبل وعده داد در ساوه که ده تا ورزشگاه برای این منطقه می سازیم، یعنی فکر کنید کل آن شهر دو تا زمین فوتبال داشت آن هم از بین رفت و ورزشگاهی ساخته نشد. هشت سال قبل هم گفت ما تا یک سال بعد اقتصاد اول جهان می شویم. تو چشم مان نگاه کرد و گفت. یعنی هر چه فکر می کنم، آدم باید چقدر پررو باشد، به نتیجه نمی رسم.