بگم بگم اصولگرایان درباره احمدی‌نژاد

نویسنده
نازنین کامدار

» ادامه بازی افشاگری‌

تهدید احمدی‌نژاد به افشاگری علیه مخالفان‌اش که با واکنش تند روزنامه کیهان و حسن فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مواجه شد، کماکان موضوع اصلی محافل سیاسی و رسانه‌ای است.

 اینبار رسانه‌ها و چهره‌های راستگرای مخالف احمدی نژاد، در اقدامی هماهنگ و همزمان، به افشاگری علیه احمدی‌نژاد و اطرافیان‌اش روی آورده‌ و تهدید کرده‌اند که در صورت ادامه رویه احمدی‌نژاد، او را رسوا خواهند کرد.

یکی از نخستین افشاگری ها برعلیه احمدی‌نژاد را کمال الدین پیرموذن، نماینده اردبیل انجام داده که طی آن منابع درآمد چند ده میلیاردی صادق محصولی، و نقش احمدی‌نژاد در این ثروت اندوزی را فاش کرده است.

سایت خانه ملت، ارگان رسمی مجلس به نقل از وی می‌نویسد: “من به عنوان فردی که در دهه ۷۰ در زمان استانداری احمدی‌نژاد در اردبیل، شهردار بودم به نحوه عملکرد و ثروت اندوزی محصولی اشراف کامل دارم. در زمان استانداری احمدی‌نژاد در اردبیل امتیاز حمل مواد سوختی از باکو به نخجوان (طرح سواپ) به محصولی واگذار شد. رئیس جمهور وقت، زمانی که امتیاز سواپ نفت را به استان نوبنیاد اردبیل واگذار کرد، احمدی‌نژاد به صورت غیر قانونی آن را به محصولی سپرد تا وی از این طریق به ثروت اندوزی نامشروع بپردازد”.

این نماینده مجلس می افزاید: “حاضرم در یک مناظره رودرو دروغ‌پردازی محصولی را برای افکار عمومی روشن کنم. افرادی که خود را پاک‌دست معرفی وبه رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان آن توهین می‌کنند را در یک مناظره رودرو رسوا می‌کنم. خواهم گفت آقایان چگونه از کیسه بیت المال و حق مسلم مردم اردبیل برای خود ثروت اندوزی کرده‌اند. پرونده فساد مالی محصولی به دلیل توهین به شهید‌باکری‌ها و ثروت اندوزی‌ها قطور‌تر از این حرفهاست. در اولین نطق خود در مجلس شورای اسلامی با سند و مدرک رسواگر کسانی که با زیاده‌گویی‌های خود به رئیس مجلس و نمایندگان توهین کرده‌اند و به وی نسبت ناروا زده‌اند خواهم بود”.

گفتنی است پیش از این سایت امروز، در سال ۸۴ فاش کرده بود که احمدی‌نژاد در زمان استانداری اردبیل از طریق قاچاق بنزین بیش از ۴ میلیارد تومان برای اطرافیان خود جمع کرده است؛ افشاگری‌ای که با عواقبی برای گردانندگان این سایت همراه بود.

علاوه بر افشای نقش احمدی‌نژاد در قاچاق سوخت در اردبیل، سایت شفاف، نزدیک به محمدباقر قالیباف هم یکی از پروژه‌های مشایی در رامسر را فاش کرده و در گزارشی با عنوان “کنارگذر جنجالی رامسر پروژه‌ای با قرار داد۵۰۰ میلیون دلاری”، نوشته است: “در سال ۱۳۸۵، هیأت دولت در سفر استانی به مازندران، مصوبه‌ای را درخصوص انجام مطالعات و لزوم اجرای پروژه کنارگذر ساحلی رامسر و با اصرار رحیم مشایی تصویب می‌کند. در اواخر سال ۱۳۸۶، شرکت مهندسین مشاور «هرم پی» (به عنوان مدیر پروژه)، مطالعات امکان سنجی و طراحی کانسپت این طرح ملی را آغاز کرد. همزمان با شروع مطالعات، شرکت مشاوره کنترل‌های اقلیمی و زیست محیطی DHI از کشور دانمارک (به عنوان مشاور خارجی)، اقدام به نقشه برداری ماهواره‌ای از سواحل شمالی ایران کرد. در مردادماه ۱۳۸۹، اجرای این پروژه به تصویب هیأت دولت رسید. بنابراین طرح کنارگذر ساحلی رامسر با توجه به ابعاد و اهدافی که برای آن در نظر گرفته شده بود، در وهله اول به عنوان یک راه دسترسی و در نگاه دیگر به عنوان یک پروژه گردشگری تعریف شد. براساس مصوبه هیات وزیران، ۲۰ درصد سرمایه گذاری توسط دولت و ۸۰ درصد آن توسط بخش خصوصی پیش بینی شد. مدیرکل راه وترابری مازندران نیز اجرای این مصوبه را به سازمان بنادر و دریانوردی محول نمود. در اردیبهشت ماه ۱۳۹۰ قرارگاه سازندگی خاتم الاوصیاء سرمایه گذاری این پروژه را بر عهده گرفت و متعهد شد تا ظرف مدت شش ماه مطالعات پایه مهندسی و در مدت مدت پنج سال، عملیات اجرای کنارگذر ساحلی رامسر را به اتمام رساند. میزان سرمایه گذاری در این طرح، در ابتدا، ۸۰۰ میلیارد تومان و در ‌‌نهایت، ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعلام شد. در ‌‌نهایت، عملیات اجرایی این طرح در اردیبهشت ماه ۱۳۹۱، آغاز شد”.

شفاف افزوده: “به گفته مدیران طرح، فرم این جزیره، از کمان آرش الهام گرفته است. و تقلیدی از جزایر مصنوعی امارات است. اما متاسفانه، مشاورین داخلی این پروژه ملی و مسئولین امر، هیچگاه از منظر عبرت به این رویداد، نگاه نکردند و پروژه کنارگذر ساحلی رامسر که به رغم تکذیب و انکار مدیران مشاور، تقلیدی آشکار از مجموعه پروژه‌های نخل (Palm) امارات است، درمقیاسی از نظر فیزیکی به مراتب کوچک‌تر و از نقطه نظرشرایط ژئوفیزیکی وبخصوص ناپایداری ساختاری ساحل در برابرعملکرد فرساینده به مراتب آسیب پذیرتراز «جزایر مصنوعی امارات»، چیزی نیست جز تکرار یک ماجراجویی محکوم به شکست. همچنین با اینکه از این پروژه به عنوان یک پروژه ملی یاد شده حال گفته می‌شود نمایندگان یک شرکت چینی برای طراحی و اجرای شهر گردشگری الکترونیک رامسر و با هدف توسعه گردشگری مسئولیت این پروژه را برعهده گرفته‌اند. در همین ارتباط، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری در رامسر از مقدمات انعقاد قرار داد ۵۰۰ میلیون دلاری از خط اعتباری چین خبر داده است. حال باید دید این پروژه در زادگاه اسفندیار رحیم مشایی در شهر رامسر اجرایی خواهد شد؟”

شفاف درباره یک پروژه دیگر در رامسر هم نوشته است: “خاطرتان هست که هتل ۷ ستاره سماموس در رامسر به چه سرنوشتی دچار شد؟ آسمان‌خراشی که قرار بود در ۶۰ طبقه، ۲۴۰ متر ارتفاع و ۲۰۰ هزار متر زیربنا ساخته شود. ۱۲ ‌سالن همایش، آکواریوم طبقات آبزیان دریای خزر، دهکده سلامت و باندهای هلی‌کوپتر. محلی برای استفاده شخصیت‌های بین‌المللی و اقامت هم‌زمان سران تمامی کشور‌های جهان! به راستی چرا کلنگ تمامی پروژه‌های این چنینی در رامسر به زمین می‌خورد؟”

سایت الف هم به نقل از یکی از خوانندگان خود درباره سفرهای خارجی احمدی نژاد، پسرو عروسش نوشته است: “آقای احمدی‌نژاد باید بداند علما، نخبگان و ملت بابصیرت ایران از «بردن نام ایران» نگران نمی‌شوند، آن‌ها از این نگران می‌شوند که رئیس‌جمهورشان دور مته‌مان به فساد، خط قرمز بکشد. از این نگران می‌شوند که ارز۱۲۲۶ تومانی بجای واردات دارو، به واردات بنز و پورشه داده شود. بردن نام ایران هرگز نگران‌کننده نیست اما: تغییرات ناگهانی تعرفه‌های واردات و ملاقات‌های صاحب منصبان با ثروتمندان در هتل لاله نگران کننده است. آن‌ها وقتی نگران می‌شوند که می‌بینند رئیس‌جمهور اسلامی ایران، پسر و عروسش را با خود به سفرخارجی می‌برد و تازه در برابر معترضان به این رفتار زشت، طلبکار نیز هست.”

علاوه بر رسانه‌ها، قاضی دادگاه پرونده اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی هم در ادامه موج افشاگری علیه مشایی و احمدی‌نژاد گفته است: “پرونده فساد بزرگ بانکی هر روز سنگین‌تر می‌شود و این اسناد به دست آمده نشان می‌دهدکه فساد بزرگ بسیار سنگین‌تر این‌ها بوده است که در حال بررسی این اسناد هستیم”.

گفتنی ست روزنامه کیهان، روز دوشنبه درباره ارتباط مشایی با متهم اصلی پرونده اختلاس ۳ هزار میلیاردی و نیز و دیدارآن‌ها در هتل لاله، افشاگری کرده بود.

بنا به نوشته روزنامه ایران، افشاگری‌های اصولگرایان بر علیه احمدی نژاد و تیم‌اش با واکنش بقایی، معاون اجرایی ریاست دولت مواجه شده و وی گفته است: “ببینید! راجع به چه کسی تهمت نمی‌زنند؟ حرف پشت سر چه کسی نیست؟ امام جمعه محترم «بندرعباس» یک بار حرف خوبی به من زد و گفت: گاهی وقت‌ها بعضی‌ها علیه همه اتهام می‌زنند و حتی راجع به خدا هم اتهام زدند و گفتند که مثلاً حضرت عیسی پسر خدا هست که خداوند در قرآن فرموده است: «لم یلد و لم یولد». خیلی از این ادعاهایی که گاهی بنده می‌شنوم اصلاً وجود نداشته است. مثلاً رئیس محترم سازمان بازرسی کل کشور جناب آقای پورمحمدی چند وقت پیش مصاحبه‌ای را با یکی از خبرگزاری‌ها داشتند و در آن مصاحبه گفته بودند که قراردادی ۴۵۰ میلیون یورویی در کیش منعقد شده است که جلوی آن را گرفته‌اند. بعد از آن مصاحبه بنده چندین نامه برای ایشان فرستادم و خواستم که این قرارداد را بفرستند چرا که این موضوع اصلاً صحت ندارد. ۴۵۰میلیون یورو می‌دانید یعنی چقدر؟ خب! اگر چنین قراردادی هست لطفاً منتشر کنند. چرا معطل می‌کنند؟ چنین چیزی اصلاً وجود ندارد و دروغ است”.

او افزوده است: “ماجرای ۳ هزار میلیارد هم دروغ است. من خیلی شفاف دارم عرض می‌کنم که چنین اتهامی دروغ است. اگر مدرکی هست و قرارداد دارند، منتشر کنند. این موضوع خیلی شفاف است؛ اول قرارداد و بعد مستندات پرداخت‌های مالی را منتشر کنند. این‌ها می‌خواهند وارد بحث‌های انحرافی و سفسطه شوند و بحث را شلوغش کنند و اصل موضوع را از بین ببرند.”

تمرکز رسانه‌های اصولگرا در رو کردن پرونده‌های فساد مالی احمدی‌نژاد ومشایی پس از آن صورت می‌گیرد که احمدی‌نژاد گفت “اگر گوشه پرونده تان را بالابزنیم جایی در بین ملت نخواهید داشت”. جناح راست حکومت اسلامی که در سال ۸۸ پس از برگزاری انتخاباتی مناقشه برانگیز، احمدی نژاد را در پست ریاست جمهوری ابقا کرد، اکنون در رویارویی اشکاری با رئیس جمهور منتخب اش قرار گرفته است.افشاگری‌های این دو جریان حکومتی در حالی صورت می‌گیرد که آیت الله خامنه‌ای چند ماه پیش گفته بود “بر هم زدن آرامش جامعه تا زمان انتخابات خیانت است”؛ تهدیدی که هیچکس آن را جدی نگرفت.