مردم می‌فهمند آمارها راست است یا دروغ

آرش بهمنی
آرش بهمنی

» راه‌پیمایی ۲۲ بهمن؛ بدون عکس احمدی‌نژاد

درست در همان روز که توجه رسانه ها به خالی بودن راه‌پیمایی ۲۲ بهمن از تصاویر محمود احمدی‌نژاد جلب شد٬ وزیر نیروی دولت نهم گفت که “مردم حتی از چهره مسئولان هم می فهمند که آمارهای شان راست است یا دروغ؟” و بدین صورت، دور تازه ای از حملات علیه رئیس دولت آغاز شد تا حامیان احمدی نژاد نیز در مقابل ساکت ننشینند و نمایندگان منتقد دولت در مجلس را “دزدان خانه ملت” بخوانند.

از سوی دیگر در ادامه درگیری های رییس مرکز پژوهش های مجلس و معاون اول دولت، احمد توکلی اتهامات محمدرضا رحیمی درباره خود را تکذیب و اعلام کرد که از وی به دادگاه شکایت خواهد کرد.

سایت الف ـ متعلق به احمد توکلی ـ نوشته است که سخنان رحیمی پس از آن بیان شده که “دکتر توکلی در جمع دانشجویان در مشهد از فشار بر قوه قضائیه و اجرای تمهیدات برای اینکه بازپرس پرونده فساد برای بازجویی از رحیمی به نزد وی برود، به شدت انتقاد کرده و تاکید کرده بود رحیمی هم مانند هر متهم دیگر باید خودش شخصا با دریافت احضاریه، در دادسرا حاضر می شد”.

توکلی تمام ادعاهای رحیمی درباره خود را تکذیب کرده و گفته است که “تهمت‌هایی که آقای رحیمی منتشر کرده است، تازگی ندارد. قبلا هم سایت‌های حامی وی به تفصیل و با انعکاس به زعم خودشان تصویر اسناد چنین تهمت هایی نشر داده بودند که همان زمان به مقدار ضرورت پاسخ داده شد”.

این نماینده مجلس هشتم همچنین اضافه کرده است: “این تهمت ها نشان می دهد سر منشاء تهمت های قبلی که توسط سایتهای بی نام و نشان منتشر می شد نیز خود آقای رحیمی بوده است. من علیه آن سایت‌ها شکایت نکرده‌ام و قصد شکایت از آنها را هم ندارم ولی حالا علیه آقای رحیمی شکایت می‌کنم تا دستگاه قضا به این دعاوی رسیدگی و حکم صادر کند”.

در همین حال٬ سایت خبرآن‌لاین٬ نزدیک به علی لاریجانی٬ با انتشار یادداشتی نوشته است که در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن هیچ تصویری از محمود احمدی‌نژاد در میان راهپیمایان توزیع نشده بود. این سایت نزدیک به رییس مجلس هشتم دلیل این مساله را آن دانسته که “راهپیمایان حاضر نشده‌اند تصویری از احمدی‌نژاد را در این مراسم در دست بگیرند”.

در چند ماه گذشته حملات مداوم اصول‌گرایان و حامیان احمدی‌نژاد علیه یکدیگر هم‌چنان ادامه داشته و دو طرف، مشغول ارائه اسناد و مدارکی از “فساد” طرف مقابل هستند. در عین حال با توجه به طرح سوال از احمدی‌نژاد در مجلس هشتم - که برای نخستین بار در جمهوری‌اسلامی رخ می‌دهد - حامیان وی پیکان حملات خود را متوجه اصول‌گرایان ساکن مجلس کرده و آن‌ها را مورد حمله قرار داده‌اند.

در تحولی دیگر٬ پرویزفتاح٬ وزیر نیروی دولت نهم٬‌اعلام کرده است که “مردم می فهمند و حتی از چهره مسئولان هم متوجه می شوند که وقتی مثلاً آمار می دهند، یا می گویند رشد اقتصادی مان اینقدر شده، یا تورم فلان اندازه شده، راست می گویند یا دروغ؟ نباید با روح مردم و با صداقت آنها بازی کرد؛ مردم و امام، مسئولان را به اینجا رساندند و الٌا مسئولان و دولتمردان کنونی از کجا به این قدرت و جایگاه می توانستند برسند؟”

انتقادات اخیر اصول‌گرایان و حامیان احمدی‌نژاد از یکدیگر٬ در حالی رخ می‌دهد که با مطرح شدن طرح سوال از احمدی‌نژاد در مجلس٬ حامیان وی در چند روز گذشته مشغول حمله به اصول‌گرایان شده‌اند.

پیش از این یک وب‌سایت نزدیک به احمدی‌نژاد٬ با انتشار یادداشتی پیرامون حضور محمود احمدی‌نژاد در مجلس٬ نوشته بود که مردم و مسئولان باید در انتظار “افشاگری تاریخی و مناظره گونه احمدی‌نژاد” در مجلس باشند.

یک وب‌سایت تازه تاسیس حامی احمدی‌نژاد نیز نمایندگان مجلس را “دزدان خانه ملت٬ منافق و مفسد” خواند و اعلام کرد با افشاگری‌های احمدی‌نژاد “آقازادگان بی‌آقا و دزدان خانه این ملت بی‌خانه” خواهند شد.

از سوی دیگر٬ اسدالله بادامچیان٬ از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه٬ در سخنانی گفته که لازم است افرادی برای نمایندگی مجلس انتخاب شوند که مطیع رهبر جمهوری اسلامی باشند: “انتخابات مجلس نهم نقطه آغازین تحول است و اگر کسانی انتخاب شوند که هم راستا با روحانیت و دارای تخصص باشند بی شک تحول در ایران محقق خواهد شد… باید افرادی به عنوان نمایندگان ملت انتخاب شوند که در کنار تخصص، مطیع واقعی رهبر معظم انقلاب باشند… در این دوره اصولگرایان با محوریت حضرات آیات مهدوی کنی و یزدی دور هم جمع شدند تا با وحدت در انتخابات شرکت کنند”.

سخنان بادامچیان هم‌زمان با آن اعلام شده است که “جبهه پایداری” اعلام کرده‌است که لیستی جدا از جبهه متحد اصول‌گرایان برای مجلس ارائه خواهد داد. آن‌ها گفته‌اند که لیست آن‌ها در انتظار تایید مصباح یزدی است.