عامل حراج عتیقه حامی احمدی نژاد

نویسنده
نازنین کامدار

» مناظره ها به شجونی و حسینیان رسید

پس از آنکه مناظره های سیمای جمهوری اسلامی به علت برخی فعالان و نیز نقدهای جواد اطاعت در آخرین مناظره، متوقف شد، گردانندگان صدا و سیما بار دیگر این تریبون را در اختیار هواداران افراطی دولت گذاشتند تا به صورتی یک جانبه،به مخالفان احمدی نژاد حمله کنند؛در آخرین مورد شیخ شجونی،از حامیان سرشناس دولت،ضمن به کار بردن صفاتی چون “مزدور” و “احمق” خواستارمحاکمه “سران فتنه” شد.

در مجموعه جدید برنامه “دیروز،امروز،فردا” چهره هایی چون روح الله حسینیان و شیخ شجونی، روحانی تندرویی که اخیرا پس از دو دهه غیبت، در محافل رسانه ای وابسته به دولت مطرح شده، شرکت کردند.

 شیخ جعفر شجونی  در این برنامه دو ساعته به توهین به معترضان به نتیجه انتخابات پرداخت و خواستار محاکمه “سران فتنه”شد.او روزنامه نگاران و فعالان سیاسی مخالف دولت را جاسوس غرب نامید و از الفاظی چون “سگ”، “خر”، “احمق”، “مزدور”،”عمامه به سر بی عقل”، “لات” و… برای نام بردن از سازمان مجاهدین خلق، نمایندگان ادوار مختلف مجلس، روسای جمهور پیشین،مراجع تقلید مخالف دولت، مردم معترض و رهبران آنها استفاده کرد.

این روحانی تندرو که همزمان عضو جامعه روحانیت مبارز تهران و حزب موتلفه اسلامی است، پس از انتخابات  به عنوان یکی از تحلیل گران “مسائل سیاسی” از سوی خبرگزاری فارس و سایت رجانیوز  مورد توجه قرار گرفت؛ این در حالی بود که  او در سال های دهه هفتاد و هشتاد به دلیل برخی سوابق اش از سوی افراطیون حامی دولت نیز طرد شده بود.

شیخ شجونی که در دهه چهل از هواداران نواب صفوی بوده است، در سخنان بی سابقه ای در تلویزیون دولتی ایران حسین شریعتمداری، حسن آیت، اسدالله لاجوردی و خودش را به عنوان “حلقه فکری موثر” نامید و درباره شریعتمداری گفت: “این حسین شریعتمداری اعجوبه ای است و متخصص خط شناسی است”.

وی با اشاره به چهره هایی که وضعیت کشور را بحرانی می دانند نیز چنین گفت: “اینها عمامه دارند؛ هع، ریش دارند؛ هع، بصیرت یک ریزه”.

 او که در برنامه دیشب خود را “بازجوی دهه شصت و منبری اوین” معرفی کرد، پیش از این نیز در “گفت و گوهای اختصاصی” با سایت خبری رجا نیوز،خبرگزاری فارس و ایرنا از “جویدن خرخره میرحسین موسوی”، “ضبط اموال کروبی و توزیع آن بین بسیج” و “فتنه انگیزی هاشمی رفسنجانی” سخن گفته بود.

این چهره افراطی و ناشناخته، در ماجرای ادعای صدا و سیما مبنی بر پاره شدن پوستر آیت الله خمینی در جمع طلاب بسیجی تهران در مدرسه مروی با اشاره به نام میرحسین موسوی گفته بود: “سفارش می‌کنم بسیجی‌ها،‌سپاهی‌ها، روحانیت و مردم کوچه و بازار با چنگ و دندان ولایت فقیه و رهبری مقام معظم رهبری را نگه ‌دارند و به دشمنان جنایتکار این انقلاب می‌گویم اگر آقا لب تر کند خرخره این آقایان را می جویم”.

او هفته قبل نیز در گفت و گو با خبرگزاری رسمی دولت ایران(ایرنا) تعداد هواداران جنبش سبز و میر حسین موسوی را “۶۰۰ افیونی” دانسته و گفته بود: “اگر رای گیری تکرار شود به طور حتم به خاطر افعال نادرست موسوی در جریان های اخیر و بیان مطالب نادرست در خصوص ولایت فقیه و قانون اساسی، شورای نگهبان وی را رد صلاحیت می کند. در صورت فاکتور گرفتن از این موضوع تنها به غیر از ۵۰۰ تا ۶۰۰ ضد انقلاب و خانواده افیونی و سیلی خورده از انقلاب، کسی به وی رای نمی دهد”.
شیخ شجونی در هفته های پس از انتخابات با انتقاد شدید از محسن رضایی، وی را هم به عنوان “سپر بلای حامیان فتنه” معرفی کرده بود.

این اقدام وی، با واکنش تابناک، سایت خبری نزدیک به محسن رضایی مواجه شد و این سایت در گزارشی نوشت: “اوایل انقلاب عکس‌هایی از شجونی در خبرگزاری‌های خارجی منتشر شده بود که او را در حال فروش لوازم شخصی و اجناس عتیقه شمس پهلوی نشان می‌داد. او بررسی اموال به جا‌مانده از رژیم گذشته و فروش آنها را تایید کرده اما فروش آنها را به استناد حکمی قانونی عنوان کرده و گفته بود که اموال برجای مانده از کاخ مروارید به قیمت هفتصدهزار تومان فروخته شد و خدا شاهد است که چیزی از آن به جیب من نرفت”.

تابناک در آن گزارش افزوده بود: “این روحانی که اینک هم عضو جامعه روحانیت مبارز است و هم در مؤتلفه اسلامی عضویت دارد، به نمایندگی از مردم کرج به مجلس دوم راه یافت اما پس از پایان عمر این مجلس، برخی بزرگان که شاید هاشمی رفسنجانی هم در میان آنها بود، به او توصیه کردند که به مصلحتش نیست برای انتخابات مجلس سوم کاندیدا شود. به این ترتیب مرد پرحاشیه سال‌های اول انقلاب به حاشیه رفت و نزدیک دو دهه غایب شد. اما از یکی، دو ماه پیش او به عرصه بازگشت و با سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های متعدد، از خود چهره‌ای جنجالی نشان داد. در حالی که برخی صاحب‌نظران این رفتار او را مانور آمادگی برای حضور در مجلس نهم تعبیر می‌کنند”.

شجونی نیز در واکنش به گزارش تابناک با سایت ناشناخته ای به نام “نازی آباد” مصاحبه کرد و گفت: “بنده ادعا می‌کنم که خوشنام‌ترین روحانی هستم و به قدر یک‌هزار تومان به این جمهوری اسلامی ناخنک نزده‌ام”.