شلیک موشک ایران در تنگه هرمز

نویسنده

» گزارش هافینگتون پست

ناصر کریمی

به گفته یک فرمانده نظامی، ایران چهار موشک طراحی شده برای هدف گرفتن ناوهای جنگی را در نزدیکی تنگه هرمز شلیک کرده است.

علی فدوی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت این موشک ها به “هدف بزرگی”، با ابعاد یک ناو جنگی، اصابت و آن را ظرف ۵۰ ثانیه غرق کرده است.

خبر این آزمایش نظامی همزمان و در محلی نزدیک به رزمایش نظامی آمریکا و متحدان این کشور در خلیج فارس منتشر شد. رزمایش اخیر شامل آزمایشات مین روبی است که هفته گذشته در منطقه شروع شده است.

نیروی دریایی آمریکا ادعا می کند که این رزمایش با هدف ایران انجام نشده است، ولی غرب و متحدان آن در منطقه به صراحت گفته اند که در صورتی که ایران اقدام به مسدود کردن تنگه هرمز کند، با واکنش نظامی آن ها روبرو خواهد شد.

فدوی در مورد نوع موشک ایرانی آزمایش شده توضیحی نداد ولی گفت سپاه قصد دارد “تولید انبوه این گونه موشک ها را در آینده نزدیک شروع کند”.

ایران اخیرا به انجام رزمایش های منظم و ارتقا آمادگی نظامی و تجهیزاتی خود مشغول بوده است.

آخرین رزمایش ایران در بحبوحه تنش های ایران و اسرائیل و تهدیدهای اسرائیل مبنی بر حمله به تاسیسات هسته ای ایران انجام شد. آمریکا و متحدان این کشور معتقدند ایران در پی تولید بمب هسته ای است.

ایران این موضوع را رد و تاکید می کند که برنامه هسته ای این کشور صلح آمیز است.

روز یکشنبه، یک فرمانده سپاه پاسداران گفت در صورت درگرفتن جنگ با اسرائیل، ایران پایگاه های آمریکا در منطقه را هدف قرار خواهد داد. امیر علی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسداران ادعا کرد که هیچ حمله ای از سوی اسرائیل بدون پشتیبانی آمریکا انجام نخواهد شد و به همین دلیل پایگاه های آمریکا هدف مشروعی برای ایران محسوب می شوند.

ایران در گذشته هشدار داده بود که در صورت بروز جنگ، تنگه هرمز، که یک پنجم نفت صادراتی دنیا روزانه از آن عبور می کند، در معرض حمله ایران قرار خواهد گرفت.

اسرائیل نیز به نوبه خود معتقد است که هر گونه حمله نظامی این کشور علیه تاسیسات هسته ای ایران باعث یک سلسله عملیات تلافی جویانه ایران از طریق متحدان آن، حزب الله و حماس علیه اسرائیل خواهد شد.

منبع: هافینگتون پست - ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۲